Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby

W czasach nieustannego downsizingu silniki półtoralitrowe nie są już niczym niezwykłym. Na co stać jednostki o takiej pojemności skokowej? By się o tym przekonać, zabraliśmy dwie wyjątkowe maszyny napędzane takimi motorami na pewną ambitną próbę...

Czy półtora litra wystarczy do dobrej zabawy? Odpowiedź na to pytanie długo brzmiała przecząco — przynajmniej w świecie motoryzacji… Dziś jednak z pomocą silników o takiej pojemności można osiągać już godne uznania rezultaty.

W przypadku samochodów nie sposób w tej klasie nie wspomnieć o jednostce EcoBoost, która napędza naszego długodystansowego Forda Pumę ST. Na papierze nie prezentuje się ona zbyt obiecująco: trzy cylindry i ledwo półtora litra pojemności nie brzmi jak materiał na wyjątkowy silnik.

Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC

Przyszły sezon będzie świadkiem debiutu zmienionej formuły topowej rajdowej ligi świata. Wśród nowych rajdówek pojawi się Ford Puma. To dobry…

A jednak na przestrzeni już ponad 20 tys. kilometrów ten dzielny motorek udowodnił nam nie tylko wysokie osiągi (200 KM przy 6000 obr./min, 290 Nm od 1750 obr./min), ale i charakter. To wciągająca, zadziwiająco nieźle brzmiąca i bardzo dynamiczna jednostka, z którą aż chce się rzucać wyzwanie innym maszynom.

To co powiecie na próbę z silnikiem o tej samej pojemności zamontowanym w… skuterze wodnym? W świecie tych maszyn jednostka o takiej pojemności to już prawdziwa ekstraklasa, a napędzany nią Kawasaki Ultra LX to elita światowych akwenów wodnych. W przypadku tego flagowego modelu japońskiego specjalisty od skuterów wodnych pojemność tę budują cztery cylindry i generują wspólnie 152 KM przy 7500 obr./min. Teraz pozostaje nam tylko, jak takie konstrukcje sprawdzają się w praktyce. Całkiem ekstremalnej praktyce.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Lexus NX, Audi Q5 i Jaguar F-Pace: oczekiwania kontra rzeczywistość Carlsson C 63 AMG CK 63 RSR Prototyp (2011) - bliskie spotkanie trzeciego stopnia [pierwsza jazda autokult.pl] Fiat Tipo Hatchback 1.4 T-Jet: tak wiele za tak niewiele Volkswagen CC 2,0 TDI DSG - w ładnym opakowaniu [test autokult.pl] Audi A7 Sportback 3,0 TFSI S-Tronic quattro - test, opinia, spalanie, cena Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu! Mazda MX-5 2,0 MZR - diabeł czy diablica? [wideotest autokult.pl] Toyota RAV4 Hybrid (2016) - test, opinia, spalanie, cena Audi Q3 - polska premiera [pierwsza jazda autokult.pl] Mitsubishi ASX po liftingu niedługo na drogach. Mocniejszy silnik, ogólny przepis bez zmian Super Drag Race – sportowe maszyny i długa prosta? Nie tylko za granicą… Test Fiat 124 Spider Lusso - Włosi wszystko robią po swojemu

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Ford GT40 oraz GT – stanąłem oko w oko z legendą Le Mans i jego współczesnym odpowiednikiem BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test wideo: Aston Martin DBX707. Tak brzmi 707 KM w SUV-ie! Czy to jeszcze legalne? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale"