BMW Z2 - najmniejszy roadster z Bawarii

Pierwsze spekulacje mówiące o tym, że BMW zamierza stworzyć roadstera, który byłyby mniejszy od Z4, obiegły świat już trzy lata temu. Teraz mamy nieoficjalne potwierdzenie, w postaci szpiegowskiego zdjęcia auta w fazie testów. Pojawiły się już nawet pierwsze "interpretacje" tej fotki. Czy tak będzie wyglądało Z2?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Pierwsze spekulacje mówiące o tym, że BMW zamierza stworzyć roadstera, który byłyby mniejszy od Z4, obiegły świat już trzy lata temu. Teraz mamy nieoficjalne potwierdzenie, w postaci szpiegowskiego zdjęcia auta w fazie testów. Pojawiły się już nawet pierwsze "interpretacje" tej fotki. Czy tak będzie wyglądało Z2?

Niemiecki producent ma w swojej ofercie cztery auta ze zdejmowanym dachem. Chodzi oczywiście o rasowego roadstera, jakim jest Z4, dalej mamy serię 6, czyli coupe, jedynkę i trójkę. Z2 byłoby więc drugim roadsterem i piątym autem BMW ze zdejmowanym dachem. Tutaj pojawia się ciekawostka. Podobno istnieje prawdopodobieństwo, że materiałowy dach miałby być opuszczany ręcznie.

Obraz

Wszystko to oczywiście w celu zredukowania masy. Przez te trzy lata, odkąd pojawiły się spekulacje, mówiono, że całkowity ciężar pojazdu nie przekroczy 1000 kilogramów, a to już rejon Lotusa Exige. W związku z tym, gama silników może rozpoczynać się od jednostki benzynowej o pojemności 1.6-litra, jednak na pewno nie zabraknie w niej również dwulitrowego motoru z dwiema turbosprężarkami, który produkowałby ponad 250 koni mechanicznych.

Z2 będzie trochę takim eksperymentalnym fun-carem. Pojazd miałby pojawić się bowiem również w wersjach z silnikami Diesla, jako hybryda oraz gniazdkowóz. Nie jest wykluczone, że w tym ostatnim przypadku, BMW będzie dzieliło technologię z Mini Cooperem E.

Obraz

Prezentowane powyżej zdjęcie zostało zrobione w Laguna Beach w Kalifornii. Widzimy na nim Z2 w wersji koncepcyjnej, jadące za serią 5 Gran Turismo. Zaledwie 100 mil dalej w miejscowości Oxnard jest ośrodek, w którym BMW testuje nowe modele.

Najtańsza wersja Z2 ma kosztować około 30.000 dolarów, a więc o 4 tysiące dolarów mniej, niż seria 1 Cabrio, która w Polsce jest dostępna już od 127.400 złotych. Czekamy na premierę!

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.