Volkswagen Passat B2

Generacja
Volkswagen Passat B2

Volkswagen Passat B2 zadebiutował jesienią 1980 roku i trafił do sprzedaży w 1981 roku. Celem, jaki wyznaczyli sobie twórcy przed wprowadzeniem tego modelu na rynek, była kontynuacja dobrej passy poprzednika. Dlatego też, mimo większych rozmiarów (4425 mm długości, 1710 mm szerokości i 1385 mm wysokości), B2 nadal propaguje linię stylistyczną B1.

Volkswagen Passat B2 powstał łącznie w 3 345 248 egzemplarzach w fabrykach zlokalizowanych w Emden i Brukseli. Tak imponujący wynik udało się osiągnąć już po sześciu latach od rozpoczęcia produkcji. Byłby on prawdopodobnie jeszcze lepszy, gdyby nie decyzja o zakończeniu produkcji Passata B2 w 1987 roku. Jego produkcji nie zaprzestano jedynie w Chinach, gdzie jeszcze do niedawna pod nazwami Santana i Santana 3000 powstawał w zakładach Shanghai Volkswagen. Warto dodać, że nie tylko na rynku chińskim Passata B2 oferowano pod innym szyldem. W Ameryce Północnej nosił nazwę VW Quantum, a w Meksyku sprzedawano go jako VW Corsar.

Jeden z najpopularniejszych reprezentantów segmentu D, Volkswagen Passat B2, który w 1985 roku przeszedł niewielką modernizację w postaci kilku wewnętrznych oraz zewnętrznych elementów stylistycznych, oferowany jest w pięciu wersjach nadwozia. Kupujący, którzy nie mieli wygórowanych potrzeb w zakresie praktyczności, decydowali się najczęściej na wariant hatchback lub sedan. Ten pierwszy występował w konfiguracji 3- lub 5-drzwiowej, a drugi można było nabyć w wersji 2- lub 4-drzwiowej. Osobom, które miały większe potrzeby, oferowano wariant kombi z bagażnikiem o pojemności 480 l, dostępny wyłącznie w wersji 5-drzwiowej. Co ciekawe, z oferty niemieckiego producenta zniknął model ze ściętym tyłem, czyli tzw. liftback.

Zainteresowani Volkswagenem Passatem B2 mogą wybierać spośród pięciu jednostek benzynowych oraz dwóch motorów wysokoprężnych. Najsłabszy silnik benzynowy pod maską Passata B2 generuje 75 KM z 1,6 l jednostki, a najmocniejszy wariant o pojemności 2,2 l ma stado 136 KM. Osobom niezdecydowanym pozostaje motor o pojemności 1,8 l i mocy 90 KM oraz jednostka o pojemności 2,0 l i mocy 115 KM z napędem na jedną lub obie osie (wersja Syncro).

Dla miłośników diesli producent przewidział dwa warianty – oba 1,6 l. Wersja wolnossąca o mocy 54 KM przyspiesza do setki w 20,3 s i osiąga prędkość maksymalną 140 km/h, a jednostka turbodoładowana o mocy 70 KM na wykonanie tego samego zadania potrzebuje już 15,6 s. Prędkości maksymalne obu modeli wynoszą odpowiednio 140 km/h oraz 155 km/h. Co ciekawe, mimo tak dużej różnicy w osiągach spalanie obu wersji jest identyczne: w miejskich warunkach wynosi 6,9 l na 100 km, 6,6 l w cyklu mieszanym oraz 4,6 l na trasie.

Na początku lat 80. XX wieku zadebiutował Passat B2 w pakiecie Formel E. Jednym z czynników, którym zawdzięczamy powstanie B2 w wersji Formel E, był kryzys naftowy. Formel E charakteryzował się nowym wskaźnikiem pokazującym aktualny stan spalanego paliwa oraz specjalną strzałką, która świeciła w momencie ekonomicznego prowadzenia samochodu. Nie zabrakło także innowacyjnego systemu start/stop. Dzięki niemu kierowca mógł podczas postoju na światłach nacisnąć przycisk STOP, po czym silnik zakończył pracę, do czasu gdy jednocześnie nie wciśnięto pedału sprzęgła oraz gazu lub nie przekręcono stacyjki w pozycję START.

Główne zalety Passata B2 to bogaty wybór i kultura pracy benzynowych jednostek napędowych oraz przestronność i pojemny bagażnik. Użytkownicy skarżą się głównie na kulturę pracy jednostek wysokoprężnych oraz jakość wykończenia.

Następcą Volkswagena Passata B2 jest Passat B3, który zapoczątkował nowy trend designerski w historii tego modelu.

4.49
Ocena na postawie 22 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Passat
Produkcja od1981
Produkcja do1988

Wybrane wersje Volkswagen Passat B2

Inne generacje Volkswagen Passat

Inne modele Volkswagen

Oceny użytkowników (8)

Volkswagen Passat B2: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy

... Volkswagen wprowadza nowe zelektryfikowane modele, ale prawdziwy koń pociągowy sprzedaży może być tylko jeden – Tiguan. ... Volkswagen Tiguan to samochód, który trafia prawie we wszystkie gusta. Ma duży bagażnik, funkcjonalne i przestronne ...

4 dni temu

Volkswagen Tiguan - tak wygląda prawdziwy SUV

... Volkswagen Tiguan stał się prawdziwą ikoną w segmencie aut sportowo-użytkowych. To model, który jest dokładnie taki, jaki powinien być prawdziwy SUV - przestronny wewnątrz, wszechstronny na każdej nawierzchni oraz interesujący stylistycznie. ... ...

2 tygodnie temu

Elektryzujący styl jazdy - Nowy Volkswagen Tiguan eHybrid plug-in

... SUV-y od kilkunastu lat cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a Volkswagen Tiguan, jest jednym z najpopularniejszych na rynku. Teraz możemy poznać jego nową, elektryzującą wersję eHybrid. ... Volkswagen Tiguan drugiej generacji ...

7 dni temu

Volkswagen Passat pożegna się z USA. Co dalej z modelem w Europie?

... Amerykańska wersja Passata zniknie z rynku w 2023 roku - to już pewne. Według niektórych mediów europejskie wydanie czeka podobny los. Czy to naprawdę koniec jednego z najważniejszych modeli na Starym Kontynencie? Sprawa nie jest taka oczywista. ...

10 miesięcy temu

Passatem ciągnął lawetę z samochodem. W środku były dzieci

... Jak zareagowalibyście na widok volkswagena passata, który ciągnie lawetę z fordem focusem i pasażerami w środku? Tarnowską policję taki widok skłonił do użycia lizaka. I wtedy się zaczęło. ... za przekroczenie prędkości. Stało się jednak ...

3 miesiące temu

Dla żyjących na wysokich obrotach. Przebojowy Volkswagen T-Cross

... samochodu znajduje się w portfolio Volkswagena: zadowoli ona zarówno entuzjastów nowoczesnych technologii, jak i osoby preferujące ekonomiczną, ale dynamiczną jazdę. Warto przekonać się o możliwościach ... Lane Assist ułatwi utrzymanie samochodu ...

2 tygodnie temu

IAA 2021 - zaglądamy do BMW i Volkswagena

... Kolejnym przystankiem Mateusza Żuchowicza na targowej mapie w Monachium były stoiska Volkswagena i BMW. Obie marki, podobnie jak Mercedes, skupiły się na prezentacji wizji przyszłości i elektrycznych ...

2 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie