Powrót w wielkim stylu - BMW M6 (F12/F13) coupé i kabriolet oficjalnie zaprezentowane [aktualizacja]

Przyszedł moment, na który świat motoryzacji czekał z zapartym tchem. Po obejrzeniu wielu zdjęć szpiegowskich wreszcie możemy się przekonać, jak faktycznie wygląda nowe BMW M6. Co przygotował oddział specjalny BMW?

2012 BMW M6 (F12/F13)
2012 BMW M6 (F12/F13)
Mariusz Zmysłowski

08.03.2012 | aktual.: 18.04.2023 13:30

Przyszedł moment, na który świat motoryzacji czekał z zapartym tchem. Po obejrzeniu wielu zdjęć szpiegowskich wreszcie możemy się przekonać, jak faktycznie wygląda nowe BMW M6. Co przygotował oddział specjalny BMW?

Sercem nowego M6 jest potężne V8, oznaczone symbolem S63Tü. To 4,4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem równoległym, znane z najnowszego sportowego sedana niemieckiej marki - M5. Motor ten ma maksymalną moc 560 KM, rozwijaną w zakresie 5750-7000 rpm. Maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm i jest osiągany między 1500 a 5750 rpm.

Największa prędkość obrotowa rozwijana przez ten silnik to 7200 rpm. Moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś przez 7-biegową przekładnię z podwójnym sprzęgłem. By zoptymalizować rozdział mocy między koła, np. podczas jazdy po łuku bądź zmiany pasa ruchu, inżynierowie oddziału M zastosowali w swoim najnowszym dziele aktywny dyferencjał. Bardzo możliwe, że podobnie jak w nowym modelu M5 w Stanach Zjednoczonych oferowana będzie skrzynia ręczna wyposażona w 6 przełożeń.

2012 BMW M6 (F12/F13)
2012 BMW M6 (F12/F13)
Osiągi CoupéKabriolet
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,2 s4,3
Przyspieszenie 0-200 km/h 12,6 s13,1
Prędkość maksymalna 250 km/h250 km/h
Prędkość maksymalna dodatkowym z pakietem M 305 km/h305 km/h
Średnie zużycie paliwa 9,9 l/100 km10,3 l/100 km
Emisja CO2 232 g/km239 g/km

W porównaniu z poprzednią wersją wyposażoną w monstrualną 5-litrową jednostkę V10 mocy jest tu 10 proc. więcej, momentu obrotowego przybyło aż 30 proc. To nie przeszkodziło w osiągnięciu około 30 proc. mniejszego spalania, deklarowanego przez producenta.

Nadwozie samej serii 6 F12/F13 jest mniej kontrowersyjne niż w E63. Dzięki temu możliwe, że nowe M6 znajdzie większą rzeszę fanów niż poprzednik. Karoseria auta została uzbrojona w agresywne atrapy zderzaków i cztery końcówki układu wydechowego. Samochód urósł wszerz o 30 mm. Ciekawym akcentem jest oznaczenie M6 umieszczone w jednej z nerek. Styliści BMW nawiązali w ten sposób do klasycznego M6 z pokolenia E24.

2012 BMW M6 (F12/F13)
2012 BMW M6 (F12/F13)

Patrząc na nadwozie M6 w wersji coupé, trudno nie zauważyć dachu z włókna węglowego. Takie rozwiązanie miało pomóc zredukować masę pojazdu. W tym celu zastosowano lekkie materiały przy budowie niemal całego pojazdu. Maska i drzwi wykonane są z aluminium, a panele nadwozia z wysokiej jakości tworzywa sztucznego.

Niestety, M6 to i tak dość ciężkie auto. 1850-kilogramowe coupé i kabriolet o masie 1980 kg to raczej zawodnicy wagi ciężkiej. Przykładowo, Mercedes-Benz SL (R231) z nadwoziem roadster waży 1785 kg, a AMG jeszcze nie zdążyło nawet kiwnąć palcem, aby zredukować masę tego auta.

W standardzie BMW oferuje w swoim sportowym modelu 19-calowe felgi ze stopów lekkich. Za dopłatą w M6 mogą zostać zamontowane 20-calowe obręcze. Tylko z nimi oferowane są ceramiczne tarcze hamulcowe. BMW pierwszy raz daje taką możliwość. Gra jest warta świeczki, ponieważ oferowane opcjonalnie hamulce pozwalają zredukować masę nieresorowaną aż o 19,4 kg. Standardowy układ wyposażony został z przodu w 400-milimetrowe tarcze i 6 zacisków. Tylna tarcza jest o 4 mm mniejsza.

2012 BMW M6 (F12/F13)
2012 BMW M6 (F12/F13)

Oddział M poprawił również zawieszenie i układ kierowniczy. Nowe M6 ma wspomaganie Servotronic, którego czułość regulowana jest w funkcji prędkości samochodu. Dzięki trzem ustawieniom kierowca może także sam zdefiniować, jaką charakterystykę ma mieć układ kierowniczy.

Wnętrze nowego M6 zostało wyposażone w sportową kierownicę, zmodyfikowany drążek zmiany biegów, sportowe fotele i nieco inne wskaźniki. Cały kokpit pokryty jest skórą, włóknem węglowym i aluminium.

Oficjalna premiera tego modelu nastąpi podczas tegorocznych targów samochodowych w Genewie. Jak się Wam podoba nowe BMW M6?

[aktualizacja 15 lutego]

BMW przedstawiło dwa klipy promujące jego najnowsze dzieło. Na filmach są M6 coupé i kabriolet. W Niemczech wersja z zamkniętym nadwoziem będzie kosztować w wersji podstawowej 123 600 euro, a z otwartym 131 000 euro.

2012 BMW M6 Coupe first promo - driving dynamics

2012 BMW M6 Convertible first promo - driving dynamics

[aktualizacja 8 marca]

Nowe BMW M6 zostało przedstawione publiczności na genewskich targach samochodowych. Przed Wami krótkie wideo z oficjalnej prezentacji potężnego, niemieckiego coupé.

New BMW M6 Coupe world debut in Geneva

Odwiedź forum Autokult.pl:

  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • 2012 BMW M6 (F12/F13)
  • Slider item
[1/31] 2012 BMW M6 (F12/F13)
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)