Toyota Verso (2016) – kolejny odświeżony model japońskiego producenta

Na rynek w przyszłym roku wejdzie odświeżona Toyota Verso. Jakie zmiany zaproponowała Toyota dla rodzin poszukujących kompaktowego vana?

Obraz
Marcin Łobodziński

Toyota Verso to bardzo ceniony minivan bazujący na płycie podłogowej oraz rozwiązaniach znanych z kompaktowego Aurisa. Jak pokazuje rynek, czas minivanów jeszcze nie dobiegł końca, o czym świadczy ruch Toyoty, która odświeża swój stary model. W gamie kompaktów pozostała już tylko Corolla, której faceliftingu możemy się spodziewać na początku roku 2016.

Obraz

Ze względu na fakt, że nie jest to zupełnie nowa generacja, a jedynie lifting, Toyota nie podała zbyt wielu informacji bo i nie ma o czym mówić. To co się zmieniło to przede wszystkim elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa zawierające pakiet systemów Toyota Safety Sense. W skład pakietu wchodzą układ zapobiegania kolizjom, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i automatyczne światła drogowe. Co warto zaznaczyć, Toyota Safety Sense jest w standardzie wszystkich wersji wyposażenia Verso.

Obraz

Poprawiono również stylistykę nadwozia przez modyfikacje przedniego zderzaka, a także lepiej wykończono kabinę poprzez zastosowanie nowych materiałów. Dodano nowy lakier Platinum Bronze i nowe wzory felg z lekkich stopów. Na liście wyposażenia dodatkowego pojawił się najnowszy system multimedialny Toyota Touch 2 z 7-calowym ekranem dotykowym. Systemu multimedialne oferują łatwiejszy w obsłudze układ nawigacji satelitarnej, rozszerzony o nowe funkcje.

Obraz

Zmieniła się też delikatnie gama jednostek napędowych i tak jak w przypadku Aurisa i Avensisa chodzi przede wszystkim o silniki wysokoprężne. Te dostarcza Toyocie firma BMW, a w Verso będzie to nowa jednostka 1.6 D-4D – jedyny w ofercie diesel. Podobnie jak w Aurisie osiąga on moc 112 KM. Pozostałe silniki to już doskonale znane benzyniaki z rodziny Valvematic.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy