Volkswagen Polo 3 generacji

Generacja
Volkswagen Polo 3 generacji Zobacz 4 zdjęcia

Volkswagen Polo III (6N) to zaliczany do segmentu "B" miejski reprezentant koncernu Volkswagen. Auto w trzeciej odsłonie zadebiutowało w 1994 roku jako następca Polo drugiej generacji, której produkcja została zakończona we wrześniu 1994 roku. VW Polo III opiera się na płycie podłogowej hiszpańskiego Seata Ibizy. W Republice Południowej Afryki Polo było sprzedawane pod nazwą Polo Playa. Do głównych konkurentów VW Polo III zaliczamy m.in. Fiata Punto, Forda Fiestę, Renault Clio oraz Opla Corsę.

Mierzący 3715 mm długości, 1655 mm szerokości i 1420 mm wysokości w wersji hatchback oraz 4137 mm długości, 1640 mm szerokości i 1433 mm wysokości w wersji sedan/kombi Volkswagen Polo trzeciej generacji otrzymał w 1995 roku tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Produkcja odbywała się w czterech europejskich fabrykach zlokalizowanych w Pampelunie, Wolfsburgu, Zwickau oraz Bratysławie.

Volkswagen Polo III oferowany był w czterech wersjach nadwozia: jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, sedan oraz kombi. Wersje hatchback nie mogą pochwalić się przestronnością i pojemnym kufrem (245 l). Osoby szukające większego samochodu powinny zainteresować się wariantem sedan, który ma bagażnik o pojemności 445 l.

Słabym punktem Volkswagena Polo trzeciej generacji jest wyposażenie standardowe, które nie obejmuje m.in. poduszki powietrznej kierowcy, a nawet wspomagania kierownicy. Użytkownicy skarżą się również na materiały wykończeniowe w postaci plastików, które nie są przyjemne dla oka, a w dodatku zaczynają trzeszczeć po dłuższym okresie eksploatacji.

Do Volkswagena Polo III oferowano kilka jednostek benzynowych oraz wysokoprężnych. Na początku Polo sprzedawano z 1,4 l silnikiem benzynowym o mocy 60 KM, który do setki przyspiesza w 16 s i osiąga prędkość maksymalną 155 km/h. W 1995 roku oferta została wzbogacona o 1,0 l motor o mocy 50 KM, który charakteryzuje się niewielkim apetytem na paliwo. Wariant 1,0 l oferowany był także w wersjach o mocy 45 KM i 60 KM.

Dla nieco bardziej wymagających producent przygotował motor o pojemności 1,6 l i mocy 75 KM, 100 KM, 101 KM lub 120 i 125 KM w wariantach 16V GTI. Przyspieszenie do setki 1,6 l jednostki o mocy 100 KM trwa 10,9 s. Średnie zużycie paliwa wynosi prawie 11,0 l/100 km w mieście.

Katalog obejmował również silniki o pojemności 1,3 l i mocy 55 KM oraz 1,8 l o mocy 97 KM.

Były także warianty wysokoprężne. Producent oferował montaż jednostki 1,4 l TDI oraz 1,7 SDI. Pierwszy wariant rozwija moc 75 KM, a drugi 60 KM. Silnik 1,7 SDI cieszy się opinią niezawodnego oraz ekonomicznego. Średnie zużycie ropy oscyluje w granicach 6,7 l/100 km. Znacznie gorzej jest w przypadku przyspieszenia do pierwszej setki, które wynosi ponad 18 s. SDI występował także w wariancie 1,9 l o mocy 68 KM.

Dla klientów pragnących połączyć przyzwoite osiągi z niewielkim spalaniem producent przygotował wariant turbodiesla o pojemności 1,9, który w zależności od wersji generuje 90 KM lub 110 KM. Średnie spalanie wynosi odpowiednio 6,3 oraz 6,4 l ropy na 100 km w cyklu miejskim.

Napęd w Volkswagenie Polo trzeciej generacji przekazywany jest za pomocą automatycznej lub 5-biegowej manualnej przekładni, wyłącznie na przednią oś.

Volkswagen Polo III przez cały okres produkcji doczekał się dwóch faceliftingów. Pierwszy został przeprowadzony w 1997 roku - obejmował jedynie modernizację deski rozdzielczej i tylnej klapy. W 1999 roku zdecydowano się na poważne modyfikacje, obejmujące przedni pas, tył nadwozia oraz gamę silników.

Produkcja Volkswagena Polo III została zakończona we wrześniu 2001 roku. Następcą Polo III jest VW Polo IV, wytwarzany do 2009 roku.

3.87
Ocena na postawie 89 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Polo
Produkcja od1994
Produkcja do2001

Wybrane wersje Volkswagen Polo 3 generacji

Inne generacje Volkswagen Polo

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (82)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Volkswagen Polo 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Volkswagen ID.3 rozbity przez Euro NCAP. Wyniki nie zaskakują

... Pięć gwiazdek i nieco rozczarowujący wynik w zakresie ochrony pieszych. Oto rezultat testów zderzeniowych elektrycznego Volkswagena ID.3. To druga po Toyocie Yaris próba przeprowadzona z wykorzystaniem nowego systemu ocen. ... Elektryczny ID.3 ...

3 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Pierwsza jazda: Volkswagen Caddy 5 - Golf w wersji użytkowej

... W przypadku samochodów użytkowych czas płynie wolniej, a premiera nowego modelu jest naprawdę dużym wydarzeniem. Nie inaczej jest z Volkswagenem Caddy, który doczekał się nowej generacji – produkowanej w Polsce - i ma teraz dużo wspólnego z ...

3 dni temu

Volkswagen ID.4 wyceniony. Polskie ceny elektrycznego crossovera

... Volkswagen kontynuuje elektryczną ekspansję, wprowadzając na polski rynek kolejny model z alternatywnym napędem. Do kompaktowego ID.3 dołącza większy ID.4. Znamy już jego cennik - jak nietrudno się domyślić, nie jest to tanie auto. ... ...

3 tygodnie temu

Volkswagen Touareg R już w salonach. Polskie ceny modelu

... Chętni mogą już składać zamówienia na najostrzejsze wydanie dużego SUV-a Volkswagena. Touareg R nie jest tani, ale kusi mocą i wyposażeniem. Za podstawowy wariant trzeba zapłacić 395 990 zł. ... Poszukujący mocnego, lecz niepozornie ...

16 godzin temu

DS 3 Crossback E-Tense - awangardy ciąg dalszy

... DS 3 Crossback to awangardowy samochód, który w wersji elektrycznej jest chyba jeszcze lepszy. Przeszkadza tylko cena. ... jeszcze nie są tak szanowane jak drogie samochody, które Niemcy czy Anglicy sprzedają od dziesięcioleci, ale są na dobrej ...

2 tygodnie temu

Marcin Prokop sprzedaje swoje BMW. Jest jednym z jego ulubionych aut

... Stare, ale jare BMW Serii 3 kultowej już generacji E30 zostało wystawione na sprzedaż przez pana Piotra, który opiekuje się autami Marcina Prokopa. Dziennikarz rozstaje się z nim ze smutkiem, ale zapewnia, że "dla nowego właściciela będzie to ...

tydzień temu

Volkswagen ID.3 1ST zmierza do salonów. Znamy ceny modelu w Polsce

... Volkswagen rozpoczyna sprzedaż modelu ID.3 w startowej edycji specjalnej 1ST. Oferta jest skierowana do klientów, którzy wcześniej dokonali rezerwacji w ciemno, wpłacając zaliczkę. Poza bogatym wyposażeniem można też liczyć na dodatkowe ...

4 miesiące temu

Ponad 80 proc. aut sprzedanych w Norwegii ma wtyczkę. To nowy rekord

... Norwegowie pokochali auta elektryczne. Nie ma drugiego kraju na świecie, w którym samochody z wtyczką cieszyłyby się aż takim wzięciem. We wrześniu padł kolejny rekord, który w dużej mierze jest wynikiem ogromnej popularności nowego VW ID.3. ... ...

3 tygodnie temu

VW Polo GTI o mocy 320 KM. Cena zwala z nóg

... Obecna generacja Volkswagena Polo GTI napędzana jest 200-konnym, dwulitrowym silnikiem, który jak na obecne standardy nie jest zbyt wysiloną jednostką. Specjaliści z Siemoneit Racing postanowili to wykorzystać, znacząco podkręcając moc małego ...

dawno temu

Volkswagen Golf 8 Variant wyceniony. Praktyczność nie jest tania

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi. Ósma generacja Golfa w praktycznym wydaniu Variant właśnie wjechała do polskich salonów. Oferta jest nieco bardziej ograniczona niż w przypadku standardowej odmiany, a ceny dość wysokie. Za najtańsze ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie