Citroën DS 5LS R Concept

300 koni francuskiej elegancji ujrzy światło dzienne w Pekinie.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Stworzony z myślą o chińskim rynku Citroën DS 5LS już za dwa tygodnie ponownie pojawi się na targach w Pekinie. Tym razem samochód zostanie zaprezentowany w wersji usportowionej, która najprawdopodobniej również trafi do sprzedaży.

Samochód jest odpowiedzią Citroëna na Mercedesa CLA 45 AMG. Francuski producent bez kompleksów podchodzi do rywalizacji z niemieckimi produktami klasy premium i moim zdaniem trafia w samą dziesiątkę. Jeżeli stylistyka auta nie będzie znacząco odbiegać od słabszych wersji to jestem przekonany, że dla lubiących niebanalne projekty Chińczyków samochód będzie świetną propozycją. Czym wersja R różni się od pozostałych odmian?

Obraz

Oczywiście typowym zabiegiem dla tego typu aut jest włożenie pod maskę mocnego (obowiązkowo obecnie turbodoładowanego) silnika. Pod maskę konceptu DS 5LS R trafił motor 1,6 THP, który w najnowszej konfiguracji osiąga moc aż 300 KM. Osiągając prawie 190 KM z litra objętości silnik ten bije wynik jednostki Mercedesa CLA 45 AMG. Moment obrotowy wynoszący 400 Nm trafia na przednie koła przy pomocy sekwencyjnej skrzyni biegów, której przełożenia można zmieniać łopatkami przy kierownicy.

Obraz

Kiedy DS 5LS był projektowany nikt nie myślał o nim jako o maszynie torowej dlatego też nie należy się spodziewać wrażeń znanych kierowcom aut typowo sportowych. Inżynierowie postarali się jednak zrobić co w ich mocy i poza włożeniem mocnego silnika obniżyli zawieszenie o 15 mm, utwardzili je i powiększyli rozstaw przednich kół. Ten zestaw obiecuje pewniejsze prowadzenie względem cywilnej wersji i niewykluczone, że przyniesie właścicielowi sporo radości z jazdy.

Citroën DS 5LS R Concept - galeria

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Citroen DS 5LS R concept video announcement

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił