Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby

W czasach nieustannego downsizingu silniki półtoralitrowe nie są już niczym niezwykłym. Na co stać jednostki o takiej pojemności skokowej? By się o tym przekonać, zabraliśmy dwie wyjątkowe maszyny napędzane takimi motorami na pewną ambitną próbę...

Czy półtora litra wystarczy do dobrej zabawy? Odpowiedź na to pytanie długo brzmiała przecząco — przynajmniej w świecie motoryzacji… Dziś jednak z pomocą silników o takiej pojemności można osiągać już godne uznania rezultaty.

W przypadku samochodów nie sposób w tej klasie nie wspomnieć o jednostce EcoBoost, która napędza naszego długodystansowego Forda Pumę ST. Na papierze nie prezentuje się ona zbyt obiecująco: trzy cylindry i ledwo półtora litra pojemności nie brzmi jak materiał na wyjątkowy silnik.

Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC

Przyszły sezon będzie świadkiem debiutu zmienionej formuły topowej rajdowej ligi świata. Wśród nowych rajdówek pojawi się Ford Puma. To dobry…

A jednak na przestrzeni już ponad 20 tys. kilometrów ten dzielny motorek udowodnił nam nie tylko wysokie osiągi (200 KM przy 6000 obr./min, 290 Nm od 1750 obr./min), ale i charakter. To wciągająca, zadziwiająco nieźle brzmiąca i bardzo dynamiczna jednostka, z którą aż chce się rzucać wyzwanie innym maszynom.

To co powiecie na próbę z silnikiem o tej samej pojemności zamontowanym w… skuterze wodnym? W świecie tych maszyn jednostka o takiej pojemności to już prawdziwa ekstraklasa, a napędzany nią Kawasaki Ultra LX to elita światowych akwenów wodnych. W przypadku tego flagowego modelu japońskiego specjalisty od skuterów wodnych pojemność tę budują cztery cylindry i generują wspólnie 152 KM przy 7500 obr./min. Teraz pozostaje nam tylko, jak takie konstrukcje sprawdzają się w praktyce. Całkiem ekstremalnej praktyce.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Ford Mondeo 5D 1,6 EcoBoost Titanium - test Pierwsza jazda: Ferrari Roma to gran turismo na wielkie i szybkie podróże Toyota Yaris 1,4 D-4D Prestige - zgodnie z oczekiwaniami [test autokult.pl] Smart EQ Forfour sprawił, że wybaczam mu wszystkie wady. No, prawie wszystkie Test Mazdy 3. Skupia się wokół kierowcy, ale całkowicie zapomina o pasażerach Peugeot 208 1,6 e-HDI Allure - lwi charakter w wersji mini [test autokult.pl] Test Audi A6 Allroad 50 TDI: wszechstronne auto z irytującą skazą Mercedes-Benz Vito Furgon 116 CDI 4x4 AT - test Nowa Kia Sportage (2016) 1.6 T-GDI 4x4 - test, opinia, spalanie, cena Skoda Arctic Circle Expedition 2018. 4x4 w Laponii Test: 911 czy 911? Wybór wcale nie jest oczywisty Suzuki Kizashi 2,4 VVT MT - nie dla każdego [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Test: Hyundai i30 N po liftingu - czy z automatem jest tak samo dobry, jak z ręczną skrzynią? Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd