BMW iX odświeżone. Najważniejszych zmian nie widać od razu

Po ponad 3 latach od rynkowego debiutu, BMW zdecydowało się na lifting swojego elektrycznego SUV-a. W kwestii wizualnej nie zmieniło się wiele, lecz najważniejsze jest to, czego nie widać.

BMW iX po liftingu
BMW iX po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW, Fabian Kirchbauer
Aleksander Ruciński

BMW zaprezentowało odświeżony model iX na rok modelowy 2026, wprowadzając subtelne zmiany stylistyczne i wydajniejsze napędy oferujące więcej mocy i zasięgu. Produkcja rozpocznie się w marcu.

Odświeżone BMW iX otrzymało delikatne modyfikacje zewnętrzne, takie jak przeprojektowany grill, reflektory i nowe zderzaki, a wersje xDrive50 i M60 zostały zastąpione przez mocniejsze xDrive60 i M70. Model xDrive60 dysponuje teraz mocą 544 KM (wcześniej 523 KM), przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s i oferuje zasięg do 547 km wg cyklu EPA — to o 48 km więcej niż poprzednio.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW X6 - konkurencja musiała zdjąć sztormiaki

Topowy M70 oferuje moc do 659 KM, osiągając 100 km/h w 3,6 s i zasięg 486 km. Zmianom poddano także bazową wersję, teraz określaną mianem xDrive45, która oferuje 408 KM mocy zamiast 326 KM, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 s. Wyższa moc w połączeniu z akumulatorem o pojemności 94,8 kWh owocuje nawet 602 km zasięgu.

Rekordzistą na tym polu jest jednak wersja xDrive60 z baterią o pojemności 109,1 kWh i deklarowanym zasięgiem do 701 km. xDrive70 przejedzie natomiast do 600 km na jednym ładowaniu. Jeśli o uzupełnianiu energii mowa, warto wspomnieć, że maksymalna obsługiwana moc ładowania w xDrive45 to 175 kW, a w dwóch pozostałych wersjach 195 kW.

BMW iX po liftingu
BMW iX po liftingu© BMW | BMW, Fabian Kirchbauer

Poprawki techniczne nie kończą się na napędach. BMW chwali się także lepszym rozkładem masy oraz nowymi nastawami adaptacyjnego zawieszenia. Przy okazji liftingu wzbogacono również wyposażenie, wliczając w to opcjonalny system autostradowy poziomu 2+.

We wnętrzu pojawiły się nowe, wielofunkcyjne fotele M, standardowe w M70 i opcjonalne w xDrive45 oraz xDrive60 z pakietem M Sport. Siedziska te oferują lepsze podparcie boczne i szerszy zakres regulacji. Ulepszono także system ogrzewania dzięki bardziej efektywnej pompie ciepła, co zwiększa wydajność energetyczną pojazdu.

Odświeżony BMW iX ma pomóc marce w osiągnięciu celu, jakim jest przekroczenie 50 proc. udziału pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży do 2030 roku. Dzięki ulepszeniom i nowej, atrakcyjniejszej cenowo wersji podstawowej, iX 2026 ma szansę przyciągnąć szersze grono klientów zainteresowanych elektromobilnością. Ceny w Polsce startują od 375 500 zł.

  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX po liftingu
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX po liftingu
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
  • BMW iX
[1/34] BMW iXŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW, Fabian Kirchbauer

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)