Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże

O ile nie nazywasz się Chris Harris, szansa, że nie przepadasz za Mazdą MX-5 jest bliska zeru. Mały roadster bije rekordy popularności, szczególnie w internetowych wątkach typu „jaki samochód kupić”. I choć obecna, czwarta generacja wozu jest robiona według tej samej zasady co pierwsza, to produkowana w latach 1989-1998 wersja NA z roku na rok jest coraz bardziej pożądana. Mazda postanowiła z tego skorzystać.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Ten potencjał zauważyła Mazda. W odpowiedzi na rosnącą liczbę chętnych i malejącą liczbę dostępnych najstarszych MX-5 uruchomiony zostanie program restauracji klasyków. Problem? Z usługi będzie można skorzystać tylko w Japonii, przynajmniej na razie.

Zainteresowani będą mogli aplikować później w tym roku, a sam proces rozpocznie się w 2018. Samochód należy dostarczyć do Mazdy, gdzie wspólnie z przedstawicielami producenta rozpocznie się proces ponownej konfiguracji wozu. Następnie roadster będzie przywrócony do stanu fabrycznego, a cała operacja ma być certyfikowana przez TÜV Rheinland.

Obraz
© Mazda

Równocześnie wystartować ma produkcja oryginalnych części do modelu NA. Mazda chce ponownie oferować oryginalne dachy, drewniane kierownice Nardi i drążki zmiany biegów, a także opony Bridgestone SF325. W przyszłości portfolio części ma ulec poszerzeniu – wszystko leży w rękach fanów. Jeśli będzie zapotrzebowanie, Mazda wyprodukuje dodatkowe elementy.

Mocno trzymam kciuki za globalne rozszerzenie programu. Do MX-5 pałam szczególnym uczuciem, bo sam jestem właścicielem tego wozu. Trudno mi wskazać drugi samochód, który oferowałby równie świetny stosunek wrażeń z jazdy do ceny. Właśnie dzięki tej cesze Mazda sprzedała ponad milion sztuk roadsterów od rozpoczęcia produkcji, budując sobie bazę fanów, jaką mało kto może się pochwalić.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony