Poradniki i mechanikaTe auta "wąchają" paliwo. Portfel ci podziękuje

Te auta "wąchają" paliwo. Portfel ci podziękuje

Tankowanie samochodu. Benzyna
Tankowanie samochodu. Benzyna
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Tomasz Budzik
24.11.2022 15:29, aktualizacja: 25.11.2022 11:48

W czasach, gdy ceny paliw potrafią przyprawić o stan przedzawałowy, niskie spalanie jest nie lada atutem. Oto modele, które w tej kategorii nie mają sobie równych.

1 / 9

Audi A2 3L

Audi A2
Audi A2© Materiały prasowe

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników serwisu Autocentrum.pl wyniosło 3,6 l/100 km. Sercem samochodu jest silnik 1.2 TDI. Moc wynosząca 61 KM nie jest co prawda imponująca, ale w małym miejskim aucie może być wystarczająca. W wersji 3L tak dobrano wyposażenie, by ograniczyć wagę. Zastosowano też odpowiednie opony. W chwili premiery auto miało najniższy współczynnik oporu powietrza z produkowanych seryjnie pojazdów.

2 / 9

Volkswagen Lupo 3L

Volkswagen Lupo 3L
Volkswagen Lupo 3L© Materiały prasowe

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników Autocentrum.pl wyniosło 3,7 l/100 km. Ten sam silnik, który napędzał Audi A2, sprawdził się też w małym aucie Volkswagena. Specjalna edycja niemieckiego mieszczucha była nieco prostszą konstrukcją niż spokrewnione a nim auto spod znaku czterech pierścieni. Efekt wciąż był jednak doskonały.

3 / 9

Peugeot 107

Peugeot 107
Peugeot 107© Materiały prasowe

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,2 l/100 km. Pod maską znalazł się silnik 1.4 HDi o mocy 54 KM. Czy to mało? Oczywiście, że tak. Trzeba jednak pamiętać, że to auto o długości 3,4 m. Przyspieszenie do "setki" zajmowało 15,6 sekundy, czyli dość długo, a prędkościomierz ostatecznie zatrzymywał się na wartości 154 km/h. Ale to przecież nieekonomiczne.

4 / 9

Smart Fortwo

Smart fortwo
Smart fortwo© Materiały prasowe

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,3 l/100 km. Smart to fenomen przełomu XX i XXI wieku i na pewno jeden z najbardziej niezwykłych samochodów swoich czasów. Łupinkę o długości 2,5 m w wersji wysokopreżnej napędzał silnik 0,8 CDI. Moc 41 KM i 100 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwalały na przyspieszanie do 100 km/h w 19,8 s i rozpędzenie się do 135 km/h. To z pewnością mało imponujące osiągi, ale nie o to tu chodziło. Auto miało mało palić i to się udało.

5 / 9

Citroen C1

Citroen C1
Citroen C1© Materiały prasowe

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,3 l/100 km. Bliźniaczy model Peugeota 107 okazał się nieco bardziej paliwożerny. Pod jego maską również pracuje silnik 1.4 HDi o mocy 54 KM. Być może ta niewielka różnica wzięła się z wyposażenia wybieranego przez kupujących.


6 / 9

Samochody benzynowe – Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross© WP | Mateusz Lubczański

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,6 l/100 km. Miejski crossover japońskiej firmy, który niedawno wszedł na rynek, nie tylko zwrócił uwagę nabywców, ale też zawojował ranking spalania. Wszystko dzięki produkowanej w Polsce hybrydowej jednostce napędowej z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l. Moc 116 KM to stosunkowo niewiele, ale i spalanie jest niskie.

7 / 9

Suzuki Celerio

Suzuki Celerio
Suzuki Celerio© WP | Rafał Warecki

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,6 l/100 km. Celerio, które nie jest już sprzedawane na naszym rynku, było propozycją dla mało wymagających zmotoryzowanych. Maleńki mieszczuch, dzięki litrowemu silnikowi o mocy 68 KM, był jednak oszczędny.

8 / 9

Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq© WP | Marcin Łobodziński

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,8 l/100 km. Koreańska propozycja napędzana jest hybrydową jednostką z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l. Auto oferowało 139 KM mocy, a napęd przenoszony był na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Samochód był chwalony za dynamikę i ma stanowić konkurencję dla hybryd spod znaku Toyoty.

9 / 9

Toyota Yaris

Toyota Yaris
Toyota Yaris© WP | Mateusz Lubczański

Średnie spalanie wskazywane przez użytkowników wyniosło 4,8 l/100 km. Tak niskie spalanie było oczywiście możliwe dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego. To, podobnie jak w odmianie Cross, jednostka o mocy 116 KM z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (56)