Aurus z pierwszym salonem i cennikiem. Marka prezydenta Putina czeka na klientów
Wymarzona przez Władimira Putina marka samochodów osiągnęła kolejny poziom swojego rozwoju. W Moskwie swoją działalność rozpoczął pierwszy salon Aurusa. Przy okazji ujawniono także cennik oraz plany ekspansji na najbliższe lata.
26.08.2019 | aktual.: 24.03.2023 16:34
Marka Aurus powstała przy silnym wsparciu prezydenta Federacji Rosyjskiej, widzącego w niej duchowego następcę rodzimego ZIŁ-a, który przez wiele lat był ucieleśnieniem luksusu w sowieckim wydaniu. Władimir Putin sam korzystał z modelu 4112, choć z czasem nawet jemu coraz trudniej było ukryć niezadowolenie z tej przestarzałej konstrukcji.
W wyniku tego w 2013 roku ruszył projekt Aurus, który do tej pory pochłonął z rządowego budżetu blisko 200 milionów dolarów. Efektem jest limuzyna Senat, która miała swoją premierę podczas uroczystości państwowych w zeszłym roku. Po niej w podobnych okolicznościach zaprezentowano także jej wersję otwartą oraz vana Arsenal. Zapowiadany jest także SUV o nazwie Kombat.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wszystkie te modele będą dostępne nie tylko dla rosyjskich oficjeli, ale i na otwartym rynku. W Moskwie otwarto właśnie pierwszy salon tej marki. Z tej okazji zaprezentowano także cennik. By poczuć się jak prezydent Putin, na model Senat należy wydać co najmniej 18 milionów rubli. Oznacza to, że podstawowy model w gamie kosztuje równowartość ponad miliona złotych.
Biorąc pod uwagę ceny konkurentów, z którymi chce rywalizować rosyjski debiutant, cena wydaje się bardzo atrakcyjna. Topowa limuzyna marki Rolls-Royce, nowy Phantom, kosztuje ponad dwa razy więcej. Równie majestatyczny Bentley Mulsanne kosztuje o połowę więcej od modelu Senat. Najbliżej cenowo wypada Mercedes-Maybach S650, który na polskim rynku jest wyceniony na 907 500 zł.
Przedstawiciele Aurusa są pewni rynkowego sukcesu. Podczas uroczystego otwarcia pierwszego salonu szef Ministerstwa Przemysłu i Handlu Rosji Denis Manturow poinformował, że podobny obiekt zostanie otwarty w Chinach już w latach 2020-2021. Potem nastąpi ekspansja na rynki Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
Oprócz już znanych modeli na wydarzeniu tym poinformowano także o pracach nad przedłużoną limuzyną oraz mniejszym sedanie. Oprócz poszerzania gamy modelowej Rosjanie zapowiadają także inwestycje w nowoczesne technologie. Napędy hybrydowy i elektryczny mają pojawić się w latach 2024-2025. Zamówienia są już zbierane, a pierwsze egzemplarze do klientów mają zostać dostarczone w 2020 roku.