Kia Stonic - poradnik kupującego w pigułce

Najmłodszy z samochodów marki Kia jest miejskim crossoverem, który świetnie wpisuje się we współczesne trendy. Jego poprzednikiem był ceniony i lubiany Soul. Jaką wersję Stonica warto wybrać?

Kia Stonic zastąpiła Soula. Którą wersję kupić?

Kia Stonic zastąpiła Soula. Którą wersję kupić? (fot. mat. prasowe)

Kia Stonic — podstawowe informacje

Kia Stonic jest z jednej strony następcą cenionego Soula, z drugiej zaś rozwinięciem modelu Rio segmentu B. Dlatego nazwanie go crossoverem segmentu B jest idealnym określeniem. Jego sportowa, śmiała stylistyka ma przyciągnąć klientów szukających czegoś oryginalnego.

Miejski crossover to popularne określenie, ale nie do końca oddaje ducha Kii Stonic. Tym samochodem z powodzeniem można wyjechać w trasę i cieszyć się wszechstronnością. Oferuje wystarczającą ilość miejsca dla małej rodziny 2+2 i przyzwoity bagażnik.

Kia Stonic

Debiut: 2017 r.
Segment: SUV B
Nadwozie: crossover
Wymiary: 4140×1760x1520 mm
Rozstaw osi: 2508 mm
Pojemność bagażnika: 332 l
Konkurencja: Citroen C3 Aircross, Ford EcoSport, Seat Arona,

Silniki benzynowe:

1.2 DOHC (84 KM) napęd FWD — od 54 990 zł
1.4 DOHC (100 KM) napęd FWD — od 60 990 zł
1.0 T-GDI (120 KM) napęd FWD — od 70 490 zł

Silniki Diesla:

1.6 CRDi (110 KM) napęd FWD — od 75 490 zł

Wersje wyposażenia:

M, L, XL

Która wersja Kii Stonic jest naszym zdaniem najlepsza?

Kia oferuje do Stonica dobre wyposażenie standardowe (spec. L), ale auto zdecydowanie lepiej prezentuje się w środkowej wersji wyposażenia M, zarówno z zewnątrz jak i w kabinie. Klient otrzyma już lepszej jakości tapicerkę skórzano-materiałową czy sportową kierownicę obszytą skórą. Na pokładzie jest klimatyzacja automatyczna, podłokietnik z zamykanym schowkiem, a na zewnątrz aluminiowe obręcze kół, światła przeciwmgłowe czy relingi dachowe.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kia Stonic

Nie dziwi więc, że dla mocniejszych wersji silnikowych nie przewidziano wersji wyposażenia M. Zresztą naszym zdaniem nie warto kupować bazowych silników do tego samochodu, chyba że z myślą o montażu instalacji LPG. Niestety silnik benzynowy 1.2 DOHC nie daje żadnych osiągów, natomiast większy motor 1.4 DOHC pomimo wyższej mocy też nie zapewnia przyjemności z jazdy.

Zupełnie inaczej jest z silnikiem 1.0 T-GDI, który rozwija 120 KM mocy i jest zdecydowanie bardziej dynamiczny. Naszym zdaniem to najlepsza jednostka do tego samochodu, a kosztująca raptem 4 tys. zł więcej od 100-konnej. Diesla można polecić przede wszystkim osobom jeżdżącym bardzo dużo, ale motor 1.6 CRDi może wydawać się trochę zbyt toporny i zupełnie zmienia właściwości jezdne.

Podsumowując, optymalna wersja Kii Stonic 1.0 T-GDI L będzie was kosztowała 70 490 zł. Wyposażenie można uznać za kompletne, choć jest kilka ciekawych opcji. Jedną z bardziej wartościowych i dość tanich jest pakiet stylistyczny za 2500 zł, który zawiera nie tylko elementy poprawiające wygląd samochodu, ale także pakiet zimowy, czyli podgrzewane fotele przednie i kierownicę. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że wersja 1.0 T-GDI ma standardowe, 17-calowe obręcze kół.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Kontrolki w samochodzie – co oznaczają i jak się zachować, gdy się zapalą? Awarie łańcucha rozrządu - przyczyny i diagnoza Piłeś? Nie jedź! I to przez długi czas Niewłaściwe paliwo w baku – co zrobić? Zielona Karta - co to jest i gdzie musisz ją mieć? Co to jest szpera? Wyjaśniamy działanie mechanizmu, który ułatwia "latanie bokiem" Awarie systemu Common Rail - co może się popsuć? Awarie pasków wieloklinowych - przyczyny i diagnoza Kia Stinger – poradnik kupującego w pigułce Instalacja LPG zimą. Nie będzie problemów jak zadbasz o kilka drobiazgów Parkowanie gości na zamkniętych osiedlach. Co na to prawo? Co musi zawierać umowa sprzedaży samochodu? Podstawowe dane Używany Peugeot 5008 w pigułce Co to jest mikrohybryda? Sprawdź jak działa prosty sposób na oszczędzanie paliwa Zaparowane szyby - przyczyny dokuczliwego problemu Najbardziej niebezpieczne drogi w Polsce. Zestawienie Yanosika Jakie dokumenty musi mieć kierowca? Jak działa przekładnia CVT? Egzamin praktyczny na prawo jazdy kat. B. Plac to już tylko formalność Nie tylko rowerem. Oto pojazdy, na które nie potrzeba prawa jazdy Jak bezpiecznie i zgodnie z prawem przewieźć choinkę? Lepiej wiedzieć, niż zapłacić 500 zł mandatu 5 sposobów jak nie zgubić auta na wielkim parkingu Rejestrator jazdy za granicą. Czasami lepiej zostawić kamerę w domu WP Pomaga: alternatywa dla Peugeota 5008 za 100 tys. zł. Proponujemy "japończyka"

Popularne w tym tygodniu:

Czy warto bardziej dbać o silnik Diesla? Kosztuje to sporo, ale naprawy są jeszcze droższe Czy wydatek na auto może być inwestycją? Możesz zarobić nawet kilka tysięcy Kontrolki w samochodzie – co oznaczają i jak się zachować, gdy się zapalą? Wymieniłeś silnik na niesprawny? Sprawdź, do czego masz prawo Fotoradary i kary za prędkość w Europie. Nadużywanie pedału gazu może słono kosztować Lepkość a gęstość oleju. Sami sprawdzamy, jaka jest zależność