Audi S3 i A3 Sportback - oficjalnia prezentacja [wideo]

Audi jeszcze przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Paryżu zaprezentowało modele A3 Sportback i S3.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Audi jeszcze przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Paryżu zaprezentowało modele A3 Sportback i S3.

Zacznijmy od bardziej ekscytującego modelu S3. Pod jego maską zainstalowano 2,0-litrową jednostkę benzynową TFSI, która generuje 300 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Napęd na wszystkie koła przekazywany jest przy pomocy 6-biegowej przekładni manualnej lub tez opcjonalnej skrzyni S tronic.

Audi S3 osiąga pierwsze 100 km/h już w 5,1 sekundy w przypadku skrzyni S tronic lub w 5,4 sekundy jeśli mamy do czynienia z przekładnią manualną. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 250 km/h. Masa pojazdu wynosi 1395 kg, a więc nowe S3 jest o 60 kg lżejsze od poprzednika.

Obraz

Niemieccy inżynierowie twierdzą, że nowe S3 z przekładnią S tronic średnio zużywa 6,9 l/100 km (7 l/100 km w przypadku skrzyni manualnej) i emituje 159 g/km. Pod względem mechanicznym nowe Audi S3 zostało wyposażone w zmodyfikowane i obniżone o 25 mm zawieszenie z opcjonalnym systemem Audi magnetic ride oraz wydajniejsze hamulce.

Tradycyjnie dla Audi, model S3 prezentuje się agresywniej od standardowego A3. Pojazd wyposażono w zmodyfikowane zderzaki, listwy progowe, nieco przestylizowaną atrapę chłodnicy oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Z tyłu dostrzeżemy dwie podwójne końcówki wydechu oraz dyfuzor.

Nowe Audi S3 pojawi się w europejskich salonach na początku przyszłego roku w cenie zaczynającej się w Niemczech od 38 900 euro, co wg dzisiejszego kursu stanowi prawie 161 000 złotych.

Audi A3 Sportback

Pojazd mierzy 4310 mm długości, 1780 mm szerokości i 1425 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2636 mm. Pojemność bagażnika oszacowano na 380 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wartość ta wzrasta do 1220 litrów.

Nowe A3 w wersji Sportback jest lżejsze od swojego poprzednika o 90 kg. Dzięki temu model wyposażony w 1,4-litrowy silnik TFSI waży jedynie 1205 kg (bez kierowcy).

Obraz

Na początku Audi A3 Sportback dostępne będzie z następującymi jednostkami silnikowymi:

  • 1,2 TFSI – 105 KM i 175 Nm momentu obrotowego; przyśpieszenie 0-100 km/h w 10,7 sek.; prędkość maksymalna 193 km/h; średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km.
  • 1,4 TFSI – 122 KM i 200 Nm momentu obrotowego; przyśpieszenie 0-100 km/h w 9,3 sek.; prędkość maksymalna 203 km/h; średnie zużycie paliwa 5,3 l/100 km.
  • 1,4 TFSI – 140 KM i 250 Nm momentu obrotowego; przyśpieszenie 0-100 km/h w 8,4 sek.; prędkość maksymalna 213 km/h; średnie zużycie paliwa z systemem dezaktywacji cylindrów COD 4,7 l/100 km.
  • 1,8 TFSI – 180 KM i 250 Nm momentu obrotowego; przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,3 sek.; prędkość maksymalna 232 km/h; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km.
  • 1,6 TDI – Audi nie zdradziło jeszcze wartości mocy i momentu obrotowego; przyśpieszenie 0-100 km/h w 10,9 sek.; prędkość maksymalna 194 km/h; średnie zużycie oleju napędowego 3,8 l/100 km.
  • 2,0 TDI – 150 KM i 320 Nm momentu obrotowego; przyśpieszenie 0-100 km/h w 8,4 sek.; prędkość maksymalna 213 km/h; średnie zużycie oleju napędowego 4,6 l/100 km.
  • 2,0 TDI – 184 KM i 380 Nm momentu obrotowego; przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,4 sek.; prędkość maksymalna 232 km/h.
Obraz

W późniejszym czasie do gamy silnikowej dołączą także inne jednostki napędowe łącznie ze specjalną wersją TCNG i elektrycznym wariantem A3 Sportback e-tron.

Nowe Audi A3 Sportback trafi do europejskich salonów na początku przyszłego roku, a jego ceny będą rozpoczynać się w Niemczech od 22 500 euro, co wg dzisiejszego kursu stanowi nieco ponad 93 000 zł.

New 2013 Audi S3 with 296HP

2013 Audi A3 5d Sportback

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/79] Źródło zdjęć: |

Źródło: CarscoopCarscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀