Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Elektryzujący styl jazdy - Nowy Volkswagen Tiguan eHybrid plug-in

Michał Gruszczyk

SUV-y od kilkunastu lat cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a Volkswagen Tiguan, jest jednym z najpopularniejszych na rynku. Teraz możemy poznać jego nową, elektryzującą wersję eHybrid.

Volkswagen Tiguan drugiej generacji jest obecny na rynku już od pewnego czasu, jednak niedawno paleta jednostek napędowych została uzupełniona o zespół napędowy typu plug-in hybrid. Oznacza to, że do jednostki spalinowej TSI dołączył silnik elektryczny z baterią trakcyjną, która pozwala na pokonanie dystansu nawet do 50 kilometrów przy elektrycznym trybie jazdy. Poza jazdą z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, pojawił się także tryb hybrydowy oraz GTE, który z jazdy zelektryfikowanej tworzy elektryzującą!

Kierowcy, którzy mieli okazje jeździć samochodami hybrydowymi typu plug-in, chwalą przede wszystkim możliwość jazdy w trybie w pełni elektrycznym podczas codziennych tras. W Volkswagenie Tiguanie eHybrid jazda w trybie w pełni elektrycznym jest niezwykle płynna, a przyspieszenie natychmiastowe i niezwykle dynamiczne. W trybie hybrydowym, kiedy za napęd odpowiadają oba silniki (spalinowy i elektryczny) priorytetem jest kompromis pomiędzy dobrymi osiągami a jak najniższym spalaniem.

Jeśli jazda hybrydowym SUVem przyczynia się do zmniejszenia emisji szkodliwych spalin, to jest to dopiero pierwszy punkt z długiej listy korzyści. Kolejnym punktem jest możliwość korzystania z potencjału łącznej mocy zestawu hybrydowego wynoszącej aż 245 KM. Doskonała dynamika zapewnia bardzo satysfakcjonujące osiągi, co potwierdza możliwość przyspieszania od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy. Zarówno dynamikę, jak i niskie spalanie, warto sprawdzić osobiście podczas jazdy testowej w salonie!

Ładowanie hybrydy plug-in może odbywać się nie tylko na stacjach ładowania, ale także w domu. Podpinając do prądu Tiguana eHybrid wieczorem, rano możemy cieszyć się pełnym zasięgiem. A czy w ciągu dnia można doładować samochód szybciej? Oczywiście, jednym z rozwiązań, które umożliwia skrócenie czasu ładowania jest dedykowany system wallbox ID. Charger, który ładując baterię samochodu prądem o mocy 3,6 kW pozwala na uzupełnienie energii od 0 do 100% w 3 godziny i 40 minut.

Volkswagen Tiguan eHybrid posiada trzy główne tryby ustawień układu hybrydowego. Przyciskiem E-MODE możemy wybrać jazdę wyłącznie z wykorzystaniem energii elektrycznej. Na pełnym akumulatorze realny zasięg wynosi do 50 km. Możemy wybrać także tryb hybrydowy, w którym system idealnie zgra wykorzystanie mocy silnika spalinowego i elektrycznego, minimalizując spalanie. Przycisk GTE pozwala na najbardziej dynamiczną jazdę i wykorzystanie pełni potencjału układu hybrydowego i pełnej mocy 245 KM. Poza doskonałymi osiągami i imponującą mocą Tiguan eHybrid zachwyca także niewiarygodnie niskim spalaniem w cyklu mieszanym, zmierzonym według norm WLTP, wynoszącym od 1,5 do 1,9 litra na 100 kilometrów, oraz niskim zużyciem energii w trybie elektrycznym, wynoszącym od 16,7 do 17,3 kWh na 100 kilometrów. W przypadku emisji CO2, jest ono minimalne w trybie hybrydowym i wynosi średnio w cyklu mieszanym od 36 do 44 gramów na kilometr.

Napęd elektryczny kojarzony jest głównie z jazdą miejską. A jednak - Tiguan eHybrid daje możliwość podróżowania w trybie elektrycznym z prędkością aż do 130 km/h! To umożliwia bezpieczne i płynne poruszanie się np. podczas dojazdów autostradowymi obwodnicami miasta. Jazda z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego jest niezwykle cicha, a każde wciśnięcie pedału gazu owocuje płynnym, liniowym i natychmiastowym przyspieszeniem, co zapewnia bezpieczeństwo ale i przyjemność z jazdy.

Konstrukcja Volkswagena Tiguana powstała z myślą o zastosowaniu układu hybrydowego. Dlatego montaż silnika elektrycznego czy baterii nie spowodował ograniczenia praktyczności wnętrza. Przestronne wnętrze z łatwością pomieści pięcioosobową rodzinę, a w bagażniku do dyspozycji pozostaje przestrzeń o pojemności 476 litrów.

Coraz więcej dostępnych punktów ładowania, własna instalacja fotowoltaiczna, chęć obniżenia spalania, bezemisyjna i bezszelestna jazda w mieście - to raptem kilka argumentów „za”, które przekonują do wyboru hybrydowej odmiany Volkswagen Tiguana. Tiguan eHybrid to prawdziwy SUV i prawdziwa hybryda, a te fakty najlepiej ocenić samemu, umawiając się na indywidualną jazdę testową w salonie Volkswagena. To model, który przygotowuje nas na to, co będzie jutro już dziś. A przyszłość jest zeroemisyjna.

Sprawdź dane o zużyciu paliwa, energii elektrycznej oraz emisji CO2 na stronie: WWW.VOLKSWAGEN.PL

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę