Corvette bez centralnie umieszczonego silnika - oficjalnie potwierdzone!

Kilka dni temu pojawiły się przecieki i plotki dotyczące nowej, siódmej generacji Corvette, która miałaby posiadać centralnie umieszczoną jednostkę napędową oraz dwusprzęgłową skrzynię biegów. Teraz wszystkie te rewelacje są prostowane. Przez samego przedstawiciela GM, Karla Stracke.

Obraz
Michal Grygier

Kilka dni temu pojawiły się przecieki i plotki dotyczące nowej, siódmej generacji Corvette, która miałaby posiadać centralnie umieszczoną jednostkę napędową oraz dwusprzęgłową skrzynię biegów. Teraz wszystkie te rewelacje są prostowane. Przez samego przedstawiciela GM, Karla Stracke.

Według podejrzeń nowa Vetta miała być zupełnie przedefiniowana. Centralnie umieszczony (po raz pierwszy w historii), mniejszy silnik V6, dwusprzęgłowa skrzynia biegów oraz mniejsze wymiary. Teraz głos zabrał sam Karl-Friedrich Stracke, vice prezes GM. Udzielił informacji dwóm tytułom - Automotive News oraz amerykańskiemu AutoWeek.

Obraz

Nie wiem kto to upublicznił. Myślę, że to złe. - skomentował Stracke, odnosząc się do wcześniejszego "przecieku".

Jednocześnie dał jasno znać, że nie ma planów na przyszłość wprowadzania Corvette z centralnie umieszczonym silnikiem. Podobnie, jak nie ma w planach dwusprzęgłowej skrzyni biegów.

A co z V6?

Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Silnik. Zniknie V8, a pojawi się nowe V6? Plotki, które cały czas odbijają się czkawką wspominały również o doładowanej jednostce napędowej V6 - miało to zmniejszyć masę oraz poprawić ekonomię. Staracke również tutaj jasno daje znać, że nie jest testowany żaden silnik o sześciu cylindrach, a osiem cylindrów w układzie V to obecnie zarówno dziedzictwo Vetty, jak i rzeczywistość.

A może zatem hybryda?

Nie V6, to może pójść drogą europejskich i azjatyckich producentów i stworzyć napęd hybrydowy. BMW już takim dysponuje, a nie straciło na sportowym charakterze. W tej kwestii Stracke mówi krótko: "To jest interesująca idea".

Jak będzie Corvette C7? Czas pokaże...

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam