Finał wielkiego starcia w segmencie E: BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo [cz.5]
Po czterech pojedynkach, przyszedł czas na wielkie starcie. Ostateczna rozgrywka w segmencie E odbędzie się między przedstawicielami Włoch, Japonii, Szwecji i Niemiec. Decyzję o tym, kto zwycięży, ponownie oddajemy w Wasze ręce.
Podsumowanie dotychczasowych zmagań
Przypomnijmy, że pary, w których spotkali się przedstawiciele ośmiu marek, zostały przez nas na początku wylosowane. Następnie to Wy decydowaliście, komu należy się tytuł zwycięzcy. W pierwszej rundzie zmierzyło się Volvo S90 z Mercedesem-Benzem Klasy E. Pojedynek był tu bardzo wyrównany. Volvo wygrało uzyskując 50,39 proc. głosów. W drugim pojedynku starło się dwóch mocarzy w kategorii dynamicznego stylu: Maserati Ghibli i Jaguar XF. Chociaż przypuszczaliśmy, że będzie to wyrównana walka, było wręcz przeciwnie - różnice były tu największe w całym turnieju. Maserati wygrało zdobywając aż 75,15 proc. głosów.
Niewiele mniejszą przewagę uzyskało w trzecim pojedynku BMW Serii 5, które wygrało z Infiniti Q70 zdobywając 71,01 proc. głosów. Najświeższym, bo ubiegłotygodniowym starciem była bitwa Lexusa GS i Audi A6. Mimo znacznie większej popularności niemieckiego auta segmentu E w Polsce, zwycięstwo odniósł przedstawiciel Japonii. Na Lexusa głosowało 57,77 proc. z Was.
Warto dodać, że największe emocje wzbudził pojedynek Maserati i Jaguara. To tutaj zostawiliście najwięcej komentarzy.
Teraz przyszedł czas na ostateczne rozstrzygnięcie. Z północy naciera najnowsze w stawce Volvo S90. Z odległej Japonii do starcia staje Lexus GS. Reprezentantem słonecznych Włoch będzie Maserati Ghibli. Przedstawicielem naszych zachodnich sąsiadów zostało BMW Serii 5. To interesujące rozstrzygnięcie, ponieważ to właśnie Niemcy mieli największą stawkę reprezentantów w tym turnieju, więc teoretycznie ich szanse były większe niż u innych regionów.
BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo - porównanie wymiarów
Pod względem wymiarów najlepiej wypadło BMW Serii 5. Co prawda Maserati Ghibli również zaliczyło kilka zielonych wyróżnień, oznaczających, że jest to wymiar najlepszy względem konkurentów, jednak to bawarski sedan wypada najlepiej w ważniejszej kwestii. Naturalnie najistotniejsze jest wnętrze, dlatego w porównaniu najlepiej wypada właśnie Seria 5.
Ewidentnie pod względem wymiarów od reszty konkurencji odstaje Lexus GS. Zebrał większość czerwonych wyróżnień. Tylko w kategorii wysokości najgorzej wypadło Volvo S90. Nie przełożyło się to jednak na złe wyniki w kwestii rozmiarów wnętrza, a to najważniejsze.
Wymiary w mm | BMW Serii 5 | Lexus GS | Maserati Ghibli | Volvo S90 |
---|---|---|---|---|
Długość | 4907 | 4880 | 4971 | 4963 |
Wysokość | 1464 | 1455 | 1461 | 1443 |
Szerokość bez lusterek | 1860 | 1840 | 1945 | 1890 |
Rozstaw osi | 2968 | 2850 | 2998 | 2941 |
Szerokość kabiny na wysokości ramion z przodu | 1518 | 1455 | 1468 | 1460 |
Szerokość kabiny na wysokości ramion z tyłu | 1485 | 1415 | 1435 | 1420 |
Odległość od siedziska do dachu z przodu | 1028 | 965 | 986 | 1027 |
Odległość od siedziska do dachu z tyłu | 973 | 960 | 986 | 961 |
BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo - zobacz jak wyglądają od zewnątrz
BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo - zobacz jak wyglądają od wewnątrz
BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo - porównaj ceny i wybierz
Pod względem cenników na tle konkurencji wyróżniają się BMW i Volvo. Obydwie marki mają szeroką ofertę z różnymi wariantami napędowymi. Na dodatek dysponują jednostkami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydami. Jest tu więc wszystko, w różnych wariantach mocowych.
Maserati z kolei ma ofertę niezbyt bogatą, ale jedyne wersje, które dostaniemy u Włochów to naprawdę mocne silniki. Nie znajdziemy tu jednak hybryd. Lexus z kolei nie dysponuje żadnym dieslem. Oferuje za to dwa typy napędów hybrydowych.
Najniższą kwotą otwierającą cennik danego modelu jest 171 600 zł za 150-konnego diesla w Volvo. Najwyższa naturalnie znajduje się w cenniku Maserati. 275-konny diesel startuje tu od 308 900 zł.
Moc / Cena | BMW Serii 5 | Lexus GS | Maserati Ghibli | Volvo S90 |
---|---|---|---|---|
Podstawowy diesel | 150 KM | Brak diesli w ofercie Lexusa | 275 KM | 150 KM |
184 200 zł | 308 900 zł | 171 600 zł | ||
Topowy diesel | 381 KM | j.w. | 235 KM | |
383 100 zł | 233 200 zł | |||
Podstawowy silnik benzynowy | 184 KM | 245 KM | 330 KM | 254 KM |
188 200 zł | 199 600 zł | 369 800 zł | 218 900 zł | |
Topowy silnik benzynowy | 450 KM | j.w. | 410 KM | 320 KM |
363 900 zł | j.w. | 436 300 zł | 274 400 zł | |
Hybryda | 340 KM | 181 KM 345 KM | Brak hybryd w ofercie Maserati | 407 KM |
305 300 zł | 212 800 zł 275 000 zł | 330 500 zł |
Oddaj głos w ankiecie:
[polldaddy]9379060[/polldaddy]