Audi e‑Tron - pełna gama modelowa do 2020 roku
Już od dawna mówi się, że elektryczne samochody wejdą do codziennego użytkowania. Mimo że gniazdkowozy stoją dziś w salonach obok aut o napędzie spalinowym, obecne technologie oraz infrastruktura nadal nie przekonują do ich kupna. Mimo to Audi ma bardzo ambitne plany związane z rozwojem gamy e-Tron.
24.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:00
Już od dawna mówi się, że elektryczne samochody wejdą do codziennego użytkowania. Mimo że gniazdkowozy stoją dziś w salonach obok aut o napędzie spalinowym, obecne technologie oraz infrastruktura nadal nie przekonują do ich kupna. Mimo to Audi ma bardzo ambitne plany związane z rozwojem gamy e-Tron.
Aż strach pomyśleć, jak ogromną kwotę koncern Volkswagena inwestuje rokrocznie w rozwój Audi. Jeszcze dekadę temu producent z Ingolstadt miał w swojej ofercie kilka modeli samochodów, a dzisiaj gama modelowa rozrosła się o takie pozycje jak A1, A5, A7, całą serię Q, R, Allroady, Sportbacki, więcej S-ów, RS-ów, trudno to wszystko zliczyć.
Wydawać by się mogło, że to już koniec, jednak producent z Ingolstadt rozwija obecnie serię SUV-ów do tego stopnia, że wkrótce niemal całkowicie nałoży się ona z autami osobowymi. Mało tego, Audi ogłosiło, że do 2020 roku wszystkie modele w ofercie będą miały swoje odpowiedniki z napędem elektrycznym.
Do tego czasu sporo się zmieni na parkingu przed siedzibą firmy, jednak łatwo się domyślić, że oznacza to, iż łącznie będzie nawet ponad 10 e-Tronów. Audi twierdzi, że jeśli uda się osiągnąć ten cel, to rocznie sprzedawane będzie 100 000 aut o napędzie elektrycznym.
Gamę elektryków otworzy R8 e-Tron napędzane dwoma silnikami elektrycznymi produkującymi ponad 300 KM i 820 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu auto na przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,6 s oraz osiągać prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 200 km/h. Podobno maksymalny zasięg ma wynosić 215 km.
Źródło: WCF