Dopłaty rządowe zmieniły rynek motoryzacyjny
Dopłaty rządowe ratują branżę motoryzacyjną. Jak pokazują dane dotyczące sprzedaży nowych aut na rynku europejskim, najpopularniejszym modelem kupowanym na Starym Kontynencie jest aktualnie nadal Volkswagen Golf, który znalazł z lipcu 50 329 nabywców (+26,9%), natomiast narastająco od początku roku jest to 339 045 sztuk (+15,5%).
Dopłaty rządowe ratują branżę motoryzacyjną. Jak pokazują dane dotyczące sprzedaży nowych aut na rynku europejskim, najpopularniejszym modelem kupowanym na Starym Kontynencie jest aktualnie nadal Volkswagen Golf, który znalazł z lipcu 50 329 nabywców (+26,9%), natomiast narastająco od początku roku jest to 339 045 sztuk (+15,5%).
Autorzy rankingu podkreślają fakt, że lista Top-10 obejmuje wyłącznie modele z segmentu C lub mniejsze. Takie, a nie inne preferencje klientów europejskich to skutek aktualnego kryzysu i obaw o przyszłość, jak również efekt wprowadzenia systemu dopłat w poszczególnych krajach europejskich, który sprzyja zwiększonemu zainteresowaniu ofertą niedrogich, ekonomicznych modeli. I to właśnie marki dostarczające takie samochody są głównymi zwycięzcami w branży motoryzacyjnej przy obecnej koniunkturze.
Pierwszą trójkę listy uzupełniają ponadto Ford Fiesta z imponującą dynamiką wzrostu w lipcu o 55,9% oraz Peugeot 207.
Na liście Top-10 najpopularniejszych samochodów rynku europejskiego w lipcu znajdziemy dwa auta firmowane marką Fiat. Na czwartym miejscu plasuje się Punto ze wzrostem wolumenu o 38%, natomiast na pozycji ósmej znajdziemy wytwarzaną w Tychach Pandę, która poprawiła zeszłoroczny wynik o 47% (narastająco od początku roku jest to +32,6%).
Warto również dodać, samochody takie jak Opel Astra oraz Ford Focus notują wyraźny spadek sprzedaży od początku bieżącego roku, a to dowód na słuszność opinii, że rynek europejski nadal odczuwa skutki trudnej koniunktury.