Zaczekaj na nowe silniki w Dusterze. O to prosili klienci
Nowe napędy w Dacii to kolejny krok w rozwoju tej marki, ale także w kierunku częściowej elektryfikacji i obniżeniu emisji dwutlenku węgla. Dyrektor generalny Denis Le Vot zapowiedział niedawno premierę napędu, który w Dusterze może być hitem.
Osoby, które chcą kupić Dacię Duster (obecnie także większego Bigstera) często narzekają na brak jedynego napędu, jaki chcieli by mieć, czyli połączenia 4x4 i automatycznej skrzyni biegów. Częściowo odpowiedzią na takie oczekiwania ma być nowy rodzaj napędu, jaki zapowiedział oficjalnie dyrektor marki Dacia Denis Le Vot.
Duster ma dostać napęd hybrydowy z 4x4, który będzie przypominał ten, jaki stosuje m.in. Toyota. Jednostka spalinowa ma napędzać przednią oś, natomiast elektryczna oś tylną. Funkcja AWD będzie więc realizowana napędem hybrydowym (HEV), a co za tym idzie, pojawi się też automatyczna skrzynia biegów (AT).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dacia Bigster - pierwsze wrażenie
Jakby tego było mało, silnik spalinowy w tym napędzie jest dostosowany do zasilania gazem propan-butan, a więc w ofercie pojawi się także odmiana na LPG.
Dla osób szukających nieco bardziej konserwatywnych rozwiązań i twierdzących, że takie nie jest prawdziwym 4x4 Dacia zaproponuje najlepsze z możliwych. Jest nim silnik 1.2 Eco-G, czyli na LPG, z 4x4 i przekładnią EDC. To może być prawdziwy hit.
Będą też inne wersje
To dopiero pierwszy krok w kierunku rozwoju układów napędowych w Dacii i zostanie on wykonany pod koniec 2025 roku. Jednak zmiany obejmą więcej modeli niż tylko Duster.
Prawdopodobnie takie same napędy (zarówno hybrydowych jak i Eco-G z 4x4 i EDC) dostanie większy Bigster. Ostatecznie oba te modele mają mieć pod maską to samo. Duster ma otrzymać także mocniejszy bazowy silnik 1.2 TCe 120 KM zasilany gazem w miejsce obecnie stosowanego 1.0 Eco-G. Pojawi się też mocniejszy wariant tego silnika (140 KM) na benzynę oraz klasyczna hybryda z jednostką 1.8 i mocą 155 KM, jak w Bigsterze.