BMW M6 Gran Coupé przyłapane na śniegu

Podczas gdy na targach w Genewie wszyscy oglądają dopiero co zaprezentowane BMW M6 w wersjach coupé i kabriolet, niemiecki producent przeprowadza już testy M Gran Coupé. Auto zostało przyłapane podczas jazd w zimowej scenerii.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Podczas gdy na targach w Genewie wszyscy oglądają dopiero co zaprezentowane BMW M6 w wersjach coupé i kabriolet, niemiecki producent przeprowadza już testy M Gran Coupé. Auto zostało przyłapane podczas jazd w zimowej scenerii.

BMW M6 bazuje oczywiście na Serii 6 generacji F12/F13, a pod maską ma jednostkę znaną już z M5. W przeciwieństwie do poprzednika, nie jest to wolnossące V10, a podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 4,4 l. Umieszczone równolegle turbosprężarki generują łączną moc 560 KM w zakresie 5750-700 obr/min oraz 680 Nm momentu obrotowego osiągane pomiędzy 1500-5750 obr/min.

W efekcie M6 Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 s oraz bez problemu rozpędza się do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Po wykupieniu dodatkowego pakietu M, inżynierowie BMW ściągają elektroniczny kaganiec, co zwiększa prędkość maksymalną do 305 km/h.

BMW M6
BMW M6

Wersja Gran Coupé, która jakiś czas temu pojawiła się w konfiguratorze BMW, w sportowej odmianie z literką M, będzie napędzana dokładnie tą samą jednostką napędową. Zmiany stylistyczne będą bardzo podobne do tych, przeprowadzonych w 2-drziowych modelach. Możemy więc spodziewać się większych wlotów powietrza, bardziej agresywnego wzornictwa zderzaków, większych felg oraz 4 końcówek układu wydechowego.

Na M6 Gran Coupé trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Swoją drogą, cena tego modelu będzie wyższa niż w przypadku M5 oraz najprawdopodobniej 2-drzwiowych M6. To bez wątpienia bardzo interesująca propozycja, ale czy naprawdę znajdą się tacy klienci, którzy nie kupią ani BMW M5, ani M6 Coupé, tylko zdecydują się dopłacić i wybrać coś pomiędzy.

  • Obraz
  • BMW M6
  • BMW M6
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • BMW M6
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.