Dacia ma nowe logo. Koniec z "otwieraczem do piwa"

Dacia ma nowe logo. Koniec z "otwieraczem do piwa"

Nowe logo Dacii wygląda zdecydowanie lepiej.
Nowe logo Dacii wygląda zdecydowanie lepiej.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański
18.06.2021 09:11, aktualizacja: 14.03.2023 16:09

Dacia rośnie w siłę, a od połowy 2021 roku zmienia też swoją identyfikację wizualną. Koniec z "otwieraczem do piwa", jak nazywali złośliwi komentatorzy poprzednie logo. Nowa propozycja jest prosta i nawiązuje do natury.

Dział marketingu bardzo stara się dopisać filozofię stojącą za nową identyfikacją wizualną, ale trzeba przyznać, że jednym argumentem trafia w dziesiątkę. Tak jak samochody Dacii cały czas oferują rozsądne i skromne minimum, tak samo logo marki jest ograniczone do najpotrzebniejszych elementów. Fakt, że ma ono imitować "mechaniczną ciągłość", może jednak przemilczę.

Nowe logo Dacii
Nowe logo Dacii© mat. prasowe

Kolorystyka identyfikacji wizualnej ma opierać się na zielonym khaki czy piaskowym żółtym, co ma nawiązywać do natury i wypoczynku.

Logotyp Dacii
Logotyp Dacii© mat. prasowe

Zmiana symboli to coś więcej niż tylko kosmetyczny lifting. Dacia należy do grupy Renault, a razem z rosyjską Ładą tworzą jedną komórkę biznesową. Obydwie marki sprzedają samochody tanie i proste. Być może taki ruch wykonany przez Dacię może wskazywać, że Rumuni chcą skupić się na offroadzie i szeroko pojętych SUV-ach. Pożyjemy, zobaczymy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)