1986 Volkswagen Scooter [zapomniane koncepty]

1986 Volkswagen Scooter [zapomniane koncepty]

1986 Volkswagen Scooter
1986 Volkswagen Scooter
Arkadiusz Gabrysiak
02.08.2011 16:42, aktualizacja: 07.10.2022 18:06

W 1986 roku na salonie samochodowym w Genewie Volkswagen zaprezentował niecodzienny koncept trójkołowca, który miał łączyć zalety motocykla i samochodu.

W 1986 roku na salonie samochodowym w Genewie Volkswagen zaprezentował niecodzienny koncept trójkołowca, który miał łączyć zalety motocykla i samochodu.

Pojazd miał bardzo aerodynamiczny kształt i niewielkie wymiary. Mierzył bowiem 3,17 metra długości, 1,50 metra szerokości i 1,24 metra wysokości, dzięki czemu idealnie nadawał się do jazdy po zatłoczonych ulicach miast. Co więcej - wyglądał całkiem oryginalnie. W miarę ciekawy pas przedni z całą pewnością wyróżniałby się w latach 80., a na dodatek został tak zaprojektowany, że współczynnik oporu powietrza Scootera wynosił jedynie 0,25. Pojazd wyposażono także w efektowny gadżet - otwierane do góry drzwi w stylu gullwing, które można było całkowicie zdemontować.

1986 Volkswagen Scooter
1986 Volkswagen Scooter

Silnik Scootera umieszczono poprzecznie z przodu, a napęd na przednią oś przekazywany był przy pomocy 4-biegowej przekładni manualnej. Niemieccy inżynierowie testowali dwie jednostki napędowe w tym niecodziennym koncepcie ważącym według różnych źródeł od 500 do 635 kg:

  • silnik o pojemności 1,05 litra generujący 40 KM. Pozwalał on na przyśpieszenie do pierwszych 100 km/h w 14,8 sekundy, a prędkość maksymalną oszacowano na 160 km/h (spalanie: 5,2 l/100km);
  • 1,4-litrowy motor o mocy 90 KM. Przyśpieszenie do 100 km/h w tym przypadku oscylowało w granicach 8,5 sekundy, a prędkość maksymalna przekraczała granicę 200 km/h (spalanie: 6,1 l/100km).
1986 Volkswagen Scooter
1986 Volkswagen Scooter

Jak widać Volkswagen w 1986 roku zaproponował ciekawą, 2-osobową alternatywę dla skuterów i motocykli, która zapewne sprawdziłaby się w zatłoczonych metropoliach. Niemiecki producent nie podjął się jednak produkcji Scootera, jednak nie do końca o nim zapomniał. W zaprezentowanym w 2002 roku koncepcie tzw. "1-litre car" możemy dopatrzeć się wielu nawiązań do bohatera tego artykułu. Co więcej - w 2009 roku zaprezentowano ewolucję "1-litre cara" o nazwie L1, a w 2011 roku hybrydowy koncept XL1, który będąc pojazdem o podobnej stylistyce zużywa około 0,9 litra oleju napędowego na 100 km, a VW rozważa nawet jego produkcję.

  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
  • 1986 Volkswagen Scooter
[1/16] 1986 Volkswagen Scooter

Źródło: NTL World

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)