Volkswagen Polo 3 generacji

Generacja
Volkswagen Polo 3 generacji Zobacz 4 zdjęcia

Volkswagen Polo III (6N) to zaliczany do segmentu "B" miejski reprezentant koncernu Volkswagen. Auto w trzeciej odsłonie zadebiutowało w 1994 roku jako następca Polo drugiej generacji, której produkcja została zakończona we wrześniu 1994 roku. VW Polo III opiera się na płycie podłogowej hiszpańskiego Seata Ibizy. W Republice Południowej Afryki Polo było sprzedawane pod nazwą Polo Playa. Do głównych konkurentów VW Polo III zaliczamy m.in. Fiata Punto, Forda Fiestę, Renault Clio oraz Opla Corsę.

Mierzący 3715 mm długości, 1655 mm szerokości i 1420 mm wysokości w wersji hatchback oraz 4137 mm długości, 1640 mm szerokości i 1433 mm wysokości w wersji sedan/kombi Volkswagen Polo trzeciej generacji otrzymał w 1995 roku tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Produkcja odbywała się w czterech europejskich fabrykach zlokalizowanych w Pampelunie, Wolfsburgu, Zwickau oraz Bratysławie.

Volkswagen Polo III oferowany był w czterech wersjach nadwozia: jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, sedan oraz kombi. Wersje hatchback nie mogą pochwalić się przestronnością i pojemnym kufrem (245 l). Osoby szukające większego samochodu powinny zainteresować się wariantem sedan, który ma bagażnik o pojemności 445 l.

Słabym punktem Volkswagena Polo trzeciej generacji jest wyposażenie standardowe, które nie obejmuje m.in. poduszki powietrznej kierowcy, a nawet wspomagania kierownicy. Użytkownicy skarżą się również na materiały wykończeniowe w postaci plastików, które nie są przyjemne dla oka, a w dodatku zaczynają trzeszczeć po dłuższym okresie eksploatacji.

Do Volkswagena Polo III oferowano kilka jednostek benzynowych oraz wysokoprężnych. Na początku Polo sprzedawano z 1,4 l silnikiem benzynowym o mocy 60 KM, który do setki przyspiesza w 16 s i osiąga prędkość maksymalną 155 km/h. W 1995 roku oferta została wzbogacona o 1,0 l motor o mocy 50 KM, który charakteryzuje się niewielkim apetytem na paliwo. Wariant 1,0 l oferowany był także w wersjach o mocy 45 KM i 60 KM.

Dla nieco bardziej wymagających producent przygotował motor o pojemności 1,6 l i mocy 75 KM, 100 KM, 101 KM lub 120 i 125 KM w wariantach 16V GTI. Przyspieszenie do setki 1,6 l jednostki o mocy 100 KM trwa 10,9 s. Średnie zużycie paliwa wynosi prawie 11,0 l/100 km w mieście.

Katalog obejmował również silniki o pojemności 1,3 l i mocy 55 KM oraz 1,8 l o mocy 97 KM.

Były także warianty wysokoprężne. Producent oferował montaż jednostki 1,4 l TDI oraz 1,7 SDI. Pierwszy wariant rozwija moc 75 KM, a drugi 60 KM. Silnik 1,7 SDI cieszy się opinią niezawodnego oraz ekonomicznego. Średnie zużycie ropy oscyluje w granicach 6,7 l/100 km. Znacznie gorzej jest w przypadku przyspieszenia do pierwszej setki, które wynosi ponad 18 s. SDI występował także w wariancie 1,9 l o mocy 68 KM.

Dla klientów pragnących połączyć przyzwoite osiągi z niewielkim spalaniem producent przygotował wariant turbodiesla o pojemności 1,9, który w zależności od wersji generuje 90 KM lub 110 KM. Średnie spalanie wynosi odpowiednio 6,3 oraz 6,4 l ropy na 100 km w cyklu miejskim.

Napęd w Volkswagenie Polo trzeciej generacji przekazywany jest za pomocą automatycznej lub 5-biegowej manualnej przekładni, wyłącznie na przednią oś.

Volkswagen Polo III przez cały okres produkcji doczekał się dwóch faceliftingów. Pierwszy został przeprowadzony w 1997 roku - obejmował jedynie modernizację deski rozdzielczej i tylnej klapy. W 1999 roku zdecydowano się na poważne modyfikacje, obejmujące przedni pas, tył nadwozia oraz gamę silników.

Produkcja Volkswagena Polo III została zakończona we wrześniu 2001 roku. Następcą Polo III jest VW Polo IV, wytwarzany do 2009 roku.

3.87
Ocena na postawie 89 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Polo
Produkcja od1994
Produkcja do2001

Wybrane wersje Volkswagen Polo 3 generacji

Inne generacje Volkswagen Polo

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (82)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Volkswagen Polo 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie