Endora SC-1 - europejska Corvette

Ostre krawędzie, duża tylna szyba oraz nadkola nachodzące na tylne koła, to cechy charakterystyczne Endory SC-1, nowego europejskiego "muscle car", o którym już niedługo może być bardzo głośno. Marzenie niemieckiej firmy, której nie podobała się Corvette.

Endora SC-1Endora SC-1
Bartosz Pokrzywiński

Niemiecka firma Endora Motors z siedzibą w Monachium najwyraźniej nie była zachwycona wyglądem Corvette. Kilku designerów postanowiło sobie za cel całkowicie odmienić auto i zaoferować je europejskim klientom pod nazwą Endora SC-1.

Stylistycznie SC-1 jest absolutnym unikatem, model sprawia wrażenie jakby delikatnie nawiązywał do wizerunku Vette starszej generacji. Co jest jednak najlepsze, Endora zapowiada, że pojazd dostępny będzie już niedługo na europejskim rynku nawet w trzech wersjach silnikowych.

Endora SC-1
Endora SC-1

Najmniej wymagający klienci zadowolą się z pewnością jednostką V8 o pojemności 6,2-litra, która ma produkować 430 KM oraz 574 Nm momentu obrotowego. Jeżeli jednak znaleźliby się kierowcy, którym taka moc nie wystarcza, wówczas będą musieli zdecydować się na większą V8 o pojemności 7,0-litra. Tutaj jest już 505 KM i 637 Nm.

Absolutnie ekstremalną odmianą auta miałaby być wersja z doładowanym V8. Wprawdzie "tylko" 6,2-litra jednak aż 638 KM oraz porażające, biorąc pod uwagę tylny napęd, 818 Nm momentu obrotowego.

Jeżeli auto w wersji produkcyjnej wyglądałoby identycznie jak ten concept car, Endora z pewnością znalazłaby wielu chętnych.

  • Endora SC-1
  • Endora SC-1
  • Endora SC-1
  • Endora SC-1
  • Endora SC-1
  • Endora SC-1
[1/6] Endora SC-1 Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km