Na targach w Poznaniu zobaczycie BMW, jakiego nie znaliście. Zobaczycie też to, które kochacie
Wizyta na targach motoryzacyjnych jest ciekawym przeżyciem nie tylko dlatego, że można poznać na nich poszczególne samochody, ale i zobaczyć, jak razem składają się one na nowe trendy i ważne zmiany. Z taką sytuacją mamy teraz do czynienia w BMW. Poznańskie stoisko tego producenta pokazuje, jak ewoluuje on w nowych kierunkach, ale i nie zapomina o swoich korzeniach.
Mało jest producentów samochodów, którzy przeszliby w swojej historii równie spektakularną ewolucję co BMW. Kultowa firma z Bawarii dziś jest jednym z gigantów segmentu premium i światowych liderów technologii. Z powodzeniem wykreowała nowe segmenty, wyznaczając nowy kierunek najpierw SUV-om (X5 i X6), a niedawno – także pojazdom zelektryfikowanym (i3 i i8).
Teraz BMW stawia kolejny krok w swoim rozwoju. Zebrane w ostatnich dekadach doświadczenie i zbudowane kompetencje technologiczne popchnęły ją ku jeszcze bardziej przekonującemu atakowi na najwyższe sfery motoryzacji.
Widać to już po samym stoisku bawarskiej marki w Poznaniu, które na tegorocznej edycji targów wyróżnia się swoją elegancją i nowoczesnością. Głównymi gwiazdami tego miejsca są premierowe modele, które wprowadzają BMW na zupełnie nowy poziom luksusu i wyrafinowania.
Nowe oblicze BMW w Poznaniu: luksusowe i technologiczne
Najpełniej to nowe oblicze marki reprezentuje mający tutaj polską premierę duży SUV X7. Pokryty eleganckim czarnym lakierem, mierzący 5,15 metra długości, nowy flagowy model z serii X nie musi wyjeżdżać na ulicę, by prezentować się potężnie i luksusowo. Taki sam efekt buduje także druga z ważnych premier: limuzyna serii 7 po face liftingu, w wyniku którego przybrała ona równie okazały i bogaty front co X7.
W sam raz na zbliżający się początek sezonu do Poznania trafiły także dwa nowe, okazałe modele ze składanym dachem: nowa generacja roadstera Z4 i luksusowy kabriolet serii 8.
Niejako dla równowagi do tego hedonistycznego podejścia do motoryzacji, na poznańskich targach BMW potwierdziło także swoje zaangażowanie w ochronę środowiska i zrównoważony rozwój, wystawiając bardzo silną reprezentację modeli zelektryfikowanych.
Jedną z najbardziej szokujących premier całych targów jest koncepcyjne BMW VISION NEXT 100. W odważnych liniach i nowoczesnych technologiach ukazuje ono, jak ta bawarska marka widzi następne sto lat swojej historii. Tuż obok prezentowane są jednak modele z obecnej gamy i3s oraz i8 Roadster, które dowodzą, że BMW przybliża nam przyszłość motoryzacji już teraz.
BMW w ostatnich latach wyrosło bowiem na jednego z liderów elektromobilności także na polskim rynku. W zeszłym roku model i3 zanotował imponujący, czterdziestoprocentowy wzrost sprzedaży, a crossover Countryman Plug-in Hybrid produkowany przez należącą do BMW Group markę Mini był najlepiej sprzedającą się hybrydą typu plug-in na naszym rynku.
Powrót do korzeni: modele z serii M oraz BMW Driving Experience
Na poznańskim motor show możemy więc już teraz poznać nowe oblicze modeli BMW, które w najbliższych latach będzie zmieniało na naszych oczach wizerunek tej marki. Fani tradycji mogą jednak spać spokojnie. Na tym samym stoisku znajdą potwierdzenie, że BMW dalej zna się na rzeczy i nie zamierza odpuszczać swojej pierwotnej specjalizacji.
W BMW zawsze chodziło przecież o sport i on pozostaje najbliższy sercu tej marki. Na poznańskim stoisku widać go przede wszystkim pod postacią atletycznych, supersportowych SUV-ów X3 M oraz X4 M. Choć tutaj prezentowane są jeszcze w zakamuflowanej formie, już gołym okiem widać po nich osiągi, które uplasują te modele w samej czołówce swojego segmentu.
Wątpliwości co do tego nie pozostawiają znane już dane techniczne. Prezentowane SUV-y dysponują mocą aż 480 KM i momentem obrotowym 600 Nm. Będą występowały one także w pochodnej Competition, która pośród wielu dodatków będzie wyróżniała się także mocą silnika zwiększoną do aż 510 KM.
O bogatych tradycjach marki przypomina także być może najważniejszy model z tego całego gradu nowości, który zalał w tym roku stoisko BMW. Seria 3 jest w końcu cały czas jednym z najpopularniejszych samochodów klasy premium na polskim rynku. Choć zupełnie nowa, siódma generacja tego bestsellera jest dostępna w salonach dopiero od paru tygodni, już spotkała się z rewelacyjnym przyjęciem klientów. Swój sukces zawdzięcza wierności tym samym wartościom, które zawsze charakteryzowały tę serię: niepodrabialnemu, dynamicznemu prowadzeniu, porządnej jakości wykonania i eleganckiemu, ponadczasowemu stylowi.
Polscy kierowcy przez cały czas doceniają dobre prowadzenie. Widać to nie tylko po rosnących wynikach sprzedaży BMW, ale i szerokim zainteresowaniem szkoleniami prowadzonymi przez tę markę w naszym kraju. W Poznaniu ogłoszono właśnie start nowego programu BMW Driving Experience, który już jest prowadzony na torach wyścigowych i obiektach doskonalenia techniki jazdy na terenie całej Polski.
W ramach akademii jazdy, każdy będzie mógł doskonalić swoje umiejętności i poznać możliwości najmocniejszych modeli z gamy M. Jak wielkich emocji można się spodziewać na tych wydarzeniach zwiastuje prezentowane w Poznaniu, specjalnie przygotowane BMW M2 Competition.
W tym roku BMW przygotowało na swoim stoisku mnóstwo atrakcji, ale wniosek z wizyty na nim można wyciągnąć jeden. Marka ta nie stoi w miejscu i przez cały czas rozwija się w imponujący sposób. Prezentowane w Poznaniu modele z jednej strony zagwarantują nowy poziom satysfakcji tym, którzy oczekują od swojego samochodu jeszcze bardziej okazałego wyglądu i luksusowego charakteru. Z drugiej strony, modele takie jak X3 M, X4 M oraz nowa seria 3 niezmiennie pozostają domyślnym wyborem dla tych, którzy oczekują od swojego auta szczególnych właściwości dynamicznych.
Artykuł postał we współpracy z marką BMW