60 lat Renault 4. Jeżdżę samochodem z muzeum!

Renault 4 obchodzi w tym roku 60. urodziny. To nie tylko samochód, który znacząco zwiększył mobilność Francuzów, ale i wóz, który radził sobie w najcięższej sportowej rywalizacji. Nie trzeba więc szukać dalszych powodów by wyciągnąć jeden z egzemplarzy na przejażdżkę.

Malutka pojemność, jeszcze mniejsza moc, ale i spory duch walki. Renault 4 pojawił się na rynku jako — w pewnym sensie — następca Citroëna 2CV. Francuzi dalej potrzebowali aut tanich, ale już zdecydowanie większych i jak się okazuje, lepiej wyposażonych. Tę rolę przejęła właśnie "4".

Renault 4 może i było małym autkiem, ale dojechało na podium Rajdu Paryż-Dakar, pokonało trasę z Ameryki Południowej na Alaskę i pobiło prędkość 237 km/h na wysuszonym jeziorze Bonneville jeszcze w 2011 roku. Fakt, że auto było mocno zmodyfikowane, ale liczy się sam fakt.

Renault przerobiło niektóre egzemplarze na zupełnie elektryczne samochody, ale udało mi się przejechać autem muzealnym, z serii "Parisienne", w której liczy się styl i szyk. Oczywiście nie obyło się bez problemów, ale o tym już w samym filmie.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: BMW X4 M Competition po liftingu – "dorastanie" ma swoje dobre strony W poszukiwaniu recepty na idealnego hatchbacka - test wideo nowej Hondy Civic Porsche Cayenne Turbo: pozwoliło mi zrozumieć magię tej marki. Wcale nie chodzi o silnik z tyłu Test wideo: Ford Mustang Mach-E - to nie fair! Volvo V40 T3 Momentum - 3 w 1? [test autokult.pl] Test: Volkswagen Multivan 6.1 Cruise - tylko odświeżony, ale zupełnie nowy Nowe Audi S3 Limousine - test Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI 177 KM DSG Highline - test Mercedes-Benz E400 Coupé - test Gran turismo nowej generacji - Porsche Panamera z bliska przed premierą Suzuki SX4 S-Cross 1,4 140 KM BoosterJet (2016) – prawdziwy samuraj? Downsizing à la Ferrari: jak Maranello pogodziło się z turbo… 30 lat temu

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Porównanie: Lamborghini Urus kontra Porsche Cayenne Turbo GT – rodzinne porachunki Test: LEVC TX – londyńska hybrydowa taksówka za niebotyczną cenę Test: Renault Master brygadowy z paką, skrzynią i żurawiem. Brakuje tylko prysznica, sauny i toalety Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test wideo: Volkswagen ID.3 Pure Performance, czyli elektryk w cenie diesla Test: Smart EQ Fortwo Cabrio, czyli nowoczesny sposób na przestarzały pomysł Test długodystansowy: Czy Volkswagen ID.3 sprawdzi się jako ten pierwszy elektryk? Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia