Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby

W czasach nieustannego downsizingu silniki półtoralitrowe nie są już niczym niezwykłym. Na co stać jednostki o takiej pojemności skokowej? By się o tym przekonać, zabraliśmy dwie wyjątkowe maszyny napędzane takimi motorami na pewną ambitną próbę...

Czy półtora litra wystarczy do dobrej zabawy? Odpowiedź na to pytanie długo brzmiała przecząco — przynajmniej w świecie motoryzacji… Dziś jednak z pomocą silników o takiej pojemności można osiągać już godne uznania rezultaty.

W przypadku samochodów nie sposób w tej klasie nie wspomnieć o jednostce EcoBoost, która napędza naszego długodystansowego Forda Pumę ST. Na papierze nie prezentuje się ona zbyt obiecująco: trzy cylindry i ledwo półtora litra pojemności nie brzmi jak materiał na wyjątkowy silnik.

Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC

Przyszły sezon będzie świadkiem debiutu zmienionej formuły topowej rajdowej ligi świata. Wśród nowych rajdówek pojawi się Ford Puma. To dobry…

A jednak na przestrzeni już ponad 20 tys. kilometrów ten dzielny motorek udowodnił nam nie tylko wysokie osiągi (200 KM przy 6000 obr./min, 290 Nm od 1750 obr./min), ale i charakter. To wciągająca, zadziwiająco nieźle brzmiąca i bardzo dynamiczna jednostka, z którą aż chce się rzucać wyzwanie innym maszynom.

To co powiecie na próbę z silnikiem o tej samej pojemności zamontowanym w… skuterze wodnym? W świecie tych maszyn jednostka o takiej pojemności to już prawdziwa ekstraklasa, a napędzany nią Kawasaki Ultra LX to elita światowych akwenów wodnych. W przypadku tego flagowego modelu japońskiego specjalisty od skuterów wodnych pojemność tę budują cztery cylindry i generują wspólnie 152 KM przy 7500 obr./min. Teraz pozostaje nam tylko, jak takie konstrukcje sprawdzają się w praktyce. Całkiem ekstremalnej praktyce.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowa Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo: daj sobie spokój z minivanem Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Black Edition - test, opinia, spalanie, cena Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI 245 KM BlueMotion - wódz? [test autokult.pl] Citroën Grand C4 Picasso - dom na czterech kołach [test autokult.pl] Porównanie: Mercedes-AMG GT 4-door Coupé 63 S kontra Porsche Panamera Turbo S na Torze Modlin – królowie toru, królowie życia Test: Škoda Octavia iV - królowa flot zelektryfikowana Opel Adam Rocks 1.0 Turbo – maluch z ambicjami Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD Rubicon - amerykański dinozaur [test autokult.pl] Pierwsza jazda BMW M3 (i M4 też). Nawet nerki nie przesłonią prawdy o tym aucie! Praktyczne rozwiązania w Skodzie Superb Mercedes Panamera - czyli o tym, jak raz przywłaszczona nazwa powinna wrócić do prawowitego właściciela Dacia Lodgy TCe 1,2 (115 KM) Prestige [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test: Hyundai Ioniq 5 kontra Tesla Model 3, czyli podróż elektrykiem na dwa sposoby Test: Mercedes-AMG G63 - gdyby absurd miał koła Porównanie: Lamborghini Urus kontra Porsche Cayenne Turbo GT – rodzinne porachunki Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: nowy Peugeot 308 Hybrid 225 - Francuzi wreszcie odrobili lekcje. Przynajmniej w dużej części Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia