Kupić czy nie kupić auto z silnikiem 1.4 TSI? Wszystko zależy od wersji

Bardzo popularny silnik benzynowy 1.4 TSI spędza sen z powiek potencjalnym kupującym. Wiele samochodów Grupy VW jest wyposażonych w tę jednostkę, a media i sprzeczne opinie narobiły sporo szumu wokół jej awaryjności. Kupić czy nie kupić? Jest ryzyko czy go nie ma? Już wszystko wyjaśniam.

Silnik 1.4 TSI to kontrowersyjna jednostka napędowa. Wiele pozytywnych i negatywnych opinii się miesza, bo są trzy wersje, w tym jedna bardzo nieudana.

Silnik 1.4 TSI to kontrowersyjna jednostka napędowa. Wiele pozytywnych i negatywnych opinii się miesza, bo są trzy wersje, w tym jedna bardzo nieudana. (fot. mat. prasowe)

Ten artykuł ma 4 strony:

Odrobina historii i różnice

Silnik benzynowy 1.4 TSI to nieduża jednostka, która miała za zadanie zastąpić kilka starszych, dużych silników w gamie samochodów marek Grupy Volkswagena. Zadebiutowała w 2006 r. i od razu zdobyła w swojej kategorii tytuł Engine of the Year.

Dzięki podwójnemu doładowaniu (turbo+kompresor) i bezpośredniemu wtryskowi benzyny osiągała moc 140 KM i moment oborowy 220 Nm, co z powodzeniem pozwoliło zastąpić tą konstrukcją wolnossące motory 1.8, 1.8 T i 2.0, a nawet sześciocylindrowe 2.4.

Twincharger w pełnej okazałości. To najbardziej ryzykowna wersja 1.4 TSI.

Jeszcze w tym samym roku zaprezentowano uproszczoną wersję (tylko turbosprężarka). W późniejszym czasie powstały też słabsze i mocniejsze odmiany o zakresie mocy od 122 do 185 KM.

Silnik bardzo szybko znalazł zastosowanie w niemal całej gamie modelowej wszystkich marek koncernu VW, nie licząc takich jak Porsche czy większe modele Audi. Stosowano go i stosuje się do dziś od małego Audi A1 po dużą Skodę Superb.

Odróżnienie silników to kluczowa sprawa

Seria silnika odgrywa kluczowe znaczenie. Po prawej najgorsza wersja EA111, po lewej najlepsza, czyli EA211.

Tak naprawdę silnik 1.4 TSI to trzy różne jednostki, które znacząco się między sobą różnią. Najważniejsza jest seria silnika, choć ta jest zależna od daty produkcji.

EA111 to oznaczenie pierwszej serii silników oferowanych w zależności od modeli do roczników 2012–2014. W tym miejscu trzeba jednak wskazać na dwie wersje EA111: turbo oraz twincharger.

Druga seria EA 211 zadebiutowała w samochodach z rocznika 2012 i jest wspomagana zawsze turbodoładowaniem. W tym silniku pojawiła się pewna innowacja – system odłączania dwóch cylindrów podczas jazdy z niskim obciążeniem (ACT).

Odłączanie cylindrów w silnikach — po co się stosuje i jak to działa?

System odłączania cylindrów to rozwiązanie wiekowe, ale wciąż używane przez nielicznych producentów. Można natomiast oczekiwać, że w najbliższej…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Umowa sprzedaży przy zakupie auta z komisu. Zabezpiecza lepiej niż sama faktura Wartość rezydualna pojazdów segmentu C – benzyna Rozrząd - rodzaje napędu Urwany sworzeń zwrotnicy w Hondzie Accord. Jeśli masz takie auto, koniecznie go sprawdzaj Kupujesz nowe wycieraczki? Pamiętaj, że różnią się nie tylko ceną Usuwanie naklejki z szyby. Mamy dobry patent dla osób rejestrujących auto Używany Peugeot 5008 w pigułce Jak założyć łańcuchy śniegowe - poradnik 9 najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić z autem w czasie mrozu Test opon zimowych GTU 2017: ogumienie dla SUV-a Nowoczesne rozwiązania dla ochrony pieszego Odpowiedzialność sprzedawcy za używany samochód [cz. 2]

Popularne w tym tygodniu:

Wystarczy 170 zł. Nowe uprawnienia na kategorię B Folia na złodzieja. Prosty trik policji działa, sprawdziliśmy to Psują się przez niewłaściwy olej. Mechanik przestrzega właścicieli aut Opony bieżnikowane - tańsze od nowych, a nawet używanych Mandat 500 zł za wjazd do lasu. Przyjmij i ciesz się, że tylko tyle Zasada rotacji przy zmianie opon. Przejeździsz o jeden sezon więcej Znak B-43 to nie jest zwykłe ograniczenie prędkości. Działa inaczej Kierowcy często źle używają tego światła. Niewiedzą narażają się na mandat Czy zmieniać już opony? Tych ze śnieżynką nie musisz Jedno zdanie i masz kłopot. Z nagrywaniem policjantów trzeba uważać Ograniczenie prędkości tylko w jedną stronę? Patrz na znaki Japońskie diesle: D-4D Toyoty - nie wszystkie wersje są udane