BMW Vision ConnectedDrive Concept | Debiut w Genewie
Po budzącym wiele emocji modelu Vision EfficentDynamics, który otrzymał zielone światło do produkcji seryjnej, BMW po raz kolejny chce zainteresować wszystkich fanów motoryzacji konceptem Vision ConnectedDrive. Jest to dwuosobowy kabriolet, który w Genewie ma być głównie bazą do zaprezentowania futurystycznego interfejsu BMW.
10.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:16
Po budzącym wiele emocji modelu Vision EfficentDynamics, który otrzymał zielone światło do produkcji seryjnej, BMW po raz kolejny chce zainteresować wszystkich fanów motoryzacji konceptem Vision ConnectedDrive. Jest to dwuosobowy kabriolet, który w Genewie ma być głównie bazą do zaprezentowania futurystycznego interfejsu BMW.
Jednak pomijając te wszystkie technologiczne nowinki, o których za chwilę - zatrzymajmy się przy stylistyce pojazdu, który powstał pod przewodnictwem nowego szefa designu niemieckiej marki - Adriana von Hooydonka. Nowy koncept bezsprzecznie bazuje na EfficentDynamics - jest to niejako wersja kabrio tego modelu. Agresywny przód w stylu "rekina", ogromne "nerki" i charakterystyczne reflektory - to BMW rozpozna każdy.
Linia boczna prezentuje się już bardziej stylowo i elegancko. Z tyłu natomiast królują klasyczne tunele za siedzeniami, które nadają pojazdowi ciekawego wyglądu. Całość wieńczą oryginalne felgi aluminiowe oraz wg mnie zbędne, zmieniające barwę oświetlenie na całej długości samochodu. Sposób otwierania drzwi też nie jest tradycyjny - BMW zastosowało tutaj przesuwające się w dół drzwi na wzór tych z modelu Z1.
Jednak skupmy się na wnętrzu pojazdu, bo w tym przypadku to jest chyba najważniejsze. Futurystyczny kokpit jest wyraźnie podzielony na część dla kierowcy i pasażera. Każdy z nich ma odrębną gamę gadżetów do swojej dyspozycji. Pasażer ma przed sobą sporych rozmiarów ekran, który może posłużyć do rozrywki i relaksu podczas dłuższych podróży.
Kierowca natomiast ma przed sobą ekran, który może być zaprogramowany w odpowiedni sposób, stosując między innymi system warstw, które mogą "przechodzić" pomiędzy sobą, wyświetlając w danym momencie najważniejsze dla kierowcy informacje. Ponadto kierowca przed swoimi oczami będzie miał dostęp do podstawowych parametrów jazdy wyświetlanych bezpośrednio na przedniej szybie (HUD - Head-Up Display).
Co więcej, po wejściu do samochodu Wasz telefon połączy się automatycznie z systemem samochodu, dzięki czemu na jednym z wyświetlaczy będziecie mieć możliwość korzystania z ulubionych aplikacji czy też kontaktów. Swoją drogę zapewne korzystanie z pełnej wersji tej opcji będzie jedynie możliwe podczas postoju, gdyż w czasie jazdy taka zabawa będzie zagrażać bezpieczeństwu.
Oczywiście to tylko niektóre z możliwości nowego interfejsu BMW, który w formie koncepcyjnej ma także masę przyszłościowych funkcji. Niektóre z nich zapewne pojawią się niedługo w pojazdach z oferty BMW, jednak póki co czekamy do marca, kiedy to BMW zaprezentuje koncept Vision ConnectedDrive.
Źródło: Carscoop • World Car Fans