Kupić czy nie kupić auto z silnikiem 1.4 TSI? Wszystko zależy od wersji

Bardzo popularny silnik benzynowy 1.4 TSI spędza sen z powiek potencjalnym kupującym. Wiele samochodów Grupy VW jest wyposażonych w tę jednostkę, a media i sprzeczne opinie narobiły sporo szumu wokół jej awaryjności. Kupić czy nie kupić? Jest ryzyko czy go nie ma? Już wszystko wyjaśniam.

Silnik 1.4 TSI to kontrowersyjna jednostka napędowa. Wiele pozytywnych i negatywnych opinii się miesza, bo są trzy wersje, w tym jedna bardzo nieudana.

Silnik 1.4 TSI to kontrowersyjna jednostka napędowa. Wiele pozytywnych i negatywnych opinii się miesza, bo są trzy wersje, w tym jedna bardzo nieudana. (fot. mat. prasowe)

Ten artykuł ma 4 strony:

Odrobina historii i różnice

Silnik benzynowy 1.4 TSI to nieduża jednostka, która miała za zadanie zastąpić kilka starszych, dużych silników w gamie samochodów marek Grupy Volkswagena. Zadebiutowała w 2006 r. i od razu zdobyła w swojej kategorii tytuł Engine of the Year.

Dzięki podwójnemu doładowaniu (turbo+kompresor) i bezpośredniemu wtryskowi benzyny osiągała moc 140 KM i moment oborowy 220 Nm, co z powodzeniem pozwoliło zastąpić tą konstrukcją wolnossące motory 1.8, 1.8 T i 2.0, a nawet sześciocylindrowe 2.4.

Twincharger w pełnej okazałości. To najbardziej ryzykowna wersja 1.4 TSI.

Jeszcze w tym samym roku zaprezentowano uproszczoną wersję (tylko turbosprężarka). W późniejszym czasie powstały też słabsze i mocniejsze odmiany o zakresie mocy od 122 do 185 KM.

Silnik bardzo szybko znalazł zastosowanie w niemal całej gamie modelowej wszystkich marek koncernu VW, nie licząc takich jak Porsche czy większe modele Audi. Stosowano go i stosuje się do dziś od małego Audi A1 po dużą Skodę Superb.

Odróżnienie silników to kluczowa sprawa

Seria silnika odgrywa kluczowe znaczenie. Po prawej najgorsza wersja EA111, po lewej najlepsza, czyli EA211.

Tak naprawdę silnik 1.4 TSI to trzy różne jednostki, które znacząco się między sobą różnią. Najważniejsza jest seria silnika, choć ta jest zależna od daty produkcji.

EA111 to oznaczenie pierwszej serii silników oferowanych w zależności od modeli do roczników 2012–2014. W tym miejscu trzeba jednak wskazać na dwie wersje EA111: turbo oraz twincharger.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan - automatycznie wysuwany hak

Druga seria EA 211 zadebiutowała w samochodach z rocznika 2012 i jest wspomagana zawsze turbodoładowaniem. W tym silniku pojawiła się pewna innowacja – system odłączania dwóch cylindrów podczas jazdy z niskim obciążeniem (ACT).

Odłączanie cylindrów w silnikach — po co się stosuje i jak to działa?

System odłączania cylindrów to rozwiązanie wiekowe, ale wciąż używane przez nielicznych producentów. Można natomiast oczekiwać, że w najbliższej…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Uszkodzenia auta przez silny wiatr - czy przysługuje nam odszkodowanie? 3 sposoby na usuwanie insektów z samochodu - domowy, płyn do szyb i specjalny preparat – co działa najlepiej? Nie tylko rowerem. Oto pojazdy, na które nie potrzeba prawa jazdy Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Marki, których samochody najczęściej mają problemy ze skrzynią biegów Piłeś? Nie jedź! I to przez długi czas Auto sprawne, ale nie można nim jeździć? Wady prawne samochodu System Easy Fuel. Zazwyczaj ułatwienie, ale też utrudnienie Trwałość koła dwumasowego zależy od ciebie. Zobacz, co możesz zrobić Korodują mimo młodego wieku. Auta, które rdzewieją zbyt wcześnie Jak używać automatycznej skrzyni biegów, by jej nie popsuć. Zasady są proste Tuleje zawieszenia: mały problem, a męczy Napęd rozrządu częstą przyczyną kłopotów. Sprawdź jak ich uniknąć Wyjazd za granicę a obowiązkowe wyposażenie. Nie musisz mieć wszystkiego Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Awarie systemu Common Rail - co może się popsuć? Dlaczego silnik Diesla nie chce odpalić zimą? Pierwszeństwo łamane i sygnalizacja świetlna. Dzielą kierowców i powodują kolizje Czy możesz jechać autem służbowym na ferie? Są pewne ograniczenia Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Mandat za brak wiedzy lub pomyłkę? Typowe błędy kierowców Jakie awarie ogumienia można naprawić? Co to jest numer VIN? Na którym biegu auto pali najmniej? Przeprowadziliśmy test

Popularne w tym tygodniu:

Co grozi za jazdę na rowerze po alkoholu? Kara może być dotkliwa Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych to codzienność. Kierowcy nie wiedzą, że to robią Dziecko a rower - niektóre przepisy mogą cię zaskoczyć Ciekawa sztuczka handlarza. Spreparował usterkę, by taniej kupić auto Zużyte opony to zagrożenie. Wymień je zawczasu Uszkodzenia auta przez silny wiatr - czy przysługuje nam odszkodowanie? Czy da się sprawdzić przebieg samochodu? Skuteczne i nieskuteczne metody