Maksimum frajdy z jazdy: 10 najlepszych samochodów do zabawy [cz.1]

Motoryzacja jest pełna szybkich samochodów. Ale czy wszystkie z nich dostarczają ogrom frajdy z jazdy? Doskonałe osiągi wcale nie muszą oznaczać, że w danym samochodzie będziemy się świetnie bawić. Oto 10 maszyn, które mają największy potencjał do dostarczenia maksimum frajdy z jazdy.

Porsche Cayman S z ręczną skrzynią biegów. Czy trzeba czegoś więcej do poczucia czym jest frajda z jazdy? Tuż za plecami, czyli bliżej niż w 911, pracuje 3,4-litrowy, wolnossący bokser generujący 325 KM brutalnej mocy, która trafia na tylną oś. Jest tu głośno, jest szybko, a wszystko doskonale wyważone i zapakowane w zgrabne nadwozie.

Porsche Cayman S manual - test
fot. Mariusz Zmysłowski

Porsche Cayman S z ręczną skrzynią biegów. Czy trzeba czegoś więcej do poczucia czym jest frajda z jazdy? Tuż za plecami, czyli bliżej niż w 911, pracuje 3,4-litrowy, wolnossący bokser generujący 325 KM brutalnej mocy, która trafia na tylną oś. Jest tu głośno, jest szybko, a wszystko doskonale wyważone i zapakowane w zgrabne nadwozie.

Porsche Cayman S manual - test

Hyundai Genesis Coupé z 3,8-litrowym silnikiem V6, ręczna skrzynią i napędem na tył dał nam mnóstwo frajdy podczas testów. Koreańczycy pokazali tym wozem, że doskonale rozumieją czego potrzeba do dobrej zabawy (a wcale nie jest to doskonały czas przejazdu Zielonego Piekła). Genesis Coupé jest prosty, narwany i głośny. Czego chcieć więcej?

Hyundai Genesis Coupé V6 - test
fot. Mariusz Zmysłowski

Hyundai Genesis Coupé z 3,8-litrowym silnikiem V6, ręczna skrzynią i napędem na tył dał nam mnóstwo frajdy podczas testów. Koreańczycy pokazali tym wozem, że doskonale rozumieją czego potrzeba do dobrej zabawy (a wcale nie jest to doskonały czas przejazdu Zielonego Piekła). Genesis Coupé jest prosty, narwany i głośny. Czego chcieć więcej?

Hyundai Genesis Coupé V6 - test

5-litrowe V8 i ręczna skrzynia biegów plus napęd na tył? Takich zestawów nie widuje się już często w ofertach producentów. Bastionu napędzanego emocjami broni Ford z nową generacją Mustanga, który potrafi wierzgać, o czym przekonaliśmy się podczas pierwszej jazdy po niemieckich górskich drogach.

Ford Mustang 5,0 V8, 2,3 EcoBoost - test
fot. Mariusz Zmysłowski

5-litrowe V8 i ręczna skrzynia biegów plus napęd na tył? Takich zestawów nie widuje się już często w ofertach producentów. Bastionu napędzanego emocjami broni Ford z nową generacją Mustanga, który potrafi wierzgać, o czym przekonaliśmy się podczas pierwszej jazdy po niemieckich górskich drogach.

Ford Mustang 5,0 V8, 2,3 EcoBoost - test

BMW M2 to najświeższy pojazd z całego tego zestawienia. Ponieważ doskonale wiemy jak genialne jest M235i, dajemy temu nowicjuszowi kredyt zaufania. BMW w przypadku M zawsze wie co robi, a tutaj już na wstępie podało porównanie do 2002 Turbo, 1M Coupé oraz M3 E30. Lepszej rekomendacji dla tego 370-konnej maszyny z napędem na tył i ręczną skrzynią nie potrzeba.

BMW M235i - test

BMW M2 to najświeższy pojazd z całego tego zestawienia. Ponieważ doskonale wiemy jak genialne jest M235i, dajemy temu nowicjuszowi kredyt zaufania. BMW w przypadku M zawsze wie co robi, a tutaj już na wstępie podało porównanie do 2002 Turbo, 1M Coupé oraz M3 E30. Lepszej rekomendacji dla tego 370-konnej maszyny z napędem na tył i ręczną skrzynią nie potrzeba.

BMW M235i - test

Jeśli jakiś nowy samochód jest bajecznie prosty w utrzymaniu w poślizgu, to jest to z pewnością Toyota GT86. Nie ma tu wielkiego silnika. Nie ma też niebotycznie wielkiej mocy. Jest za to zwarty kokpit, napęd na tył i ręczna skrzynia biegów. Ten zestaw zdaje się być idealnym przepisem na samochód dostarczający maksimum frajdy z jazdy.

Toyota GT86 - test
fot. Paweł Kaczor

Jeśli jakiś nowy samochód jest bajecznie prosty w utrzymaniu w poślizgu, to jest to z pewnością Toyota GT86. Nie ma tu wielkiego silnika. Nie ma też niebotycznie wielkiej mocy. Jest za to zwarty kokpit, napęd na tył i ręczna skrzynia biegów. Ten zestaw zdaje się być idealnym przepisem na samochód dostarczający maksimum frajdy z jazdy.

Toyota GT86 - test

Nissan 370Z to kolejny przykład dobrego kompletu - mocny, spory silnik i napęd na tył. Do tego świetne brzmienie układu wydechowego dostrojonego przez Nissana. To połączenie czyni z tego japońskiego coupé doskonały wóz na przejażdżki krętymi drogami.

Nissan 370Z to kolejny przykład dobrego kompletu - mocny, spory silnik i napęd na tył. Do tego świetne brzmienie układu wydechowego dostrojonego przez Nissana. To połączenie czyni z tego japońskiego coupé doskonały wóz na przejażdżki krętymi drogami.

Zobacz również: Mazda MX-5 (ND) - jak składa się dach?

Lotus Elise CR to esencja tej brytyjskiej marki. Jest przystępny cenowo, wygląda egzotycznie, jest bardzo lekki, surowy i bardzo sprawny na torze. Jest on co prawda tak ogołocony z wygód, że właściwie powinniśmy się cieszyć, że mamy przed sobą szybę, ale kto powiedział, że frajda musi być serwowana w luksusowych warunkach?

Lotus Elise CR to esencja tej brytyjskiej marki. Jest przystępny cenowo, wygląda egzotycznie, jest bardzo lekki, surowy i bardzo sprawny na torze. Jest on co prawda tak ogołocony z wygód, że właściwie powinniśmy się cieszyć, że mamy przed sobą szybę, ale kto powiedział, że frajda musi być serwowana w luksusowych warunkach?

Czy w zestawieniu pełnym samochodów sportowych z napędem na tył, mających z łatwością dawać frajdę z jazdy mogło zabraknąć Mazdy MX-5? To byłoby jak pominięcie 911 w klasyfikacji najważniejszych Porsche w historii marki. Sprawdziliśmy już nową MX-5, więc wiemy, że tego roadstera stać na wiele. 2-litrowy motor o mocy 160 KM - tyle potrzeba było do szczęścia.

Nowa Mazda MX-5 - test
fot. Rafał Warecki

Czy w zestawieniu pełnym samochodów sportowych z napędem na tył, mających z łatwością dawać frajdę z jazdy mogło zabraknąć Mazdy MX-5? To byłoby jak pominięcie 911 w klasyfikacji najważniejszych Porsche w historii marki. Sprawdziliśmy już nową MX-5, więc wiemy, że tego roadstera stać na wiele. 2-litrowy motor o mocy 160 KM - tyle potrzeba było do szczęścia.

Nowa Mazda MX-5 - test

Co tu robi samochód z napędem na przód? Cóż, robi bałagan wśród wozów tylnonapędowych. To nie jest pierwszy lepszy hot hatch, tylko Mini JCW. Ma 231 KM, strzela z wydechu jak z karabinu i dysponuje zawieszeniem, które pozwala zawstydzić wielu pewnych siebie właścicieli samochodów tylnonapędowych.

Mini John Cooper Works - test
fot. Kamil Kobeszko

Co tu robi samochód z napędem na przód? Cóż, robi bałagan wśród wozów tylnonapędowych. To nie jest pierwszy lepszy hot hatch, tylko Mini JCW. Ma 231 KM, strzela z wydechu jak z karabinu i dysponuje zawieszeniem, które pozwala zawstydzić wielu pewnych siebie właścicieli samochodów tylnonapędowych.

Mini John Cooper Works - test

Skoro jest Mini, musiała być i Fiesta ST. Ten mały Ford pojawił się na rynku i skopał tyłki wszystkim hot hatchom, ochoczo zarzucając przy tym tyłem i znajdując trakcję tam, gdzie inni już wyjeżdżali przodem z zakrętu. Fiesta ST to jeden z najlepszych hot hatchów naszych czasów. I chociaż nie jest tak szybki jak Focus RS, to bez problemu rozciągnie głupkowaty uśmiech na twarzy z równie dużą łatwością.

A jakie samochody Wy dopisalibyście do tego zestawienia? Czekamy na Wasze propozycje w komentarzach.

Ford Fiesta ST - test
fot. Mariusz Zmysłowski

Skoro jest Mini, musiała być i Fiesta ST. Ten mały Ford pojawił się na rynku i skopał tyłki wszystkim hot hatchom, ochoczo zarzucając przy tym tyłem i znajdując trakcję tam, gdzie inni już wyjeżdżali przodem z zakrętu. Fiesta ST to jeden z najlepszych hot hatchów naszych czasów. I chociaż nie jest tak szybki jak Focus RS, to bez problemu rozciągnie głupkowaty uśmiech na twarzy z równie dużą łatwością.

A jakie samochody Wy dopisalibyście do tego zestawienia? Czekamy na Wasze propozycje w komentarzach.

Ford Fiesta ST - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

Jak osiągnąć sukces w motorsporcie? Książka do poduszki i obserwacja przyrody Volkswagen Corrado VR6 [autofascynacje] Samochody sportowe jako pick-upy 10 najbardziej wyczekiwanych samochodów 2016 roku Rodzinny Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl - wyniki plebiscytu Rozwiązania techniczne i technologiczne z lotnictwa i kosmonautyki w motoryzacji [cz.1] Najlepsze reklamy motoryzacyjne 2014 roku Samochody przyszłości z przeszłości [cz. 3] Cała prawda o brytyjskich samochodach - rozmowa z Mariuszem Stanisławskim, właścicielem serwisu British Cars Clive Owen – zawodowiec w BMW Dekady potęgi: ewolucja amerykańskich ciężarówek Wnętrze nowego Opla Zafiry dla rodziny i profesjonalisty

Popularne w tym tygodniu:

Świat z perspektywy długodystansowca. "Elektromobilność jest nieunikniona" Elektromobilność dotyka to, jak projektujemy budynki i miasta - architekt Marcin Mostafa o autach elektrycznych