Kolekcja chłodzonych powietrzem Porsche sprzedana za 24 mln złotych!

Osiem samochodów Porsche 911 wystawiono na aukcji przygotowanej przez RM Sotheby w Londynie. Co je łączy? Poza marką i liczbą 911, przede wszystkim to, że należały do jednej osoby, która zbierała tylko wersje specjalne lub wyjątkowe modele. Inna cecha wspólna to rodzaj chłodzenia silnika - w każdym z tych aut odpowiada za to wyłącznie wentylator.

Oto kolekcja, warta 4 726 400 brytyjskich funtów, co w przeliczeniu na złotówki daje imponującą kwotę 24,246 mln. zł. Tylko dwa z ośmiu egzemplarzy sprzedano za cenę niższą niż milion złotych.
Oto kolekcja, warta 4 726 400 brytyjskich funtów, co w przeliczeniu na złotówki daje imponującą kwotę 24,246 mln. zł. Tylko dwa z ośmiu egzemplarzy sprzedano za cenę niższą niż milion złotych.
Marcin Łobodziński

Teoretycznie w tym zestawieniu to żaden rarytas, bo sprzedany za skromne 106 400 funtów (546 tys. zł). Model 911 Turbo (typ 930) z 1989 roku napędza 3,3-litrowy boxer o mocy 304 KM. Od standardowego 911 Turbo z tego okresu wyróżnia się zwiększoną o 0,3 litra pojemnością motoru.
Teoretycznie w tym zestawieniu to żaden rarytas, bo sprzedany za skromne 106 400 funtów (546 tys. zł). Model 911 Turbo (typ 930) z 1989 roku napędza 3,3-litrowy boxer o mocy 304 KM. Od standardowego 911 Turbo z tego okresu wyróżnia się zwiększoną o 0,3 litra pojemnością motoru.
Nieznacznie droższy od niego jest starszy egzemplarz 930 Turbo z 1977 roku, który osiągnął cenę 140 000 funtów (718 tys. zł). Ma standardowy, 3-litrowy silnik o mocy 248 KM. Co w nim wyjątkowego? To pierwsze Porsche 911 z turbodoładowaniem w wersji drogowej.
Nieznacznie droższy od niego jest starszy egzemplarz 930 Turbo z 1977 roku, który osiągnął cenę 140 000 funtów (718 tys. zł). Ma standardowy, 3-litrowy silnik o mocy 248 KM. Co w nim wyjątkowego? To pierwsze Porsche 911 z turbodoładowaniem w wersji drogowej.
To Porsche 911 Carrera RS 2.7 Lightweight jest prawdziwą klasyką i jedną z najbardziej kultowych odmian 911 w historii. Bardzo lekki wóz był w zasadzie drogową bazą do tworzenia wyścigówki czy rajdówki. W 1973 roku, w którym powstał ten egzemplarz, nawet nie trzeba było w nim zbyt wiele modyfikować. Samochód, który tu widzicie sprzedano za 224 000 funtów (1,1 mln zł).
To Porsche 911 Carrera RS 2.7 Lightweight jest prawdziwą klasyką i jedną z najbardziej kultowych odmian 911 w historii. Bardzo lekki wóz był w zasadzie drogową bazą do tworzenia wyścigówki czy rajdówki. W 1973 roku, w którym powstał ten egzemplarz, nawet nie trzeba było w nim zbyt wiele modyfikować. Samochód, który tu widzicie sprzedano za 224 000 funtów (1,1 mln zł).
Porsche 993 Turbo S z 1998 roku to stosunkowo świeża historia. Ostatnie turbo z chłodzeniem powietrznym, a zarazem pierwsze z napędem 4x4. Za dostarczanie mocy na cztery koła odpowiada jednostka 3.6 o mocy 456 KM. Auto sprzedano za 313 600 funtów (1.6 mln zł).
Porsche 993 Turbo S z 1998 roku to stosunkowo świeża historia. Ostatnie turbo z chłodzeniem powietrznym, a zarazem pierwsze z napędem 4x4. Za dostarczanie mocy na cztery koła odpowiada jednostka 3.6 o mocy 456 KM. Auto sprzedano za 313 600 funtów (1.6 mln zł).
To egzemplarz z 1995 roku, model 993 Carrera RS Clubsport. Auto jest jednym ze 100 wyprodukowanych w celu homologacyjnym. W kabinie jest nawet klatka bezpieczeństwa, a pod pokrywą z tyłu pracuje motor o mocy 304 KM. Ten egzemplarz sprzedano za 403 200 funtów brytyjskich (2,07 mln zł).
To egzemplarz z 1995 roku, model 993 Carrera RS Clubsport. Auto jest jednym ze 100 wyprodukowanych w celu homologacyjnym. W kabinie jest nawet klatka bezpieczeństwa, a pod pokrywą z tyłu pracuje motor o mocy 304 KM. Ten egzemplarz sprzedano za 403 200 funtów brytyjskich (2,07 mln zł).
Niemal dwukrotnie wyższą cenę osiągnął model 964 Carrera RS 3.8 z 1993 roku. Bazujący na wariancie 3.6 jest ultra rzadką odmianą z większym motorem, osiągającym 304 KM. Jeden z 55 zbudowanych egzemplarzy sprzedano za 716 800 funtów (3,68 mln zł).
Niemal dwukrotnie wyższą cenę osiągnął model 964 Carrera RS 3.8 z 1993 roku. Bazujący na wariancie 3.6 jest ultra rzadką odmianą z większym motorem, osiągającym 304 KM. Jeden z 55 zbudowanych egzemplarzy sprzedano za 716 800 funtów (3,68 mln zł).
Porsche 911 (964) Turbo S Lightweight z 1993 roku jest napędzane boxerem 3.3 z turbodoładowaniem, osiągającym 386 KM mocy. Jest to jeden z 86 egzemplarzy, który na aukcji osiągnął cenę bagatela 974 400 funtów, a to jest 5 mln złotych! A to wciąż nie jest najdroższe auto w zestawieniu, choć rekordowo drogie 911 serii 964.
Porsche 911 (964) Turbo S Lightweight z 1993 roku jest napędzane boxerem 3.3 z turbodoładowaniem, osiągającym 386 KM mocy. Jest to jeden z 86 egzemplarzy, który na aukcji osiągnął cenę bagatela 974 400 funtów, a to jest 5 mln złotych! A to wciąż nie jest najdroższe auto w zestawieniu, choć rekordowo drogie 911 serii 964.
Aż 1 848 000 funtów ktoś zapłacił za to 993 GT2, co daje w prostym przeliczeniu równowartość 9,48 mln zł. Wyprodukowano tylko 57 drogowych egzemplarzy, każdy napędzany klasycznym boxerem 3.6 o mocy 436 KM.
Aż 1 848 000 funtów ktoś zapłacił za to 993 GT2, co daje w prostym przeliczeniu równowartość 9,48 mln zł. Wyprodukowano tylko 57 drogowych egzemplarzy, każdy napędzany klasycznym boxerem 3.6 o mocy 436 KM.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)