Prawie jak limuzyny – oryginalne używane sedany za niewielkie pieniądze

Prawie robi różnicę. W tym przypadku mamy do czynienia z limuzynami, które można uznać za prawie luksusowe, choć rynek je bardzo negatywnie zweryfikował, ponieważ okazały się niewypałami. Przedstawiamy pięć propozycji tanich sedanów, wygodnych i nierzadko bardzo dobrze wyposażonych, ale mało reprezentacyjnych i niekoniecznie dobrych technicznie.

Ten artykuł ma 6 stron:

Jaguar S-Type

Roczniki: 1999–2008
Ceny rynkowe: 7000 – 35 000 zł
Realna cena zakupu dobrego egzemplarza: ok. 20 000 — 30 000 zł
Podaż na rynku: wysoka

Jaguar S-Type

Limuzyna która pod koniec lat 90. wzbudziła duże kontrowersje. Niby zachowano tradycyjne dla marki, znane z dużego XJ podwójne, okrągłe reflektory, ale i tak wielbiciele brytyjskich samochodów wiedzieli, że coś jest nie tak. S-Type powstał gdy firmą rządził Ford, podobnie jak X-Type, również nie cieszący się powodzeniem.

Auto postawiono na podwoziu Lincolna, a niektóre jednostki napędowe pochodzą z gamy Forda i PSA – Ford wówczas współpracował już z tym koncernem w zakresie diesli.

Chociaż Jaguar S-Type nie każdemu spodoba się na zewnątrz, to trudno mu odmówić klasy w kabinie. Stylistyka kokpitu odpowiada temu, co mamy w „prawdziwych” Jaguarach. Samochód zazwyczaj jest bardzo dobrze wyposażony, zwykle ma automatyczną przekładnię i trzeba przyznać, że jeździ bardzo dobrze pod warunkiem, że jest sprawny. Ma tylny napęd jak przystało na limuzynę z górnej półki.

Jaguar S-Type

Na co uważać?

Przede wszystkim na pierwsze roczniki, zwłaszcza z silnikami V8, które mają tendencję do zacierania się. Kiepskim wyborem jest diesel od PSA 2.7 V6, w którym może pęknąć wał i często pojawiają się usterki. Lepiej zdecydować się na zakup benzynowych V6 o pojemności 2,5 lub 3,0 litra. To motory oparte o konstrukcje Forda, ale przystosowane przez Jaguara do S-Type. Szczególnie polecamy sprawdzony i niezawodny silnik 3.0 o mocy 238 KM, która odpowiada klasie auta.

Pamiętajcie, że choć silniki pochodzą z gamy Forda i PSA, to mają zmodyfikowany osprzęt i niektóre obszary, zatem nie można ich traktować tak jak silników wprost z aut tych koncernów. Odradzamy osobom nie przygotowanym na wysokie wydatki zakup wersji S-Type R z 395-konnym V8.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Koszty serwisu

Koszty serwisu nie są przesadnie wysokie, ale S-Type to mimo wszystko konstrukcja brytyjska, zatem niektóre podzespoły nie będą pasowały z innych modeli. W wybranych egzemplarzach możecie trafić na przykład na adaptacyjne zawieszenie, drogie w naprawach. Części pochodzące z ASO będą bardzo drogie, ale warto mieć kontakt z dobrym serwisem niezależnym, który ma dostęp do zamienników z rynku niemieckiego lub brytyjskiego.

Jaguar S-Type

Ogólnie Jaguar S-Type nie jest samochodem ani wybitnie awaryjnym, ani też szczególnie niezawodnym. To przeciętna konstrukcja jak na przykład Ford Mondeo Mk 2, ale jeżeli traficie na niewłaściwego mechanika, może was to sporo kosztować.

Jaguar S-Type [awarie i problemy]

Z czym kojarzy się Wam brytyjska marka Jaguar? Z prestiżem? Z luksusem? A może z uciążliwą awaryjnością? Aby rozwiać wszystkie przypuszczenia i…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Używane samochody hybrydowe - co warto wiedzieć przed zakupem? Używane Renault Laguna III 2,0 16V [2007-2014] - poradnik kupującego Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego Używany Peugeot 508 [2011-2015] - poradnik kupującego Używany Nissan Micra K11 [1992-2003] – poradnik kupującego Używana Kia cee’d I [2006-2012] – poradnik kupującego Mocne auta za rozsądne pieniądze - przegląd rynku używanych Używane Volvo 740/940 [1984-1998] - poradnik kupującego Dobre samochody używane z benzynowym silnikiem turbo Używane Volvo XC70 [2000-2006] - poradnik kupującego Najtańsze, używane auta uterenowione z napędem 4x4 Używane BMW Serii 3 E90 [2005-2012] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf IV GTI [1997-2003] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Nowszy nie zawsze lepszy. Modele, które warto wybrać pomimo starszej generacji WP Pomaga: Tanie i duże kombi za 5000 zł WP Pomaga: używany samochód do kwoty 30 tys. zł dla alpinistki WP Pomaga: szukasz samochodu? Teraz to prostsze, niż kiedykolwiek wcześniej WP Pomaga: zobacz wszystkie artykuły