M GmbH chce samodzielnie zbudować samochód sportowy

M – ta litera kojarzy się miłośnikom motoryzacji z oddziałem koncernu BMW, którego zadaniem jest fabryczny tuning niektórych wozów niemieckiej marki. Ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzenia, M GmbH nie chce się już ograniczać jedynie do modyfikacji samochodów. Chciałoby stworzyć własne auto.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

M – ta litera kojarzy się miłośnikom motoryzacji z oddziałem koncernu BMW, którego zadaniem jest fabryczny tuning niektórych wozów niemieckiej marki. Ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzenia, M GmbH nie chce się już ograniczać jedynie do modyfikacji samochodów. Chciałoby stworzyć własne auto.

Głównym motorem zrodzenia się tego pragnienia jest zapewne ogromny sukces, jaki odniósł Mercedes-Benz SLS AMG. Firma ze Stuttgartu dała wolną rękę swojemu nadwornemu tunerowi. Dzięki temu AMG mogło stworzyć konstrukcję, która z założenia miała być przeznaczona dla samochodu sportowego. Teraz M chciałoby skonstruować godnego konkurenta dla skrzydlatego GT z gwiazdą. Czy jeśli dojdzie do realizacji takiego projektu, możemy się spodziewać powrotu modelu M1?

SLS nie jest oczywiście jedynym problemem BMW. Wojna domowa na terenie Niemiec tocząca się między Audi, Mercedesem i producentem z Monachium trwa nie od dzisiaj. Obecnie jedynie BMW nie ma w gamie sportowych maszyn prawdziwego flagowego okrętu. Audi samodzielnie stworzyło model R8, a Mercedes razem z AMG wspomnianego SLS-a. Obydwa samochody odniosły sukces na rynku. Wygląda więc na to, że M może ostatecznie dostać zielone światło od koncernu-matki, aby dotrzymać kroku konkurencji.

Źródło: AutoBlog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić