Zbyt szeroki pas zieleni na A2 - możemy stracić dotację z UE 

6,5 m pasa zieleni za dużo – tyle wystarczy, by Polska straciła 602 000 000 zł dotacji z Unii Europejskiej. Na straży przestrzegania przepisów stanęli ekolodzy. Teraz może się okazać, że budowę jednego z odcinków autostrady A2 Polska będzie musiała sfinansować sama.

Autostrada A2 (fot. Daniel Siwak, wiadomosci24)Autostrada A2 (fot. Daniel Siwak, wiadomosci24)
Mariusz Zmysłowski

6,5 m pasa zieleni za dużo – tyle wystarczy, by Polska straciła 602 000 000 zł dotacji z Unii Europejskiej. Na straży przestrzegania przepisów stanęli ekolodzy. Teraz może się okazać, że budowę jednego z odcinków autostrady A2 Polska będzie musiała sfinansować sama.

Chodzi dokładnie o obwodnicę Mińska Mazowieckiego, która jest jednym z odcinków wspomnianej trasy A2. Koszt tej inwestycji to 765 000 000 zł. Już teraz wiadomo, że do mistrzostw Europy w piłce nożnej raczej nie dojedziemy z Łodzi do Warszawy gotową A2. Opóźnienie może się zwiększyć jeszcze bardziej, ponieważ ekolodzy zwrócili uwagę na różnice między faktyczną szerokością pasa zieleni między jezdniami a tą, którą założono razem z decyzją środowiskową z 2006 roku. Pierwotnie uzgodnienia zawierające planowany przekrój drogi zakładały przestrzeń o szerokości 5 m. Ostatecznie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała się na pas zieleni o szerokości 12,5 m.

Radosław Ślusarczyk, prezes stowarzyszenia zajmującego się ochroną korytarzy ekologicznych, zapewnia, że w tej sprawie zostanie złożona skarga do Komisji Europejskiej, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i nadzoru budowlanego. Jest to według niego przykład łamania przepisów środowiskowych.

Z Radosławem Ślusarczykiem trudno się nie zgodzić. Ewidentnie doszło do złamania przepisów. Pytanie tylko, czy utrata dofinansowania spowodowana złamaniem ustaleń środowiskowych jest ceną, którą w tym konkretnym przypadku warto zapłacić w imię przestrzegania przepisów.

Źródło: regiomoto

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa