Test: Mercedes C All-Terrain – sprawdzam, czy Mercedes miał rację

Mercedes Klasy C All-Terrain to tak naprawdę żadna nowość, bo takich samochodów jest wiele. Mamy o dawna na rynku Volvo V60 Cross Country, Audi A4 Allroad czy Octavię Scout. Jest to jednak zupełna nowość dla samego Mercedesa, bo do tej pory terenowe kombi występowało tylko w Klasie E. S206 jest pierwszą Klasą C w historii marki, która otrzymała takie nadwozie.

Mercedes Klasa C All-Terrain – test wideo

Na samym początku trzeba wspomnieć, czym wyróżnia się ta odmiana. Przede wszystkim plastiki dookoła samochodu to element chyba najbardziej charakterystyczny dla tego typu samochodów, który już z daleka ma krzyczeć, że to auto krzaków się nie boi. Mamy tutaj również zmienioną atrapę chłodnicy z pojedynczą listwą, która jest znakiem charakterystycznym dla Klasy C All-Terrain, czy większe – specjalnie opracowane dla tej wersji – koła z prostym i bardzo klasycznym wzorem felg.

Elementem charakterystycznym są również srebrne dokładki przedniego i tylnego zderzaka oraz progów. Ciężko jest je zauważyć na tym egzemplarzu, bo ich tam nie ma. Dlaczego? O tym w filmie.

Warto również wspomnieć, że – poza wyglądem – Klasa C All-Terrain ma zwiększony prześwit o 40 mm względem zwykłej Klasy C, a do tego na pokładzie ma masę systemów. Przykładowo, oprócz trybów ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL, wariant All-Terrain oferuje dwa dodatkowe tryby DYNAMIC SELECT do jazdy poza asfaltem: OFFROAD – przeznaczony do lekkiego terenu, takiego jak drogi gruntowe, żwir lub piasek, oraz OFFROAD+ z regulacją prędkości zjazdu (DSR), zalecany do nieco cięższego terenu i dróg o większym nachyleniu. Zależnie od wybranego programu system DYNAMIC SELECT odpowiednio dostosowuje charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, ESP® oraz napędu 4MATIC.

Pewnie jesteście ciekawi, jak ten samochód radzi sobie w takim razie w terenie? Sprawdziłem to dla was. Zapraszam na test wideo.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Lamborghini Sián FKP 37 z klocków lego: 50 odcieni zielonego Offroad Marcina: Daihatsu Terios, czyli terenówka do 10 tys. zł Toyota Corolla Hybrid. Wielka zmiana w japońskim kompakcie SsangYong Rodius 2,0 Sapphire 4WD AT - test Peugeot 508 SW RXH 2.0 BlueHDI 180 EAT6 - test, opinia, spalanie, cena Pierwsza jazda: Kia Sportage - warta rozważenia, nawet jeśli ci się nie podoba Test: BMW Alpina D4 S Gran Coupe to auto marzeń na polskie realia. Ma pożądany znaczek i oszczędnego diesla Pierwsza jazda: Audi Q5 Sportback to SUV w słowiańskim przykucu. U nas powinien się przyjąć Mini Cooper S Cabrio - ile wyrzeczeń wymaga idealna frajda z jazdy? Test: BMW iX 50, czyli łabędzi śpiew wielkich SUV-ów. Jeśli zostaną, to w takiej formie Test: Porsche Taycan 4S - jedno auto na trzy miejsca hipotetycznego garażu Pierwsza jazda nową Dacią Duster. Czy dalej będzie rumuńskim hitem?

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące