Kupić czy nie kupić auto z silnikiem 1.4 TSI? Wszystko zależy od wersji

Bardzo popularny silnik benzynowy 1.4 TSI spędza sen z powiek potencjalnym kupującym. Wiele samochodów Grupy VW jest wyposażonych w tę jednostkę, a media i sprzeczne opinie narobiły sporo szumu wokół jej awaryjności. Kupić czy nie kupić? Jest ryzyko czy go nie ma? Już wszystko wyjaśniam.

Silnik 1.4 TSI to kontrowersyjna jednostka napędowa. Wiele pozytywnych i negatywnych opinii się miesza, bo są trzy wersje, w tym jedna bardzo nieudana.

Silnik 1.4 TSI to kontrowersyjna jednostka napędowa. Wiele pozytywnych i negatywnych opinii się miesza, bo są trzy wersje, w tym jedna bardzo nieudana. (fot. mat. prasowe)

Ten artykuł ma 4 strony:

Odrobina historii i różnice

Silnik benzynowy 1.4 TSI to nieduża jednostka, która miała za zadanie zastąpić kilka starszych, dużych silników w gamie samochodów marek Grupy Volkswagena. Zadebiutowała w 2006 r. i od razu zdobyła w swojej kategorii tytuł Engine of the Year.

Dzięki podwójnemu doładowaniu (turbo+kompresor) i bezpośredniemu wtryskowi benzyny osiągała moc 140 KM i moment oborowy 220 Nm, co z powodzeniem pozwoliło zastąpić tą konstrukcją wolnossące motory 1.8, 1.8 T i 2.0, a nawet sześciocylindrowe 2.4.

Twincharger w pełnej okazałości. To najbardziej ryzykowna wersja 1.4 TSI.

Jeszcze w tym samym roku zaprezentowano uproszczoną wersję (tylko turbosprężarka). W późniejszym czasie powstały też słabsze i mocniejsze odmiany o zakresie mocy od 122 do 185 KM.

Silnik bardzo szybko znalazł zastosowanie w niemal całej gamie modelowej wszystkich marek koncernu VW, nie licząc takich jak Porsche czy większe modele Audi. Stosowano go i stosuje się do dziś od małego Audi A1 po dużą Skodę Superb.

Odróżnienie silników to kluczowa sprawa

Seria silnika odgrywa kluczowe znaczenie. Po prawej najgorsza wersja EA111, po lewej najlepsza, czyli EA211.

Tak naprawdę silnik 1.4 TSI to trzy różne jednostki, które znacząco się między sobą różnią. Najważniejsza jest seria silnika, choć ta jest zależna od daty produkcji.

EA111 to oznaczenie pierwszej serii silników oferowanych w zależności od modeli do roczników 2012–2014. W tym miejscu trzeba jednak wskazać na dwie wersje EA111: turbo oraz twincharger.

Zobacz również: Volkswagen Arteon na Poznań Motor Show 2017

Druga seria EA 211 zadebiutowała w samochodach z rocznika 2012 i jest wspomagana zawsze turbodoładowaniem. W tym silniku pojawiła się pewna innowacja – system odłączania dwóch cylindrów podczas jazdy z niskim obciążeniem (ACT).

Odłączanie cylindrów w silnikach — po co się stosuje i jak to działa?

System odłączania cylindrów to rozwiązanie wiekowe, ale wciąż używane przez nielicznych producentów. Można natomiast oczekiwać, że w najbliższej…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Co to jest numer VIN? Na którym biegu auto pali najmniej? Przeprowadziliśmy test Rejestrator jazdy za granicą. Czasami lepiej zostawić kamerę w domu Jak bezpiecznie i zgodnie z prawem przewieźć choinkę? Lepiej wiedzieć, niż zapłacić 500 zł mandatu Zaparowane szyby - przyczyny dokuczliwego problemu Co zrobić, gdy nie możesz zapłacić za paliwo? Jest wiele rozwiązań Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Kierowcy wciąż tego nie rozumieją Czy można wyeliminować dwumasowe koło zamachowe i jak to poprawnie zrobić? Dlaczego cofa się liczniki i jak sprawdzić przebieg? Jazda na rezerwie to spore ryzyko. Lepiej tankować wcześniej - szczególnie zimą Prawa na osiedlowym parkingu. Gdzie i w jaki sposób można parkować? Instalacja LPG zimą. Nie będzie problemów jak zadbasz o kilka drobiazgów Piłeś? Nie jedź! I to przez długi czas 6 legalnych sposobów na mandaty Dlaczego należy zredukować bieg przed przyspieszeniem Trójkąt odblaskowy. W jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Najlepsze silniki Diesla w swoich klasach – które polecamy w samochodach używanych? Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór Jak postępować w przypadku awarii samochodu na autostradzie? Możesz więcej niż myślisz Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Tysiące policjantów na drogach. Sprawdź, jakie mają prawa i obowiązki Kto może kierować ruchem drogowym? Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej?

Popularne w tym tygodniu:

Mamy prawo wściekać się na ceny autostrad. Dwa przejazdy A2 są droższe niż rok jazdy w Szwajcarii Rejestrator jazdy za granicą. Czasami lepiej zostawić kamerę w domu Na którym biegu auto pali najmniej? Przeprowadziliśmy test Nie mógł zatankować paliwa i mało nie doszło do tragedii. Przyczyna wprawia w osłupienie Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych to codzienność. Kierowcy nie wiedzą, że to robią Czego nie wiesz o przekładni DSG? Tryb awaryjny, rozładowany akumulator i przegrzanie Opony zimowe za granicą. Niektóre kraje wymagają głębszego bieżnika Zużycie paliwa na autostradzie i drodze krajowej. Obalamy powszechny mit Hamowanie na śniegu z wyczuciem to przeszłość. Zobacz test Co to jest numer VIN?