Mały gniewny - turbodoładowany Chevrolet Aveo/Sonic RS oficjalnie
Chevrolet próbuje wejść w segment małych, szybkich pojazdów, przeznaczonych głównie dla młodszych kierowców. Wczoraj oficjalnie zaprezentowano najmocniejszą wersję modelu Sonic, który w Polsce znany jest pod nazwą Aveo. Oto wersja RS, która ma się pojawić na rynku w przyszłym roku.
20.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:45
Chevrolet próbuje wejść w segment małych, szybkich pojazdów, przeznaczonych głównie dla młodszych kierowców. Wczoraj oficjalnie zaprezentowano najmocniejszą wersję modelu Sonic, który w Polsce znany jest pod nazwą Aveo. Oto wersja RS, która ma się pojawić na rynku w przyszłym roku.
Zacznę od najważniejszego - źródłem napędu będzie 1,4-litrowa jednostka benzynowa wspomagana turbosprężarką. Generuje on 138 KM i 200 Nm momentu obrotowego, co przy masie niespełna 1100 kg powinno wystarczyć do sprawnego poruszania się. Niestety Chevrolet nie zdradził jeszcze osiągów Aveo RS. Napęd przekazywany jest oczywiście na oś przednią za pomocą 6-biegowej przekładni manualnej lub 6-stopniowego automatu.
Poza mocniejszą jednostką napędową Aveo RS zostało także wyposażone w obniżone i utwardzone zawieszenie oraz hamulce tarczowe zarówno na przedniej, jak i tylnej osi.
Styl pojazdu bazuje na koncepcie Aveo RS, zaprezentowanym prawie dwa lata temu podczas salonu samochodowego w Detroit. Na zewnątrz są zmodyfikowany zderzak przedni, listwy progowe, spoiler dachowy, nowe obudowy lusterek bocznych oraz przestylizowany zderzak tylny. Inżynierowie Chevroleta nieznacznie zmodyfikowali także układ wydechowy, który został zakończony podwójną, chromowaną końcówką wydechu. Nie zapomniano także o 17-calowych felgach aluminiowych.
Wewnątrz poza oznaczeniami RS można dostrzec spłaszczoną w dolnej części kierownicę, aluminiowe pedały, sportowe siedzenia, unikatowe połączenie kolorów elementów deski rozdzielczej oraz nową gałkę lewarka zmiany biegów w przypadku skrzyni manualnej.
Premiera Aveo/Sonica RS odbędzie się już w styczniu 2012 roku podczas salonu samochodowego w Detroit, a więc dokładnie dwa lata po premierze konceptu. Sprzedaż modelu rozpocznie się najprawdopodobniej w drugiej połowie roku 2012.
Źródło: WCF