BMW iX odświeżone. Najważniejszych zmian nie widać od razu
Po ponad 3 latach od rynkowego debiutu, BMW zdecydowało się na lifting swojego elektrycznego SUV-a. W kwestii wizualnej nie zmieniło się wiele, lecz najważniejsze jest to, czego nie widać.
BMW zaprezentowało odświeżony model iX na rok modelowy 2026, wprowadzając subtelne zmiany stylistyczne i wydajniejsze napędy oferujące więcej mocy i zasięgu. Produkcja rozpocznie się w marcu.
Odświeżone BMW iX otrzymało delikatne modyfikacje zewnętrzne, takie jak przeprojektowany grill, reflektory i nowe zderzaki, a wersje xDrive50 i M60 zostały zastąpione przez mocniejsze xDrive60 i M70. Model xDrive60 dysponuje teraz mocą 544 KM (wcześniej 523 KM), przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s i oferuje zasięg do 547 km wg cyklu EPA — to o 48 km więcej niż poprzednio.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
BMW X6 - konkurencja musiała zdjąć sztormiaki
Topowy M70 oferuje moc do 659 KM, osiągając 100 km/h w 3,6 s i zasięg 486 km. Zmianom poddano także bazową wersję, teraz określaną mianem xDrive45, która oferuje 408 KM mocy zamiast 326 KM, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 s. Wyższa moc w połączeniu z akumulatorem o pojemności 94,8 kWh owocuje nawet 602 km zasięgu.
Rekordzistą na tym polu jest jednak wersja xDrive60 z baterią o pojemności 109,1 kWh i deklarowanym zasięgiem do 701 km. xDrive70 przejedzie natomiast do 600 km na jednym ładowaniu. Jeśli o uzupełnianiu energii mowa, warto wspomnieć, że maksymalna obsługiwana moc ładowania w xDrive45 to 175 kW, a w dwóch pozostałych wersjach 195 kW.
Poprawki techniczne nie kończą się na napędach. BMW chwali się także lepszym rozkładem masy oraz nowymi nastawami adaptacyjnego zawieszenia. Przy okazji liftingu wzbogacono również wyposażenie, wliczając w to opcjonalny system autostradowy poziomu 2+.
We wnętrzu pojawiły się nowe, wielofunkcyjne fotele M, standardowe w M70 i opcjonalne w xDrive45 oraz xDrive60 z pakietem M Sport. Siedziska te oferują lepsze podparcie boczne i szerszy zakres regulacji. Ulepszono także system ogrzewania dzięki bardziej efektywnej pompie ciepła, co zwiększa wydajność energetyczną pojazdu.
Odświeżony BMW iX ma pomóc marce w osiągnięciu celu, jakim jest przekroczenie 50 proc. udziału pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży do 2030 roku. Dzięki ulepszeniom i nowej, atrakcyjniejszej cenowo wersji podstawowej, iX 2026 ma szansę przyciągnąć szersze grono klientów zainteresowanych elektromobilnością. Ceny w Polsce startują od 375 500 zł.