Ford Fiesta ST-Line

Ford Fiesta ST-Line (fot. mat. prasowe)

WP Pomaga: atrakcyjne auto segmentu B w cenie podstawowego kompaktu

Artykuły z serii WP Pomaga zwykle poświęcamy samochodom używanym, ale nasza czytelniczka zapytała o stosunkowo tanie i całkiem atrakcyjne nowe auto. Postanowiliśmy jej pomóc w dokonaniu wyboru i zaproponowaliśmy bardzo oryginalną alternatywę.

Ten artykuł ma 3 strony:

Czego szukamy?

Kasia jest kobietą w młodym wieku i poszukuje nowego samochodu, zarówno do miasta jak i na kilkudziesięciokilometrowe trasy. Od 5 lat jeździ Oplem Corsą, który się jej zwyczajnie znudził. Kasia ma zamiar kupić nowy samochód z salonu. Chciałaby wydać maksymalnie około 60 tys. zł na atrakcyjnie wyglądające auto segmentu B. W samochodzie ma się zmieścić ona, jej partner i 6-letnie dziecko przewożone w foteliku. Nie potrzebuje dużego bagażnika, ale ceni sobie dobre wyposażenie – stąd pomysł na segment B, a nie C.

– Bardziej niż na wielkości auta zależy mi na dobrym wyposażeniu. Wiem, że za 60 tys. zł mogę kupić kompakt, ale będzie to podstawowa wersja. Takiego auta nie chcę – mówi nam Kasia.

Seat Ibiza FR

Co więcej, nasza czytelniczka chciałaby mieć samochód z charakterem, żeby wyglądał ładnie i dobrze jeździł. Bardzo jej się podoba nowy Seat Ibiza FR, ale widziała w katalogu Forda Fiestę ST-Line i ten model także ją urzekł.

– Seat Ibiza FR bardzo mi się podoba, ale nawet nie wiedziałam, że jest nowa fiesta. ST Line wygląda wspaniale, zwłaszcza w kolorze czerwonym – dodaje Kasia.

Na chwilę obecną zastanawia się nad tymi dwoma samochodami, ale nie ma doświadczenia z nimi, a jej zdaniem godzinna jazda próbna to za mało, by wystawić właściwą ocenę. Polega więc na naszym doświadczeniu. Chciałaby się dowiedzieć, który z tych dwóch samochodów jest naszym zdaniem lepszy i coś jeszcze…

– Obecnie zastanawiam się nad ibizą i fiestą, ale może znalazłoby się coś jeszcze, czym moglibyście mnie zaskoczyć. Nie musi to być wersja sportowa, ale jakiś interesująco wyglądający samochód, żeby trochę wyróżniał się na drodze – prosi Kasia. – Jeśli chodzi o wyposażenie, to muszą być elektrycznie sterowane szyby z przodu i lusterka, klimatyzacja, radio z Bluetoothem i aluminiowe felgi. Bardzo mile widziane są tempomat, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania, może jakiś ekran na desce rozdzielczej lub lepsze nagłośnienie.

Hyundai i20 Coupe

Zobacz również: Przystanek Bieszczady - Skodą Karoq odkrywamy polską Alaskę

Jeśli chodzi o gusta odnośnie marek, to nasza czytelniczka nie chce kolejnego opla, ale też nie kupi fiata, skody i żadnego auta francuskiego.

Tradycyjnie w naszym cyklu WP Pomaga postanowiłem przygotować trzy propozycje, ale przede wszystkim rozstrzygnąć, które auto – fiesta czy ibiza – będzie lepsze dla Kasi. Będę bazował na aktualnych cennikach importerów, ponieważ dopiero gdy czytelniczka podejmie decyzję, wówczas sama rozpocznie "polowanie" na rabaty.

Oto wypracowany wspólnie z czytelniczką zakres poszukiwań:

  • segment: B – ciekawy, nietuzinkowy wygląd,
  • rocznik: samochód nowy,
  • cena: do 60 tys. zł plus kilkaset złotych na dodatkowe opcje,
  • przebieg roczny: około 15–20 tys. km,
  • przewidywany czas eksploatacji: około 4–5 lat,
  • silnik: o mocy około 100 KM, najlepiej turbo,
  • skrzynia biegów: manualna,
  • oczekiwania względem dynamiki: dość wysokie,
  • obowiązkowe wyposażenie: elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzacja, radio z Bluetoothem i aluminiowe felgi,
  • preferowane wyposażenie: tempomat, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania, system multimedialny, dobre nagłośnienie,
  • sugerowane modele: Seat Ibiza FR 1,0 TSI (95 KM), Ford Fiesta ST-Line 1,0 EcoBoost (100 KM), Hyundai i20 Coupé 1,0 T-GDI (100 KM)

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Dlaczego w aucie z filtrem DPF podnosi się poziom oleju? Elektryczny hamulec postojowy – lepszy niż mechaniczny? Jak właściwie przechowywać opony i koła? Prawo jazdy kategorii B – czym można jeździć? Opony typu run-flat czy zwykłe – które wybrać? Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej? Czy amortyzatory trzeba wymieniać parami? Towarzystwo ubezpieczeniowe unika wypłaty odszkodowania – co dalej? Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? SUV-y i crossovery w Grupie Volkswagena. Co jest czym? Kończy się paliwo i co dalej? Jazda na rezerwie to spore ryzyko Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Rezygnacja z samochodu sposobem na kupno mieszkania? Test opon zimowych GTU 2017: ogumienie dla SUV-a Czego nie wiesz o kole dojazdowym? Wyniki naszej sondy pokazują, że sporo Wypłaty odszkodowań z OC: ubezpieczyciele wciąż oszukują Jaki pas ruchu zająć na rondzie? Możesz być winnym kolizji, jeżeli ktoś jedzie nieprawidłowo Korytarz życia: jak stosować go rozsądnie? Test opon zimowych ADAC 2017/2018 Wczesna zima - o czym kierowcy powinni pomyśleć zawczasu? Opony całoroczne odpowiedzią na łagodną zimę i coroczne dylematy Przepisy, o których warto pamiętać jesienią. Gapiostwo może kosztować

Popularne w tym tygodniu:

Prawo jazdy kategorii B – czym można jeździć? Rękojmia na samochód używany. Uważaj na niekorzystne zapisy w umowie sprzedaży Jesteś pieszym i myślisz, że odblaski cię uratują? Możesz być w błędzie Elektryczny hamulec postojowy – lepszy niż mechaniczny? OC droższe dla tych, którzy zwlekają z kupnem samochodu. Zobacz praktyki ubezpieczycieli Dlaczego w aucie z filtrem DPF podnosi się poziom oleju? Najmniej kłopotliwe samochody według brytyjskiego Carbuyer. W dziesiątce tylko jedna niemiecka marka Jak radzą sobie najtańsze opony zimowe? Porównanie parametrów Niebezpieczeństwo, którego nie widać. Oto jak strzec się przed czarnym lodem Jak właściwie przechowywać opony i koła?