BMW i8 - znamy najważniejsze dane techniczne!
Odkąd BMW zabrało się za budowę sportowej hybrydy, zwróciło na siebie sporą uwagę. Co jakiś czas serwisy internetowe informują o kolejnych testach modelu i8. Ostatnio wyciekły pierwsze informacje, które możemy uznać za wiarygodne.
23.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:27
Odkąd BMW zabrało się za budowę sportowej hybrydy, zwróciło na siebie sporą uwagę. Co jakiś czas serwisy internetowe informują o kolejnych testach modelu i8. Ostatnio wyciekły pierwsze informacje, które możemy uznać za wiarygodne.
W stosunku do danych technicznych podawanych przed miesiącem niektóre uległy zmianie, część z nich została również uzupełniona. Sam sposób napędzania samochodu już na pierwszy rzut oka wydaje się dość skomplikowany. Od początku było wiadomo, że napęd stanowić będzie silnik elektryczny napędzający koła przednie współpracujący z 3-cylindrową, 1,5-litrową jednostką spalinową przenoszącą moc i moment obrotowy na tylną oś. Komputer pokładowy pozwoli na wybór między trybem przednio-, tylno-, lub czteronapędowym. Przeniesienie napędu wyjątkowo będzie stanowić 4-biegowa skrzynia biegów. Pozostałe auta serii i mają być wyposażone w przekładnię bezstopniową.
Pierwsze plotki mówiły o mocy oscylującej w okolicach 350 KM, jednak jak się okazuje współpraca obu jednostek da efekt w postaci 398 KM. Moment obrotowy wyniesie, z godnie z przewidywaniami, 550 Nm. Masa samochodu ma się równać około 1450 kg, co biorąc pod uwagę fakt, że napęd elektryczny nie należy do lekkich, jest niezłym wynikiem. Taka kombinacja ma zapewnić przyspieszenie od 0 do 100 km/h w granicach 4,9 s oraz prędkość maksymalną przekraczającą 250 km/h.
BMW i8 jest samochodem, który ciężko jest porównać do jakiejkolwiek produkowanej już konstrukcji. Jest to samochód jedyny w swoim rodzaju, w którym żadne ze źródeł napędu nie jest tym przeważającym. Owszem, silnik spalinowy jest mocniejszy od elektrycznego (225 KM wobec 173 KM), jednak nie ma on na tyle dużej pojemności, aby uznać go za ważniejszy. Ciężko go zatem porównać z Audi R8, a także nie sposób ustawiać go obok czysto elektrycznej Tesli. Czym zatem będzie i8?
Źródło: CARMagazine