Euro NCAP rozbiło pięć modeli. Tylko jeden nie zasłużył na najwyższą notę
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po kilku słabszych występach z końcówki 2021 roku powracamy do pięciogwiazdkowych wyników. Euro NCAP sprawdziło kilka rynkowych premier. O dziwo najsłabiej z nich pod względem bezpieczeństwa wypadł najbardziej prestiżowy model.
Mowa o BMW Serii 2, które jako jedyne w najnowszym zestawieniu zdobyło "tylko" 4 gwiazdki. Pozostałe testowane modele odnotowały imponujące wyniki, wliczając w to elektryczną premierę Renault czy nowego crossovera Volkswagena. Z detalami możecie zapoznać się poniżej.
BMW Serii 2 Coupe
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
Systemy wsparcia: 64 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of BMW 2 Series Coupé 2022
Volkswagen Taigo
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.
Systemy wsparcia: 70 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of VW Taigo 2022
Volkswagen Polo
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
Systemy wsparcia: 70 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of VW Polo 2022
Lexus NX
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
Systemy wsparcia: 91 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Lexus NX 2022
Renault Megane E-Tech
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.
Systemy wsparcia: 79 proc.