Volkswagen Passat B3

Generacja
Volkswagen Passat B3

Volkswagen Passat B3 zadebiutował w 1988 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. W tym samym roku, konkretnie w kwietniu, zaczęto również jego masową produkcję w fabrykach zlokalizowanych w Emden, Wolfsburgu i Brukseli.

Pod koniec lat 80. Passat B3 dostępny był tylko w europejskich salonach. W Ameryce Północnej samochód został wprowadzony do sprzedaży dopiero dwa lata później, podczas gdy mieszkańcy kontynentu afrykańskiego musieli uzbroić się w cierpliwość aż do 1995 roku. W przeciwieństwie do poprzedników (B1 oraz B2) Passat B3 zapoczątkował nową generację samochodów, które zespół napędowy miały ustawione poprzecznie. Co ciekawe, model B3 to pierwszy Passat, który był oferowany pod jednym szyldem na całym świecie.

Volkswagen Passat B3, który mierzy 4575 mm długości, 1704 mm szerokości i 1427 mm długości, kwalifikowany jest w segmencie średniej klasy samochodów D. Reprezentują ją m.in. BMW serii 3, Mercedes-Benz klasy C oraz Toyota Avensis. Jego nowoczesny i opływowy design zdecydowanie różni się od poprzednika o nazwie B2, produkowanego od 1981 do 1987 roku.

Volkswagen Passat B3 powstawał w dwóch wersjach nadwozia: jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Co ciekawe, jedną z opcji wyposażenia wersji kombi było pneumatyczne zawieszenie Nivomat.

Główną zaletą Volkswagena Passata B3 jest szeroka gama jednostek napędowych. Kupujący mogą wybierać spośród ośmiu silników benzynowych oraz trzech motorów wysokoprężnych. Listę jednostek benzynowych otwiera wariant o pojemności 1,6 l i mocy 75 KM, który pozwala na przyspieszenie do setki w 15,5 s. Taką samą moc rozwija jednostka 1,8 l, która różni się wyłącznie średnicą cylindra i skokiem tłoka. Producent oferuje także trzy 1,8 l motory o mocy 90 KM, 107 KM lub 160 KM (ostatni z napędem na cztery koła Syncro) oraz dwa 2,0-litrowe silniki o mocy 115 KM i 136 KM.

Niekwestionowaną wisienką na torcie jest 2,8 l wariant VR6, który dzięki 174 KM, w zależności od wersji nadwozia (sedan lub kombi), pozwala na przyspieszenie do setki w 8,2 s lub 8,3 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 224 km/h lub 218 km/h. Jedynym minusem Volkswagena Passata B3 VR6 jest spalanie, które w mieście wynosi średnio 12,5 l/100 km.

Passata B3 produkowano w trzech różnych wersjach wyposażenia: CL, GL i GT. Wersja CL obejmowała jedynie podstawowe wyposażenie, a jej cechą charakterystyczną są kierunkowskazy w kolorze pomarańczowym. GL zapewniał wyższy poziom komfortu, miał m.in. niebieski pasek przeciwsłoneczny na przedniej szybie oraz roletę bagażnika. Passat B3 GT był z kolei przeznaczony dla osób, które szukały w aucie sportowego charakteru. W tej wersji samochód miał szerokie listwy drzwiowe oraz sportowe fotele.

Oprócz trzech podstawowych wersji wyposażeniowych Passat B3 nierzadko wychodził w edycjach specjalnych, które różniły się pod wieloma względami. Te najbardziej znane oferowano pod szyldem Trend, Arriva, Exclusive, Pacific oraz Classic Line. Swoje trzy grosze dorzucały również firmy tuningowe, które proponowały klientom wizualne dodatki w postaci np. grilla czy spojlera na tylnej klapie bagażnika.

Użytkownicy Passata B3 chwalą sobie przede wszystkim przestrzeń dla pasażerów, pojemność bagażnika i bezawaryjne jednostki napędowe. Do minusów zaliczają się: słabe wyciszenie silników wysokoprężnych, nieprecyzyjna skrzynia biegów i słabo spasowane drzwi.

W 1991 roku Passat B3 przeszedł delikatny facelifting, a produkcję i sprzedaż zakończono w 1994 roku.

3.70
Ocena na postawie 89 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Passat
Produkcja od1988
Produkcja do1993

Wybrane wersje Volkswagen Passat B3

Inne generacje Volkswagen Passat

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (52)

Przejdź do strony: 1 2 3

Volkswagen Passat B3: newsy, testy i recenzje

Volkswagen Passat pożegna się z USA. Co dalej z modelem w Europie?

... Amerykańska wersja Passata zniknie z rynku w 2023 roku - to już pewne. Według niektórych mediów europejskie wydanie czeka podobny los. Czy to naprawdę koniec jednego z najważniejszych modeli na Starym Kontynencie? Sprawa nie jest taka oczywista. ...

3 miesiące temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Volkswagen Tiguan dostał dwa nowe silniki. Jeden znacie z Golfa GTI

... Volkswagen uzupełnił gamę odświeżonego Tiguana o dwie jednostki benzynowe, które dotychczas nie były dostępne w cenniku. Jedną z nich znacie już z poprzedniej odsłony, a drugą z nowego Golfa GTI. ... Dotychczas klienci chętni na zakup nowego ...

2 tygodnie temu

Koniec zwykłego Golfa w USA. Zostaną tylko sportowe wersje

... Po Passacie przyszedł czas na Golfa. Amerykański oddział Volkswagena oficjalnie poinformował, że kończy produkcję kompaktu w meksykańskiej fabryce w Puebla. Następca przybędzie za Ocean, ale tylko w sportowych odmianach GTI oraz R. ... Pierwszy ...

miesiąc temu

Jaki kraj, taki pickup. Ciągnął przyczepę rolniczą passatem

... Volkswagen Passat B5 i przyczepa to zestaw, który stanowi częsty obrazek na drogach mniejszych miasteczek i wsi. Nasi rodacy nie wykorzystują jednak w pełni potencjału kultowego "passerati". Niemiecką legendę stać na znacznie więcej - gdy ...

11 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie