Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże

O ile nie nazywasz się Chris Harris, szansa, że nie przepadasz za Mazdą MX-5 jest bliska zeru. Mały roadster bije rekordy popularności, szczególnie w internetowych wątkach typu „jaki samochód kupić”. I choć obecna, czwarta generacja wozu jest robiona według tej samej zasady co pierwsza, to produkowana w latach 1989-1998 wersja NA z roku na rok jest coraz bardziej pożądana. Mazda postanowiła z tego skorzystać.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Ten potencjał zauważyła Mazda. W odpowiedzi na rosnącą liczbę chętnych i malejącą liczbę dostępnych najstarszych MX-5 uruchomiony zostanie program restauracji klasyków. Problem? Z usługi będzie można skorzystać tylko w Japonii, przynajmniej na razie.

Zainteresowani będą mogli aplikować później w tym roku, a sam proces rozpocznie się w 2018. Samochód należy dostarczyć do Mazdy, gdzie wspólnie z przedstawicielami producenta rozpocznie się proces ponownej konfiguracji wozu. Następnie roadster będzie przywrócony do stanu fabrycznego, a cała operacja ma być certyfikowana przez TÜV Rheinland.

Obraz
© Mazda

Równocześnie wystartować ma produkcja oryginalnych części do modelu NA. Mazda chce ponownie oferować oryginalne dachy, drewniane kierownice Nardi i drążki zmiany biegów, a także opony Bridgestone SF325. W przyszłości portfolio części ma ulec poszerzeniu – wszystko leży w rękach fanów. Jeśli będzie zapotrzebowanie, Mazda wyprodukuje dodatkowe elementy.

Mocno trzymam kciuki za globalne rozszerzenie programu. Do MX-5 pałam szczególnym uczuciem, bo sam jestem właścicielem tego wozu. Trudno mi wskazać drugi samochód, który oferowałby równie świetny stosunek wrażeń z jazdy do ceny. Właśnie dzięki tej cesze Mazda sprzedała ponad milion sztuk roadsterów od rozpoczęcia produkcji, budując sobie bazę fanów, jaką mało kto może się pochwalić.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥