Ford Fiesta ST-Line

Ford Fiesta ST-Line (fot. mat. prasowe)

WP Pomaga: atrakcyjne auto segmentu B w cenie podstawowego kompaktu

Artykuły z serii WP Pomaga zwykle poświęcamy samochodom używanym, ale nasza czytelniczka zapytała o stosunkowo tanie i całkiem atrakcyjne nowe auto. Postanowiliśmy jej pomóc w dokonaniu wyboru i zaproponowaliśmy bardzo oryginalną alternatywę.

Ten artykuł ma 3 strony:

Czego szukamy?

Kasia jest kobietą w młodym wieku i poszukuje nowego samochodu, zarówno do miasta jak i na kilkudziesięciokilometrowe trasy. Od 5 lat jeździ Oplem Corsą, który się jej zwyczajnie znudził. Kasia ma zamiar kupić nowy samochód z salonu. Chciałaby wydać maksymalnie około 60 tys. zł na atrakcyjnie wyglądające auto segmentu B. W samochodzie ma się zmieścić ona, jej partner i 6-letnie dziecko przewożone w foteliku. Nie potrzebuje dużego bagażnika, ale ceni sobie dobre wyposażenie – stąd pomysł na segment B, a nie C.

– Bardziej niż na wielkości auta zależy mi na dobrym wyposażeniu. Wiem, że za 60 tys. zł mogę kupić kompakt, ale będzie to podstawowa wersja. Takiego auta nie chcę – mówi nam Kasia.

Seat Ibiza FR

Co więcej, nasza czytelniczka chciałaby mieć samochód z charakterem, żeby wyglądał ładnie i dobrze jeździł. Bardzo jej się podoba nowy Seat Ibiza FR, ale widziała w katalogu Forda Fiestę ST-Line i ten model także ją urzekł.

– Seat Ibiza FR bardzo mi się podoba, ale nawet nie wiedziałam, że jest nowa fiesta. ST Line wygląda wspaniale, zwłaszcza w kolorze czerwonym – dodaje Kasia.

Na chwilę obecną zastanawia się nad tymi dwoma samochodami, ale nie ma doświadczenia z nimi, a jej zdaniem godzinna jazda próbna to za mało, by wystawić właściwą ocenę. Polega więc na naszym doświadczeniu. Chciałaby się dowiedzieć, który z tych dwóch samochodów jest naszym zdaniem lepszy i coś jeszcze…

– Obecnie zastanawiam się nad ibizą i fiestą, ale może znalazłoby się coś jeszcze, czym moglibyście mnie zaskoczyć. Nie musi to być wersja sportowa, ale jakiś interesująco wyglądający samochód, żeby trochę wyróżniał się na drodze – prosi Kasia. – Jeśli chodzi o wyposażenie, to muszą być elektrycznie sterowane szyby z przodu i lusterka, klimatyzacja, radio z Bluetoothem i aluminiowe felgi. Bardzo mile widziane są tempomat, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania, może jakiś ekran na desce rozdzielczej lub lepsze nagłośnienie.

Hyundai i20 Coupe

Zobacz również: Ford Focus ST 2.0 TDCI - test

Jeśli chodzi o gusta odnośnie marek, to nasza czytelniczka nie chce kolejnego opla, ale też nie kupi fiata, skody i żadnego auta francuskiego.

Tradycyjnie w naszym cyklu WP Pomaga postanowiłem przygotować trzy propozycje, ale przede wszystkim rozstrzygnąć, które auto – fiesta czy ibiza – będzie lepsze dla Kasi. Będę bazował na aktualnych cennikach importerów, ponieważ dopiero gdy czytelniczka podejmie decyzję, wówczas sama rozpocznie "polowanie" na rabaty.

Oto wypracowany wspólnie z czytelniczką zakres poszukiwań:

  • segment: B – ciekawy, nietuzinkowy wygląd,
  • rocznik: samochód nowy,
  • cena: do 60 tys. zł plus kilkaset złotych na dodatkowe opcje,
  • przebieg roczny: około 15–20 tys. km,
  • przewidywany czas eksploatacji: około 4–5 lat,
  • silnik: o mocy około 100 KM, najlepiej turbo,
  • skrzynia biegów: manualna,
  • oczekiwania względem dynamiki: dość wysokie,
  • obowiązkowe wyposażenie: elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzacja, radio z Bluetoothem i aluminiowe felgi,
  • preferowane wyposażenie: tempomat, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania, system multimedialny, dobre nagłośnienie,
  • sugerowane modele: Seat Ibiza FR 1,0 TSI (95 KM), Ford Fiesta ST-Line 1,0 EcoBoost (100 KM), Hyundai i20 Coupé 1,0 T-GDI (100 KM)

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Tysiące policjantów na drogach. Sprawdź, jakie mają prawa i obowiązki Kto może kierować ruchem drogowym? Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej? Wyjazd za granicę a obowiązkowe wyposażenie. Nie musisz mieć wszystkiego Strefa ruchu, zamieszkania i droga wewnętrzna. Poznaj przepisy Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Auto sprawne, ale nie można nim jeździć? Wady prawne samochodu Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Jak gasić pożar samochodu? Elektryczny hamulec postojowy – lepszy niż mechaniczny? Czy na pewno wiesz jak korzystać ze świateł w samochodzie? Trójkąt ostrzegawczy - wszystko co należy o nim wiedzieć Zielona karta: zapomniany, ale potrzebny dokument 3 sposoby na usuwanie insektów z samochodu - domowy, płyn do szyb i specjalny preparat – co działa najlepiej? 6 legalnych sposobów na mandaty Sprawdzanie numeru VIN. Obowiązek kupującego, który się bagatelizuje Zatankowanie niewłaściwego paliwa. Lepiej wiedzieć, co robić w razie pomyłki Twój pasażer trzyma nogi na desce – przeczytaj, a już nigdy mu nie pozwolisz Gaśnica samochodowa – co grozi za jej brak i jak z niej korzystać? Filtr powietrza. Drobiazg, o którym zapominamy Hamowanie silnikiem. Wielu kierowców nie wie, jak to robić Kontrolka akumulatora oznacza wydatki. Przyczyn może być kilka

Popularne w tym tygodniu:

Polska policja ma nieoznakowane motocykle. Zobacz, jakimi modelami jeżdżą Rozrząd w silniku Audi 3.0 TDI to szaleństwo. Naprawa może kosztować majątek Wjazd do lasu wciąż jest problemem. Pojawią się nowe regulacje, które pomogą kierowcom Czy opłaca się montować LPG do hybrydy? Możesz zaoszczędzić kilka tys. zł rocznie Jak postępować w przypadku awarii samochodu na autostradzie? Możesz więcej niż myślisz Ostatni raz w czasie upału umyłem auto za dnia. Nocą wyjdzie lepiej i taniej Wynajmujący samochody nie wiedzą, co podpisują. Kary za przewinienia, których się nie spodziewasz Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór OC na anglika nie jest przeszkodą, by go kupić. Sprawdzamy, ile to kosztuje