Rok później – Lumma Cayenne Turbo CLR 558 GT (2012)

Rok później – Lumma Cayenne Turbo CLR 558 GT (2012)

Rok później – Lumma Cayenne Turbo CLR 558 GT (2012)
Olgierd Lachowski
16.02.2012 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:02

Minął rok od prezentacji Porsche Cayenne Diesel przerobionego przez Lummę Design. Aż tyle czasu trwało przygotowanie pakietu wzmacniającego do benzynowego turbodoładowanego silnika Cayenne Turbo.

Po raz kolejny tuner z Niemiec wykorzystał pakiet nadwoziowy CLR 558 GT. Składa się on z zupełnie innego niż seryjny przedniego zderzakospojlera z ogromnymi wlotami powietrza, bocznych listew na progach, poszerzających nakładek na błotniki, innego tylnego zderzaka z imitacją dyfuzora, listwy pod tylnym oknem praz spojlera dachowego.

W przednim zderzaku zainstalowano diody LED pracujące jako światła do jazdy dziennej i reflektory dalekosiężne. Przednie reflektory otrzymały nakładki. Wszystkie części zostały wykonane z tworzyw sztucznych i kompozytu węglowego.

Obraz

W miejsce seryjnych felg Lumma wstawiła koła CLR 22 o średnicy 22”. Przednie obręcze mają 10,0” szerokości, a tylne 12,0”. Dopasowano do nich opony 295/30 R 22 na przedniej osi i 335/25 R 22 na tylnej. Oferowane są również jednoczęściowe obręcze Racing 3.

Nowe oprogramowanie zmieniło ustawienia zawieszenia i teraz Cayenne Turbo jest o 40 mm niższe niż samochód fabryczny.

Obraz

Wnętrze Porsche to mieszanka wysokogatunkowych skór (tutaj w dwóch kolorach) zastosowanych na desce rozdzielczej i fotelach, Alcantary[sup]®[/sup], którą pokryto podsufitkę w aucie, oraz włókna węglowego, które można odnaleźć tu i ówdzie na desce rozdzielczej, konsoli środkowej, a także na kierownicy.

W Cayenne Turbo Porsche montuje widlasty ośmiocylindrowy motor o objętości skokowej 4,8 l wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostce napędowej pomagają dwie turbosprężarki, dzięki czemu w seryjnym wozie kierowca ma do dyspozycji 500 KM mocy maksymalnej i 700 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Za sprawą przygotowanego przez fachowców Lumma Design modułu elektronicznego oraz nowego sportowego układu wydechowego z silnika udało się wycisnąć 600 KM mocy. Nie wiadomo, jaką wartość ma maksymalny moment obrotowy i jakie dzięki większej mocy osiągi ma to Porsche.

Nowy układ wylotowy dostępny jest w dwóch konfiguracjach różniących się końcówkami rur. W prezentowanej na zdjęciach umieszczono je centralnie. Środkowa ma średnicę 100 mm, a boczne po 80 mm. Drugim dostępnym rozwiązaniem jest układ z czterema (po dwie po każdej stronie) końcówkami o średnicy 100 mm.

Obraz

Niemiecka firma tuningowa nie podała kosztów przerobienia tego pojazdu.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,84 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Tiptronic S
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 358 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22”
  • Koła tylne: 12,0 x 22”
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 335/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2245 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,74 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)
  • Długość: 4846 mm
  • Wysokość: 1662 mm (- 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2895 mmblock position=\inside6411/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)