W oczekiwaniu na Rocketa - Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS (2011)

W oczekiwaniu na Rocketa - Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS (2011)

W oczekiwaniu na Rocketa - Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS (2011)
Olgierd Lachowski
13.09.2011 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:18

W „sieci” pojawiły się już pierwsze zdjęcia nowego Rocketa, ale na Autokulcie zaprezentujemy najpierw dzieło Carlssona. Nie tak radykalny, nie tak mocny, ale na pewno bardzo szybki, luksusowy i nietuzinkowy. Taki właśnie jest CK 63 RS zbudowany na bazie CLS-a 63 AMG.

W „sieci” pojawiły się już pierwsze zdjęcia nowego Rocketa, ale na Autokulcie zaprezentujemy najpierw dzieło Carlssona. Nie tak radykalny, nie tak mocny, ale na pewno bardzo szybki, luksusowy i nietuzinkowy. Taki właśnie jest CK 63 RS zbudowany na bazie CLS-a 63 AMG.

Jeśli chodzi o supersamochody, to trzeba przyznać, że wśród tunerów Mercedesa Brabus ma niepodważalną pozycję lidera, a Carlsson pozostaje tutaj wyraźnie na drugim miejscu. Ale pewnie pracownicy Carlssona po prostu nie mają na celu walki z Brabusem o prymat zbudowania najszybszego Mercedesa. Najszybsze Mercedesy i tak zresztą buduje sam Mercedes-Benz. Przejdźmy do CLS-a.

Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS fot.1
Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS fot.1

Już sama nazwa sugeruje w jaki silnik uzbrojony jest ten Mercedes. Pod maską spoczywa 5,5-litrowy potwór o ośmiu cylindrach ułożonych widlaście pod kątem 90 stopni. Te 5,5 litra objętości skokowej to dużo, ale i tak o sporo mniej niż 6,2 l, które było w poprzedniku. Ale… ubytek 0,7 l objętości zrekompensowano dwiema turbosprężarkami.

Seryjny motor legitymuje się mocą 557 KM oraz momentem obrotowym 800 Nm. Normalnie moc wynosiłaby 525 KM, ale ten konkretny egzemplarz wyposażono w pakiet Performance. To jednak nie ma znaczenia, bo oferta Carlssona przystosowana jest do obu wersji tego modelu.

Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS fot.4
Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS fot.4

Tuner zmienił tylko moduł sterujący silnikiem oraz zamontował nowy sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami rur wylotowych. Niby niewiele, ale to w zupełności wystarczyło do tego, żeby podnieść moc do 649 KM, a maksymalny moment obrotowy do 900 Nm.

Dzięki dodatkowym ponad 90 KM zmalał czas potrzebny Mercedesowi do przyspieszenia do 100 km/h z 4,30 s do 4,10 s. Prędkość maksymalna nie została określona przez Carlssona, ale należy się spodziewać ponad 300 km/h, bo przecież „trzy setki” osiąga seryjny samochód.

Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS fot.6
Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS fot.6

Jak to zawsze jest w przypadku Carlssona, nie ma drastycznych zmian wizualnych w samochodzie. Tuner przykleił mały spojler na przednim zderzaku, listwę na pokrywie bagażnika i „dyfuzor” z tyłu. Oczywiście, to co napisała w swojej notce prasowej firma tuningowa o tym, że dyfuzor poprawia docisk aerodynamiczny podczas szybkiej jazdy jest przesadą - tak naprawdę ten dyfuzor ma wyglądać.

We wnękach znajdują się potężne koła z 20-calowymi 15-ramiennymi felgami o „uroczej” nazwie 1/10. Wzór felg jest dość nietypowy i interesująco prezentuje w takim aucie, jakim jest CLS.

Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS fot.7
Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS fot.7

Mercedes-Benz CLS 63 AMG ma seryjnie instalowane zawieszenie pneumatyczne, którego pracą zarządza odpowiedni sterownik. To urządzenie Carlsson też wymienił na własne. Nowy moduł obniża samochód o ok. 30 mm w stosunku do seryjnych nastawów. W zależności od warunków jazdy sterownik w ciągu 150 milisekund może zmienić charakterystykę pracy podwozia.

We wnętrzu także dokonano sporych zmian. Oczywiście sam układ elementów nie uległ zmianie, za to materiały i owszem. Carlsson chwiali się, że w kabinie pasażerskiej nie żałował skóry nappa, Alcantary[sup]®[/sup] oraz włókna węglowego. Dostępne są także detale wykonane z najszlachetniejszych gatunków drewna.

Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS fot.11
Carlsson CLS 63 AMG CK 63 RS fot.11

Na koniec pozostaje pytanie ile to wszystko kosztuje? No cóż, tego nie wiemy. Co więcej nie wie tego sam tuner, bo wykonał dopiero jeden egzemplarz. To luksusowe auto o nieprzeciętnych osiągach zadebiutuje na targach we Frankfurcie.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M157
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 649 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 118,84 KM/l (seryjny – 102,00 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift MCT
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1874 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,89 kg/KM (seryjny – 3,37 kg/KM)
  • Długość: 4996 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Wysokość: 1376 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 sblock position=\inside7319/block

Źródło: Carlsson

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)