Test: Renault Austral – niewiele brakło, żebym go nie zobaczył

Jego nazwa przywodzi na myśl bezkresne przestrzenie Południa, obietnicę nieograniczonych możliwości i wiernie uosabia DNA marki. Tak przynajmniej określa Renault swój najnowszy model Austral, z którym o mały włos w ogóle bym się nie spotkał.

Mateusz Żuchowicz

Trzeba przyznać, że najnowsze modele francuskiej marki wyglądają naprawdę dobrze. Mam tutaj na myśli szczególnie Renault Megane E-Tech, które nie z przypadku zdobyło pierwszą nagrodę w kategorii "Stylowy samochód roku Wirtualnej Polski 2022" oraz właśnie najnowszego SUV-a, którego miałem okazję poznać w malowniczej Hiszpanii, a dokładnie w Madrycie. Niestety, z powodu zawirowań związanych z lotami, moje spotkanie było naprawdę krótkie, ale za to bardzo intensywne.

Renault Austral
Renault Austral © WP | @GREG

Na prezentacji miałem do dyspozycji najmocniejszą wersję – zarówno pod względem napędu, jak i wyposażenia. Gama Australa obejmuje trzy wersje: Equilibre, Techno i Iconic. Jest to także pierwszy model z gamy Renault dostępny w wyjątkowej wersji esprit Alpine, która nawiązuje do sportowego DNA marki Alpine, będącej sztandarowym brandem Grupy Renault. I to właśnie wersję esprit Alpine przyszło mi testować. Choć sportowy charakter kończy się tylko na dodatkach stylistycznych, to mnie to wystarcza, bo auto z usuniętymi chromami i na 20-calowych – przeznaczonych do tej wersji – specjalnych felgach wygląda obłędnie.

Renault Austral
Renault Austral © WP | @GREG

Pod maską znajdowała się topowa jednostka E-Tech Full Hybrid nowej generacji rozwijająca moc do 200 KM. Ten zespół napędowy jest wyposażony w nowy 3- cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, dysponujący mocą 130 KM i sięgającym 205 Nm momentem obrotowym, który współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi: silnikiem napędowym do jazdy w trybie elektrycznym i ładowania akumulatora oraz wysokonapięciowym rozruszniko-alternatorem typu HSG do uruchamiania silnika spalinowego, zmiany przełożeń i doładowywania akumulatora trakcyjnego. To oznacza, że to dość specyficzna jednostka. Jak więc jeździ ten samochód? Jak jest wykonany i co oferuje? Tego dowiecie się, oglądając mój film. Zapraszam!

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Test: Chery Tiggo 7 - nowa marka, znana zawartość
Test: Chery Tiggo 7 - nowa marka, znana zawartość
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę