Aż oczy bolą – XXX Performance R8 V10 (2012)

Aż oczy bolą – XXX Performance R8 V10 (2012)

Aż oczy bolą – XXX Performance R8 V10 (2012)
Olgierd Lachowski
10.06.2012 12:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:57

Ostry kolor i maksymalnie obniżone zawieszenie, tak że aż koła trą o nadwozie. Jednym zdaniem, wygląd ten wóz ma mocno kontrowersyjny. Zaletą jednak jest podkręcony do 650 KM silnik. To auto nie jest dla każdego.

Przynajmniej ten konkretny egzemplarz nie jest dla każdego. Folia, którą oklejono nadwozie, ma kolor raczej mało uspokajający i niezbyt pasujący do takiego samochodu jak Audi R8. Psychodelicznej zieleni spodziewać się można prędzej po Oplu Calibrze, z którego zrobiono właśnie dyskotekę, a nie prawdziwego supersportowca. Na szczęście okleina w XXX Performance nie jest obowiązkowa.

Obraz

Drugą rzeczą, która nie każdemu przypadnie do gustu, jest system G-Ride Airride. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia i od razu wiadomo, o co chodzi. A chodzi o układ pozwalający regulować wysokość zawieszenia i obniżać je do absurdalnego poziomu. Opuszczone R8 V10 wygląda na fotografiach, jakby się rozkraczyło na drodze.

Tuner oferuje (zamontowane także w tym Audi) regulowane zawieszenie H&R i zdaje się, że przy modyfikacjach w tej firmie najlepiej jest pozostać właśnie przy samym „zawiasie” H&R.

Obraz

A jakie są plusy oddania wozu do przedsiębiorstwa z Bochum? Do nich można zaliczyć 20-calowe felgi (z oponami Dunlop), które niestety tutaj pomalowano częściowo na ten męczony spojówki kolor.

Więcej radości da na pewno inna modyfikacja. Chodzi o wzmocnioną jednostkę napędową. Co prawda o 5,2-litrowej V-dziesiątce nie można powiedzieć, by była słaba w wersji seryjnej, ale wiadomo, że od przybytku głowa nie boli. Fabryczny motor ma 525 KM mocy przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm przy 6500 obr./min.

Obraz

Poprawienie układu doprowadzającego powietrze do silnika oraz nowy sportowy „wydech” z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o małych oporach wewnętrznych (oraz pewnie modyfikacja centralnej jednostki sterującej – chociaż o tym tuner nie wspomina) dały aż 125-konny przyrost mocy.

Obraz

Nie wiadomo, jakimi osiągami dysponuje ten wóz aktualnie, ale na pewno lepszymi niż seryjne Audi, które setkę robi w 4,10 s i rozpędza się do 316 km/h.

Obraz

Modyfikacje we wnętrzu objęły montaż skórzanej tapicerki z fragmentami z Alcantary oraz wymianę foteli na nowe. Na całe szczęście nie przeniesiono koloru karoserii do kabiny.

Lista konkurencyjnych samochodów znajduje się w rozwijalnej notce prasowej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 650 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,90 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana R-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,61 kg/KM (seryjny – 3,23 kg/KM)
  • Długość: 4431 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside5528/block

Źródło: XXX Performance

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)