Grupa PSA też chce mieć terenowego pick-upa, będzie bazował na Toyocie Hilux!

Grupa PSA potwierdza, że w ciągu kilku najbliższych lat wprowadzi do oferty kilka nowych modeli, a wraz z nimi również terenowego pick-upa jednotonowego, który będzie techniczną kopią Toyoty Hilux.

Grupa PSA też chce mieć terenowego pick-upa, będzie bazował na Toyocie Hilux!
Marcin Łobodziński

02.05.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:13

Toyota i Grupa PSA coraz lepiej dogadują się w temacie samochodów użytkowych. Nowy model dostawczy średniej wielkości Proace został przygotowany przez PSA i udostępniony japońskiemu koncernowi, który będzie go sprzedawał pod własną marką. „Na wymianę” Toyota niebawem udostępni Francuzom Hiluxa, którzy zbudują na jego bazie własnego, jednotonowego pick-upa by sprostać chociażby takiej niszowej konkurencji jak Fiat Fullback, który jest niczym innym jak kopią Mitsubishi L200. Na chwilę obecną jednak nie wiadomo, czy francuski pick-up będzie oferowany w Europie czy tylko na innych rynkach, na przykład w krajach rozwijających się.

W ramach 5-letniego planu rozwoju gamy produktów, Grupa PSA ma zamiar wprowadzić do oferty aż 26 nowych modeli, w tym kilka hybrydowych i elektrycznych. Szykuje się zatem wielka ekspansja francuzów, ale nie tylko w segmencie samochodów osobowych. Do tego dojdzie 8 nowych, lekkich pojazdów użytkowych, a do tej grupy zalicza się również wspomniany pick-up. Nie dziwi nas fakt, że PSA nie ma zamiaru przygotowywać własnego modelu terenowego pick-upa, ponieważ Francuzi kompletnie nie mają w tym doświadczenia. Historia terenowych modeli Citroëna to w zasadzie Mehari i 2CV Sahara, natomiast Peugeot ma na koncie jeepopodobne twory z lat 50. i model P4 bazujący na mercedesowskiej Gelendzie. Co ciekawe, to właśnie marki z Grupy PSA są jednymi z najbardziej utytułowanych w legendarnym rajdzie Paryż-Dakar, w którym wielokrotnie wygrywały zarówno Citroëny jak i Peugeoty.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że nie będzie to pierwszy raz gdy Toyota Hilux zostanie oznaczona inaczej niż logo japońskiego producenta. W latach 90. z konstrukcji Hiluxa korzystał Volkswagen, sprzedając pod swoją marką model Taro.

Źródło artykułu:WP Autokult
CitroënPeugeotToyota
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)