Używana Mazda 3 II BL [2009-2013] - poradnik kupującego

Nieco mniej popularna, za to podobnie kontrowersyjna stylistycznie, japońska Mazda 3 BL jest mocnym konkurentem dla Hondy Civic VIII i IX. Słynie z niezawodności i utrzymuje wysokie ceny na rynku, ale czy jest warta kupna?

Ten artykuł ma 4 strony:
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakim samochodem i dla kogo jest Mazda 3 BL
- Jakie silniki napędzały Mazdę 3 BL
- Który silnik wybrać do Mazdy 3 BL
- Co się psuje w Mazdzie 3 BL
- Ile kosztują części do Mazdy 3 BL
- Ile kosztują używane Mazdy 3 BL
- Czy warto kupić Mazdę 3 BL
Charakterystyka i konstrukcja
Jeszcze kilka lat temu Mazdy były bardzo chwalone za trwałość i niezawodność, ale gdy zaczęły wychodzić na jaw usterki silników Diesla Mazdy 6 pierwszej generacji, pęd ku japońskiej motoryzacji nieco przyhamował. Teraz podchodzimy do aut tej marki ostrożniej, ale wciąż chętnie zerkamy ku nowszym modelom. Odważna stylistycznie, kompaktowa trójka drugiej generacji zachęca młodymi rocznikami, niezłym stanem technicznym, a także nietuzinkowym wyglądem. Model 3 BL jest mocnym konkurentem dla Hondy Civic VIII i IX generacji, ponieważ produkowano ją w podobnym okresie.
Z technicznego punktu widzenia Mazda 3 BL bazuje na tych samych rozwiązaniach co poprzednia BK, ma nawet ten sam rozstaw osi i podobny układ zawieszenia. Ma także częściowo wspólne silniki. Jednak stylistycznie jest zdecydowanie innym samochodem, choć linia nadwozia została utrzymana.
Zobacz również: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv G (2016) - dźwięk wydechu
W nowoczesnym stylu zaprojektowano wnętrze, które sprawia dobre wrażenie, zarówno wizualne jak i jakościowe. Obecnie samochody są jeszcze młode i nie widać zwykle dużych śladów zużycia.
Stylistyka deski rozdzielczej jest dość podobna do tej z Civica – równie odważna, choć obsługa jest mniej zawiła. W aucie jest wygodnie, ale nie tak przestronnie, choć jak na kompakt nie można mieć dużych zastrzeżeń. Chyba, że do bagażnika, który w hatchbacku ma pojemność tylko 340 litrów. Druga wersja nadwoziowa sedan mieści 430 litrów.
Podwozie Mazdy 3 II jest typowo japońskie. Zawieszenie z przodu stanowią kolumny MacPhersona, natomiast tył jest podobny do układu wielowahaczowego Focusa III, ponieważ to od Forda zapożyczono platformę Global C.
Historia Mazdy 3 BL w pigułce:
2009 r. – premiera i rozpoczęcie sprzedaży
2011 r. – niewielkie zmiany wizualne
2013 r. – zakończenie produkcji
Ten artykuł ma 17 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze