Będzie zwrot dla kierowców wszystkich aut. Dziś dostają niektórzy

Hybrydy plug-in czy elektryki nie są już taką rzadkością. Z rozliczeniem jest jednak problem
Hybrydy plug-in czy elektryki nie są już taką rzadkością. Z rozliczeniem jest jednak problem
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Tomasz Budzik

14.05.2024 09:53, aktual.: 14.05.2024 10:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rząd pracuje nad zmianą w przepisach, na podstawie których pracownicy, wykorzystujący na rzecz pracodawcy prywatny pojazd, otrzymują zwrot poniesionych kosztów. Do krótkiej listy takich samochodów dołączą niebawem nowe typy.

W rządowym wykazie prac legislacyjnych i programowych ukazał się nowy wpis, który powinien zainteresować wielu kierowców. Chodzi o osoby, które regularnie lub choćby od czasu do czasu używają swojego prywatnego pojazdu, wykonując czynności na rzecz swojego pracodawcy. Jak słusznie zauważono, obecne zasady regulują kwestię zwrotu kosztów tylko w przypadku pojazdów spalinowych. Ale nie przewidują żadnych mechanizmów dla tych, którzy wcale nie jeżdżą na stacje paliw lub robią to o wiele rzadziej.

Jak można przeczytać na rządowej stronie internetowej, zmiana będzie polegać na wprowadzeniu zasad rozliczania używania prywatnego pojazdu dla samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Jeśli chodzi o te ostatnie, rząd ma zapewne na myśli hybrydy plug-in, dające możliwość ładowania akumulatora z sieci elektrycznej, ale posiadające również silnik spalinowy. To rozsądne, bo dziś właściciele aut elektrycznych nie mogą liczyć na rekompensatę, choć ze swojej kieszeni wydają na prąd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W praktyce zmiana polegać będzie na nowelizacji rozporządzenia w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy. Dziś dokument ten przewiduje stawki kilometrowe wyłącznie dla pojazdów spalinowych. W przypadku samochodów osobowych z silnikiem o pojemności do 900 cm3 stawka wynosi 0,89 zł za km, a dla pozostałych 1,15 zł/km. W przypadku motocykli jest to 0,69 zł/km, a motorowerów 0,42 zł/km.

Jak wynika z rządowej strony, przyjęcie projektu nowelizacji rozporządzenia przez Radę Ministrów jest planowane na II kwartał 2024 r. Oznacza to, że zmiany prawdopodobnie wejdą w życie jeszcze przed końcem roku.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)