Europa boi się chińskich aut. "Świetny stosunek jakości do ceny"

Coraz mocniej rozwijający się sektor motoryzacji w Chinach zdaniem badaczy rynku stanowi spore niebezpieczeństwo dla europejskich marek. Do 2030 roku zyski związane z importem aut w Chinach mogą spaść o nawet 7 mld euro.

BYD SealBYD Seal
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Kamil Niewiński
SKOMENTUJ

Rozwój chińskiego sektora motoryzacyjnego w ostatnich latach bez wątpienia jest godny podziwu. Pierwszy kwartał 2023 roku był pierwszym, w którym to właśnie rodzimy producent sprzedał w Państwie Środka najwięcej samochodówBYD wyprzedził w ogólnym zestawieniu Volkswagena. Dla producentów ze Starego Kontynentu jest to znak ostrzegawczy i nie chodzi tu tylko o ich popularność.

Widać jak na dłoni, że Chińczycy coraz mocniej ufają swoim własnym konstrukcjom, a to może bezpośrednio wpłynąć na zyski europejskich marek. Chiny to obecnie największy motoryzacyjny rynek świata i właśnie dlatego sprzedaż w tym rejonie jest dla każdego producenta tak istotna. Rachunek jest prosty - większa popularność chińskich aut to mniejsze zarobki dla europejskich firm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Chiński montaż Volvo S90 - czy mamy się czego bać?

Jak podaje ANEurope, według analizy niemieckiego towarzystwa ubezpieczeniowego Allianz europejskie koncerny mogą stracić do 2030 nawet 7 mld euro zysku wynikającego z importu przez Chiny zagranicznych samochodów. Zagrożenie jest tym większe, że Chińczycy planują również podbój Europy, a pod kątem stosunku jakości do ceny ich modele stają się konkurencyjne.

Dla mnie największym zagrożeniem jest wejście [do Europy; przyp.red.] Chińczyków, ponieważ nadchodzą oni z bardzo dobrymi pojazdami w konkurencyjnych cenach. To, co musimy zrobić, to dopilnować, abyśmy dysponowali właściwą technologią i tworzyli nie najtańsze samochody, ale takie, które charakteryzują się najlepszym stosunkiem jakości do ceny.

Linda Jackson
dyrektorka generalna marki Peugeot

Wybrane dla Ciebie

Tajemnicza kratka na desce rozdzielczej. Do czego naprawdę służy?
Tajemnicza kratka na desce rozdzielczej. Do czego naprawdę służy?
Pierwsza jazda: Bentley Flying Spur Azure – suma wszystkich wygód
Pierwsza jazda: Bentley Flying Spur Azure – suma wszystkich wygód
Nowe drogi na wakacje. Generalna Dyrekcja wskazuje, którędy pojedziemy
Nowe drogi na wakacje. Generalna Dyrekcja wskazuje, którędy pojedziemy
Zapominają, a potem nie mogą odpalić. Typowa usterka w czasie upałów
Zapominają, a potem nie mogą odpalić. Typowa usterka w czasie upałów
Elektryki Volkswagena dostaną fizyczne przyciski. Wiemy kiedy
Elektryki Volkswagena dostaną fizyczne przyciski. Wiemy kiedy
Tak wygląda nowy Jeep Cherokee. Znamy pierwsze szczegóły
Tak wygląda nowy Jeep Cherokee. Znamy pierwsze szczegóły
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
Najpopularniejsze auta w Europie w maju 2025 roku. Tesla wraca do gry
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki