Citroën szykuje kolejne DS-y - crossover na horyzoncie! [aktualizacja]

Citroën po raz kolejny udowadnia, jak ważny jest dla niego rynek chiński.

Obraz
Piotr Wereszczyński

To niestety nie pomyłka: DS X7 będzie kolejnym samochodem produkowanym przez Citroëna, który nie trafi na rynek europejski. To już drugi przypadek w ostatnich miesiącach, kiedy to ambitny projekt Francuzów nie będzie oferowany poza Chinami. Choć spora część europejskich klientów może być zawiedziona takim kierunkiem rozwoju serii DS, to warto przypomnieć, że jest to po prostu część planu Citroëna. Ponad 2 lata temu Francuzi rozpoczęli współpracę z chińską firmą Chang'an, a jej efektem miały być właśnie modele przeznaczone na rynek Państwa Środka.

Citroën DS Wild Rubis Concept
Citroën DS Wild Rubis Concept

Najnowszym przedstawicielem tej grupy będzie model DS X7: średniej wielkości SUV, którego stylistyka nawiązuje do konceptu DS Wild Rubis. Już po raz kolejny Citroën chce zawalczyć o zamożniejszych klientów z Chin i zaczyna krzyżować plany niemieckim rywalom. Muszę przyznać, że Francuzi wybrali dobry moment na prezentację auta; większość konkurentów nie doczekała się jeszcze odsłon swoich najnowszych generacji.

Citroën DS Wild Rubis Concept
Citroën DS Wild Rubis Concept

Pod maską DS X7 najprawdopodobniej będzie pracować jeden z dwóch silników benzynowych: wolnossąca jednostka o pojemności 1,8 l lub turbodoładowana 1,6 THP. Pierwszy motor będzie rozwijał 140 KM i moment obrotowy 170 Nm, drugi będzie dostępny w dwóch wariantach mocy: 163 KM lub 200 KM. Producent na razie nie zdradza innych szczegółów technicznych. Na nie i kolejne zdjęcia trzeba poczekać do salonu w Pekinie.

[aktualizacja 10 kwietnia]

Do sieci trafiło pierwsze zdjęcie auta bez kamuflażu. Stylistyka zgodnie z oczekiwaniami nawiązuje do koncepcyjnego modelu DS Wild Rubis, ale nie da się przeoczyć wyraźnych zapożyczeń z modelu DS 5LS. Jeżeli wierzyć najnowszym plotkom, auto będzie oferowane w Chinach za równowartość około 80 tys. zł.

fot. auto.sohu.com
fot. auto.sohu.com
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił