Brabus Mercedes-Benz GL 63 AMG 4Matic B63S-700 Widestar (2013)

W Bottrop już wiedzą, co pokażą na salonie samochodowym we Frankfurcie. Ale jeszcze przed imprezą Brabus zdecydował się zaprezentować 700-konną wersję Mercedesa GL 63 AMG.

Obraz
Olgierd Lachowski

Kilka tygodni temu tuner poszerzył swoją ofertę o zestaw B63S-730, który może być zamontowany w Mercedesach CLS oraz E z 5,5-litrowymi jednostkami instalowanymi w wersjach AMG. Ten kit jest swego rodzaju pomostem pomiędzy topowymi odmianami E V12 800 oraz CLS V12 Rocket 800 a słabszymi wersjami E 63 AMG / CLS 63 AMG B63-620.

W przypadku Mercedesów ML i GL pakiet B63S-700 jest tym typowym. Na razie nie ma tych modeli w wersjach 800-konnych i nie wiadomo, czy w ogóle zostaną przez tunera przedstawione. No, ale nie ma też co narzekać na brak mocy w GL 63 AMG B63S-700.

Obraz

Oczywiście nazwa sama wskazuje, ile koni mechanicznych czai się pod maską tego wielkiego SUV-a. Trzeba przyznać, że przyrost koni jest całkiem spory, chociaż fabryczny silnik M 157 do słabeuszy absolutnie nie należy.

Widlasta „ósemka” ma objętość 5,5 l i dwie turbosprężarki oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Gdy auto opuszcza bramy stuttgarckiej fabryki, jednostka napędowa legitymuje się mocą 557 KM przy 5250-5750 obr./min i momentem obrotowym 760 Nm przy 2000-5000 obr./min. To wystarczająco dużo, żeby ponad 2,5-tonowe kombi do 100 km/h rozpędzać w 4,90 s. Prędkość maksymalną wyznacza elektroniczny kaganiec ustawiony na 250 km/h.

Obraz

Brabus musiał zmienić sprężarki w turbosprężarkach na większe, żeby podnieść ciśnienie doładowania oraz dokonać szeregu innych modyfikacji, aby osiągnąć to, co założył. Wgrano między innymi nowy program do ECU, a także wstawiono sportowy układ wylotowy. Efekt jest taki, że silnik ma 700 KM mocy maksymalnej, a jego moment obrotowy wynosi 960 Nm i jest dostępny już przy 2000 obr./min.

Moc trafia do 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów, a następnie jest przekazywana do wszystkich kół. Mimo swojej dużej masy własnej GL 63 AMG B63S-700 do setki rozpędza się bardzo sprawnie, bo w zaledwie 4,60 s. Ale to wynik niewiele lepszy niż w przypadku auta seryjnego, które w tym manewrze jest wolniejsze zaledwie 0,30 s. Prędkość maksymalną Brabus ogranicza do 300 km/h – po to, żeby nie zniszczyć opon.

Obraz

Pneumatyczne zawieszenie Airmatic, podobnie jak jednostka napędowa, ma także nowe oprogramowanie, które obniża wóz w trakcie szybkiej jazdy. Dzięki temu środek masy przesuwa się w dół, co poprawia prowadzenie GL-a.

Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiadają hamulce o średnicy 405 mm z przodu (zatrzymywane 6-tłoczkowymi zaciskami) oraz 380-milimetrowe z tyłu (te z kolei mają po 4 tłoczki w zacisku).

Obraz

Auto zostało uzbrojone w pakiet stylistyczno-aerodynamiczny Widestar. Poszerza on Mercedesa aż o 80 mm, a to dlatego, że tuner montuje potężne nakładki na błotniki. Z przodu dodano chwyty zwiększające ilość powietrza wpływającego pod maskę – m.in. po to, żeby chłodzić intercoolery, z boku dołożono listwy na progi, a z tyłu doklejono spojler dachowy i skromną imitację dyfuzora.

Brabus GL 63 AMG ma potężne 23-calowe koła o szerokości 11,0”, które obuto w opony o rozmiarze 305/30 R 23 na każdym kole. Dostępne są też mniejsze felgi w dużej liczbie różnych wzorów.

Obraz

W kabinie pasażerskiej zagościła jasna skóra najwyższej jakości, a także wstawki z drewna i różnego rodzaju detale (plakietki, naszywki) przypominające o tym, która firma modyfikowała tę maszynę.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 700 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 128,18 KM/l (seryjny – 101,99 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 960 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic Plus
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 11,0 x 23”
  • Koła tylne: 11,0 x 23”
  • Opony przednie: 305/30 R 23
  • Opony tylne: 305/30 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2580 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,69 kg/KM (seryjny – 4,63 kg/KM)
  • Długość: 5120 mm
  • Szerokość: 2014 mm (+ 80 mm)
  • Wysokość: 1820 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 3075 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 300 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/30] Źródło zdjęć: |

Źródło: Brabus

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥