60 lat Renault 4. Jeżdżę samochodem z muzeum!

Renault 4 obchodzi w tym roku 60. urodziny. To nie tylko samochód, który znacząco zwiększył mobilność Francuzów, ale i wóz, który radził sobie w najcięższej sportowej rywalizacji. Nie trzeba więc szukać dalszych powodów by wyciągnąć jeden z egzemplarzy na przejażdżkę.

Malutka pojemność, jeszcze mniejsza moc, ale i spory duch walki. Renault 4 pojawił się na rynku jako — w pewnym sensie — następca Citroëna 2CV. Francuzi dalej potrzebowali aut tanich, ale już zdecydowanie większych i jak się okazuje, lepiej wyposażonych. Tę rolę przejęła właśnie "4".

Renault 4 może i było małym autkiem, ale dojechało na podium Rajdu Paryż-Dakar, pokonało trasę z Ameryki Południowej na Alaskę i pobiło prędkość 237 km/h na wysuszonym jeziorze Bonneville jeszcze w 2011 roku. Fakt, że auto było mocno zmodyfikowane, ale liczy się sam fakt.

Renault przerobiło niektóre egzemplarze na zupełnie elektryczne samochody, ale udało mi się przejechać autem muzealnym, z serii "Parisienne", w której liczy się styl i szyk. Oczywiście nie obyło się bez problemów, ale o tym już w samym filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: Cupra Formentor i Leon wskazują kierunek na przyszłość Toyota Avensis 2,2 D-Cat Prestige - walcząc ze stereotypem [test autokult.pl] Odświeżone Renault Trafic i Master – jeszcze lepiej dostosowane do potrzeb Opel Grandland X - witamy na długim dystansie Test: Renault Master brygadowy z paką, skrzynią i żurawiem. Brakuje tylko prysznica, sauny i toalety BMW serii 7 vs BMW X7, czyli pojedynek dwóch rodzajów luksusu Audi TTS Roadster - sportowiec bez dachu [test autokult.pl] Test: Toyota Highlander - koperta od ciotki z Ameryki Test długodystansowy: Czy Škoda Karoq to samochód na rodzinną wyprawę? Volkswagen Golf R DSG - test, opinia, spalanie, cena Pierwsza jazda Porsche 911 992 (jako pasażer). Poznajemy nową generację ikony Nowe Suzuki Vitara 1.6 VVT AllGrip XLED - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Rolls-Royce Phantom kosztuje 4 mln zł, ma 6 m długości i ani jednego ekranu (prawie) Test: Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy