Porsche 911 Carrera S i 4S od teraz także z 7-biegową skrzynią manualną

Porsche 911 Carrera S i 4S od teraz także z 7‑biegową skrzynią manualną

7 biegów w manualnej skrzyni to dość niecodzienny widok.
7 biegów w manualnej skrzyni to dość niecodzienny widok.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
29.04.2020 08:20, aktualizacja: 22.03.2023 11:45

Porsche uzupełnia ofertę na rok modelowy 2021 o modele 911 Carrera S i 4S z 7-stopniową przekładnią manualną. To ukłon w stronę klientów, którzy lubią machać drążkiem. Choć tylko europejskich. W USA jedynym wyborem nadal będzie automat.

7-stopniowa skrzynia manualna nie jest żadną nowością w ofercie Porsche. Można ją było zamówić już w poprzedniej generacji modelu 911. Teraz taką opcję będą mieli europejscy klienci, decydujący się na najnowsze wcielenie Carrery S oraz 4S. Co ważne, manual nie wymaga żadnej dopłaty, a gratis otrzymamy jeszcze pakiet Sport Chrono.

W jego skład wchodzą m.in. dodatkowe wskaźniki, pozwalające mierzyć czasy na torze oraz informujące o osiągnięciu optymalnej temperatury wszystkich podzespołów, które wymagają smarowania olejem. Najważniejszą atrakcją wydają się jednak automatyczne międzygazy, przydatne przy szybkich redukcjach podczas torowej jazdy.

A co z osiągami? Porsche twierdzi, że wprawny kierowca, jadący Carrerą S z manualnem, jest w stanie przyspieszyć do setki w 4,2 sekundy. Dla porównania - ten sam, 450-konny model z automatem robi to w 3,7 sekundy. Ci, którym zależy przede wszystkim na osiągach, wybiorą więc zapewne przekładnię PDK.

Jakie jeszcze zmiany w gamie 911 przynosi rok modelowy 2021? Przede wszystkim nowości z zakresu multimediów. Na pokładzie 911-tki zagości m.in. system InnoDrive, który na podstawie danych z modułu GPS będzie w stanie kalkulować i podpowiadać idealne punkty przyspieszania i hamowania oraz pokonywania zakrętów.

Klienci mogą też liczyć na nowe opcje wykończenia wnętrza oraz niedostępny dotychczas lakier nadwozia Python Green. Poprawiono również wyciszenie kabiny i dołożono standardowe oświetlenie ambientowe, dzięki czemu 911 powinno stać się jeszcze bardziej przyjaznym autem sportowym na co dzień.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)