Te auta "wąchają" paliwo. Portfel ci podziękuje

W czasach, gdy ceny paliw potrafią przyprawić o stan przedzawałowy, niskie spalanie jest nie lada atutem. Oto modele, które w tej kategorii nie mają sobie równych.

Tankowanie samochodu. BenzynaTankowanie samochodu. Benzyna
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Tomasz Budzik

/ 10Te auta "wąchają" paliwo. Portfel ci podziękuje

Tankowanie samochodu. Benzyna
Tankowanie samochodu. Benzyna © WP | Tomasz Budzik

/ 10Audi A2 3L

Audi A2
Audi A2 © Materiały prasowe

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników serwisu Autocentrum.pl wyniosło 3,6 l/100 km. Sercem samochodu jest silnik 1.2 TDI. Moc wynosząca 61 KM nie jest co prawda imponująca, ale w małym miejskim aucie może być wystarczająca. W wersji 3L tak dobrano wyposażenie, by ograniczyć wagę. Zastosowano też odpowiednie opony. W chwili premiery auto miało najniższy współczynnik oporu powietrza z produkowanych seryjnie pojazdów.

/ 10Volkswagen Lupo 3L

Volkswagen Lupo 3L
Volkswagen Lupo 3L © Materiały prasowe

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników Autocentrum.pl wyniosło 3,7 l/100 km. Ten sam silnik, który napędzał Audi A2, sprawdził się też w małym aucie Volkswagena. Specjalna edycja niemieckiego mieszczucha była nieco prostszą konstrukcją niż spokrewnione a nim auto spod znaku czterech pierścieni. Efekt wciąż był jednak doskonały.

/ 10Peugeot 107

Peugeot 107
Peugeot 107 © Materiały prasowe

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,2 l/100 km. Pod maską znalazł się silnik 1.4 HDi o mocy 54 KM. Czy to mało? Oczywiście, że tak. Trzeba jednak pamiętać, że to auto o długości 3,4 m. Przyspieszenie do "setki" zajmowało 15,6 sekundy, czyli dość długo, a prędkościomierz ostatecznie zatrzymywał się na wartości 154 km/h. Ale to przecież nieekonomiczne.

/ 10Smart Fortwo

Smart fortwo
Smart fortwo © Materiały prasowe

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,3 l/100 km. Smart to fenomen przełomu XX i XXI wieku i na pewno jeden z najbardziej niezwykłych samochodów swoich czasów. Łupinkę o długości 2,5 m w wersji wysokopreżnej napędzał silnik 0,8 CDI. Moc 41 KM i 100 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwalały na przyspieszanie do 100 km/h w 19,8 s i rozpędzenie się do 135 km/h. To z pewnością mało imponujące osiągi, ale nie o to tu chodziło. Auto miało mało palić i to się udało.

/ 10Citroen C1

Citroen C1
Citroen C1 © Materiały prasowe

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,3 l/100 km. Bliźniaczy model Peugeota 107 okazał się nieco bardziej paliwożerny. Pod jego maską również pracuje silnik 1.4 HDi o mocy 54 KM. Być może ta niewielka różnica wzięła się z wyposażenia wybieranego przez kupujących.


/ 10Samochody benzynowe – Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross © WP | Mateusz Lubczański

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,6 l/100 km. Miejski crossover japońskiej firmy, który niedawno wszedł na rynek, nie tylko zwrócił uwagę nabywców, ale też zawojował ranking spalania. Wszystko dzięki produkowanej w Polsce hybrydowej jednostce napędowej z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l. Moc 116 KM to stosunkowo niewiele, ale i spalanie jest niskie.

/ 10Suzuki Celerio

Suzuki Celerio
Suzuki Celerio © WP | Rafał Warecki

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,6 l/100 km. Celerio, które nie jest już sprzedawane na naszym rynku, było propozycją dla mało wymagających zmotoryzowanych. Maleńki mieszczuch, dzięki litrowemu silnikowi o mocy 68 KM, był jednak oszczędny.

/ 10Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq © WP | Marcin Łobodziński

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,8 l/100 km. Koreańska propozycja napędzana jest hybrydową jednostką z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l. Auto oferowało 139 KM mocy, a napęd przenoszony był na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Samochód był chwalony za dynamikę i ma stanowić konkurencję dla hybryd spod znaku Toyoty.

10 / 10Toyota Yaris

Toyota Yaris
Toyota Yaris © WP | Mateusz Lubczański

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,8 l/100 km. Tak niskie spalanie było oczywiście możliwe dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego. To, podobnie jak w odmianie Cross, jednostka o mocy 116 KM z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy