Audi R8 e-tron - oficjalna specyfikacja i rekordowy przejazd po Nürburgringu

Elektryczne Audi E8 e-tron przyłapano niedawno podczas drogowych testów. Auto zawitało także na słynny Nürburgring, gdzie ustanowiło rekordowy czas w kategorii pojazdów elektrycznych. Przy okazji chwalenia się tym osiągnięciem Audi ujawniło oficjalną specyfikację R8 e-tron.

Audi R8 e-tronAudi R8 e-tron
Piotr Ślusarczyk

Elektryczne Audi E8 e-tron przyłapano niedawno podczas drogowych testów. Auto zawitało także na słynny Nürburgring, gdzie ustanowiło rekordowy czas w kategorii pojazdów elektrycznych. Przy okazji chwalenia się tym osiągnięciem Audi ujawniło oficjalną specyfikację R8 e-tron.

Moda na elektryki nie przemija. Przeciwnie, coraz większa ilość producentów decyduje się na wprowadzenie do swojej oferty konstrukcji z alternatywnym napędem. Dopóki jednak będą to samochody takie jak Audi R8 e-tron, nie ma się specjalnie przeciwko czemu buntować.

Produkcyjna wersja auta dysponować będzie 313 KM i 820 Nm. Pozwoli to przyspieszyć do 100 km/h w 4,6 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 200 km/h.

Audi R8 e-tron
Audi R8 e-tron

W R8 e-tron znajdzie się litowo-jonowa bateria o pojemności 49 kWh. Ma ona zapewnić zasięg w okolicach 215 km.

Za kierownicą auta podczas przejazdów w Zielonym Piekle zasiadł Markus Wankelhock. W egzemplarzu Audi R8 e-tron z produkcyjnymi ustawieniami osiągnął czasy 8:30.873 i 8:26.096. Jednak wspomniany wyżej rekordowy czas, to 8:09.099 - osiągnięto go w elektrycznym R8 z podniesionym do 250 km/h limiterem prędkości.

  • Obraz
  • Audi R8 e-tron
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Audi R8 e-tron
[1/20] Źródło zdjęć: |

Źródło: Audi

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯