Aż oczy bolą – XXX Performance R8 V10 (2012)

Ostry kolor i maksymalnie obniżone zawieszenie, tak że aż koła trą o nadwozie. Jednym zdaniem, wygląd ten wóz ma mocno kontrowersyjny. Zaletą jednak jest podkręcony do 650 KM silnik. To auto nie jest dla każdego.

Aż oczy bolą – XXX Performance R8 V10 (2012)
Olgierd Lachowski

10.06.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:57

Przynajmniej ten konkretny egzemplarz nie jest dla każdego. Folia, którą oklejono nadwozie, ma kolor raczej mało uspokajający i niezbyt pasujący do takiego samochodu jak Audi R8. Psychodelicznej zieleni spodziewać się można prędzej po Oplu Calibrze, z którego zrobiono właśnie dyskotekę, a nie prawdziwego supersportowca. Na szczęście okleina w XXX Performance nie jest obowiązkowa.

Obraz

Drugą rzeczą, która nie każdemu przypadnie do gustu, jest system G-Ride Airride. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia i od razu wiadomo, o co chodzi. A chodzi o układ pozwalający regulować wysokość zawieszenia i obniżać je do absurdalnego poziomu. Opuszczone R8 V10 wygląda na fotografiach, jakby się rozkraczyło na drodze.

Tuner oferuje (zamontowane także w tym Audi) regulowane zawieszenie H&R i zdaje się, że przy modyfikacjach w tej firmie najlepiej jest pozostać właśnie przy samym „zawiasie” H&R.

Obraz

A jakie są plusy oddania wozu do przedsiębiorstwa z Bochum? Do nich można zaliczyć 20-calowe felgi (z oponami Dunlop), które niestety tutaj pomalowano częściowo na ten męczony spojówki kolor.

Więcej radości da na pewno inna modyfikacja. Chodzi o wzmocnioną jednostkę napędową. Co prawda o 5,2-litrowej V-dziesiątce nie można powiedzieć, by była słaba w wersji seryjnej, ale wiadomo, że od przybytku głowa nie boli. Fabryczny motor ma 525 KM mocy przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm przy 6500 obr./min.

Obraz

Poprawienie układu doprowadzającego powietrze do silnika oraz nowy sportowy „wydech” z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o małych oporach wewnętrznych (oraz pewnie modyfikacja centralnej jednostki sterującej – chociaż o tym tuner nie wspomina) dały aż 125-konny przyrost mocy.

Obraz

Nie wiadomo, jakimi osiągami dysponuje ten wóz aktualnie, ale na pewno lepszymi niż seryjne Audi, które setkę robi w 4,10 s i rozpędza się do 316 km/h.

Obraz

Modyfikacje we wnętrzu objęły montaż skórzanej tapicerki z fragmentami z Alcantary oraz wymianę foteli na nowe. Na całe szczęście nie przeniesiono koloru karoserii do kabiny.

Lista konkurencyjnych samochodów znajduje się w rozwijalnej notce prasowej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 650 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,90 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana R-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,61 kg/KM (seryjny – 3,23 kg/KM)
  • Długość: 4431 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside5528/block

Źródło: XXX Performance

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)