Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.
Ford Fiesta ST-Line

Ford Fiesta ST-Line (fot. mat. prasowe)

WP Pomaga: atrakcyjne auto segmentu B w cenie podstawowego kompaktu

Artykuły z serii WP Pomaga zwykle poświęcamy samochodom używanym, ale nasza czytelniczka zapytała o stosunkowo tanie i całkiem atrakcyjne nowe auto. Postanowiliśmy jej pomóc w dokonaniu wyboru i zaproponowaliśmy bardzo oryginalną alternatywę.

Ten artykuł ma 3 strony:

Czego szukamy?

Kasia jest kobietą w młodym wieku i poszukuje nowego samochodu, zarówno do miasta jak i na kilkudziesięciokilometrowe trasy. Od 5 lat jeździ Oplem Corsą, który się jej zwyczajnie znudził. Kasia ma zamiar kupić nowy samochód z salonu. Chciałaby wydać maksymalnie około 60 tys. zł na atrakcyjnie wyglądające auto segmentu B. W samochodzie ma się zmieścić ona, jej partner i 6-letnie dziecko przewożone w foteliku. Nie potrzebuje dużego bagażnika, ale ceni sobie dobre wyposażenie – stąd pomysł na segment B, a nie C.

– Bardziej niż na wielkości auta zależy mi na dobrym wyposażeniu. Wiem, że za 60 tys. zł mogę kupić kompakt, ale będzie to podstawowa wersja. Takiego auta nie chcę – mówi nam Kasia.

Seat Ibiza FR

Co więcej, nasza czytelniczka chciałaby mieć samochód z charakterem, żeby wyglądał ładnie i dobrze jeździł. Bardzo jej się podoba nowy Seat Ibiza FR, ale widziała w katalogu Forda Fiestę ST-Line i ten model także ją urzekł.

– Seat Ibiza FR bardzo mi się podoba, ale nawet nie wiedziałam, że jest nowa fiesta. ST Line wygląda wspaniale, zwłaszcza w kolorze czerwonym – dodaje Kasia.

Na chwilę obecną zastanawia się nad tymi dwoma samochodami, ale nie ma doświadczenia z nimi, a jej zdaniem godzinna jazda próbna to za mało, by wystawić właściwą ocenę. Polega więc na naszym doświadczeniu. Chciałaby się dowiedzieć, który z tych dwóch samochodów jest naszym zdaniem lepszy i coś jeszcze…

– Obecnie zastanawiam się nad ibizą i fiestą, ale może znalazłoby się coś jeszcze, czym moglibyście mnie zaskoczyć. Nie musi to być wersja sportowa, ale jakiś interesująco wyglądający samochód, żeby trochę wyróżniał się na drodze – prosi Kasia. – Jeśli chodzi o wyposażenie, to muszą być elektrycznie sterowane szyby z przodu i lusterka, klimatyzacja, radio z Bluetoothem i aluminiowe felgi. Bardzo mile widziane są tempomat, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania, może jakiś ekran na desce rozdzielczej lub lepsze nagłośnienie.

Hyundai i20 Coupe

Zobacz również: Ford Musang Shelby GT350R - testy w Lommel

Jeśli chodzi o gusta odnośnie marek, to nasza czytelniczka nie chce kolejnego opla, ale też nie kupi fiata, skody i żadnego auta francuskiego.

Tradycyjnie w naszym cyklu WP Pomaga postanowiłem przygotować trzy propozycje, ale przede wszystkim rozstrzygnąć, które auto – fiesta czy ibiza – będzie lepsze dla Kasi. Będę bazował na aktualnych cennikach importerów, ponieważ dopiero gdy czytelniczka podejmie decyzję, wówczas sama rozpocznie "polowanie" na rabaty.

Oto wypracowany wspólnie z czytelniczką zakres poszukiwań:

  • segment: B – ciekawy, nietuzinkowy wygląd,
  • rocznik: samochód nowy,
  • cena: do 60 tys. zł plus kilkaset złotych na dodatkowe opcje,
  • przebieg roczny: około 15–20 tys. km,
  • przewidywany czas eksploatacji: około 4–5 lat,
  • silnik: o mocy około 100 KM, najlepiej turbo,
  • skrzynia biegów: manualna,
  • oczekiwania względem dynamiki: dość wysokie,
  • obowiązkowe wyposażenie: elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzacja, radio z Bluetoothem i aluminiowe felgi,
  • preferowane wyposażenie: tempomat, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania, system multimedialny, dobre nagłośnienie,
  • sugerowane modele: Seat Ibiza FR 1,0 TSI (95 KM), Ford Fiesta ST-Line 1,0 EcoBoost (100 KM), Hyundai i20 Coupé 1,0 T-GDI (100 KM)

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Akcja serwisowa Volkswagena w związku z aferą spalinową. Jak to wygląda z punktu widzenia użytkownika auta? Lepkość a gęstość oleju. Sami sprawdzamy, jaka jest zależność Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia Łańcuch rozrządu czy pasek – co jest lepsze? Cykl Atkinsona-Millera - sposób na oszczędniejsze silniki Jak wybrać opony zimowe? [poradnik] Najlepsze silniki Diesla w swoich klasach – które polecamy w samochodach używanych? WP Pomaga: solidne i tanie auto do 53 tys. zł Bridgestone Blizzak LM005: wzorowa nowość na zimę Wymiana filtra paliwa – jak to zrobić samodzielnie? Ile kosztuje przerobienie Audi na 500KM? Egzamin praktyczny na prawo jazdy kat. B. Plac to już tylko formalność

Popularne w tym tygodniu:

Używane auta po powodzi trafiają na rynek. Jak uniknąć kosztownej wpadki? 11 nieoczywistych wykroczeń, za które możesz dostać mandat W samochodzie z carsharingu zmień nawyki, bo mogą cię zgubić Naklejka na tablicy to kiepski sposób na fotoradary. Dostaniesz mandat i punkty Terenówka nie przeszła przeglądu? Producent amortyzatorów radzi: sprawdź ciśnienie w oponach Pisk hamulców dokucza? Podpowiadamy, jak sobie z tym radzić