Zbyt szeroki pas zieleni na A2 - możemy stracić dotację z UE 

6,5 m pasa zieleni za dużo – tyle wystarczy, by Polska straciła 602 000 000 zł dotacji z Unii Europejskiej. Na straży przestrzegania przepisów stanęli ekolodzy. Teraz może się okazać, że budowę jednego z odcinków autostrady A2 Polska będzie musiała sfinansować sama.

Autostrada A2 (fot. Daniel Siwak, wiadomosci24)Autostrada A2 (fot. Daniel Siwak, wiadomosci24)
Mariusz Zmysłowski

6,5 m pasa zieleni za dużo – tyle wystarczy, by Polska straciła 602 000 000 zł dotacji z Unii Europejskiej. Na straży przestrzegania przepisów stanęli ekolodzy. Teraz może się okazać, że budowę jednego z odcinków autostrady A2 Polska będzie musiała sfinansować sama.

Chodzi dokładnie o obwodnicę Mińska Mazowieckiego, która jest jednym z odcinków wspomnianej trasy A2. Koszt tej inwestycji to 765 000 000 zł. Już teraz wiadomo, że do mistrzostw Europy w piłce nożnej raczej nie dojedziemy z Łodzi do Warszawy gotową A2. Opóźnienie może się zwiększyć jeszcze bardziej, ponieważ ekolodzy zwrócili uwagę na różnice między faktyczną szerokością pasa zieleni między jezdniami a tą, którą założono razem z decyzją środowiskową z 2006 roku. Pierwotnie uzgodnienia zawierające planowany przekrój drogi zakładały przestrzeń o szerokości 5 m. Ostatecznie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała się na pas zieleni o szerokości 12,5 m.

Radosław Ślusarczyk, prezes stowarzyszenia zajmującego się ochroną korytarzy ekologicznych, zapewnia, że w tej sprawie zostanie złożona skarga do Komisji Europejskiej, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i nadzoru budowlanego. Jest to według niego przykład łamania przepisów środowiskowych.

Z Radosławem Ślusarczykiem trudno się nie zgodzić. Ewidentnie doszło do złamania przepisów. Pytanie tylko, czy utrata dofinansowania spowodowana złamaniem ustaleń środowiskowych jest ceną, którą w tym konkretnym przypadku warto zapłacić w imię przestrzegania przepisów.

Źródło: regiomoto

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇